Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-03-29@13:23:46 GMT

نمایش «کلیله و دمنه» در جشنواره جمهوری چک

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۳۳۶۰۲

نمایش «کلیله و دمنه» در جشنواره جمهوری چک

به گزارش بولتن نیوز، پویانمایی «کلیله و دمنه» به کارگردانی علیرضا توکلی بینا و تهیه کنندگی زهرا هاشمی در بخش مسابقه جونیور فست به نمایش در می‌آید.

گفتنی است این پویانمایی که پخش بین المللی آن به عهده بنیاد سینمایی فارابی است، از جشنواره فیلم «اورآسیا» جایزه ویژه هیات داوران را دریافت کرده و در جشنواره‌های کودکان کانادا و نوجوان سئول نیز حضور داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویداد فرهنگی از 13 تا 18 آبان در جمهوری چک برگزار می‌شود.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۳۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش ۳۷۰ اثر هنری ۸۰۰ سال اخیر در موزه ملی هنر‌های اصفهان

سرپرست موزه ملی هنر‌های اصفهان گفت: در موزه ملی هنر‌های اصفهان از انواع مکاتب مختلف هنری و اساتید مختلف هنری اصفهان در بازه زمانی ۸۰۰ سال اخیر، ۳۳۷ کد اثر و ۳۷۰ اثر مختلف نگارگری، نقاشی، خوشنویسی و … به نمایش گذاشته شده است.

مجید صادقانی در برنامه تلویزیونی بهار بهار  افزود: موزه، بخش‌های مختلف فرهنگی را با آثار فرهنگی، اجتماعی و تاریخی در معرض بازدید مخاطب عام و خاص قرار می‌دهد.

او با بیان اینکه در گذر رزم و جنگ این موزه انواع هنر‌ها مرتبط با تسلیحات نظامی وجود دارد، گفت: مکاتب هنری اصفهان جامع است و در حوزه‌های مختلف هنری و فرهنگی، اصفهان صاحب حرف و نظر است.

سرپرست موزه ملی هنر‌های اصفهان  با اشاره به سختی کار در این حوزه  افزود: مسائل اجتماعی و فرهنگی زود بازده نیست و در مدت ۱۰ تا ۱۵ سال نتایج آن را می‌بینیم که این امر موجب شده  افرادی که کمتر با این حوزه ارتباط دارند، ما را دلسرد کنند و در نتیجه اهمیت این بخش کمتر دیده شود.

صادقانی با اشاره به نقشه موجود در موزه که پیشینه آن به قرن ۱۷ میلادی بازمی‌گردد، افزود: این نقشه، نمایی از جنوب به شمال اصفهان را در دوران صفویه به مخاطب ارائه می‌کند، در آن به معرفی جغرافیای شهری و انسانی اصفهان ۴۰۰ سال پیش می‌پردازد.

او  تصریح کرد: ۱۱۵ شخصیت در این نقشه تصویرگری شدند که بیانگر حرفه‌ها و مشاغل و افراد در اصفهان آن زمان و نمایی از اجداد ۴۰۰ سال پیش ما در اصفهان است.

سرپرست موزه ملی هنر‌های اصفهان افزود: این نقشه ابعاد مردم‌شناسی و جامعه شناختی دارد و با به تصویر کشیدن المان‌های اصلی شهر، جغرافیای شهری خوبی به مخاطب ارائه می‌کند.

او  ادامه داد: دغدغه اصلی موزه‌های دفینه کشور (اولین موزه تخصصی و دائمی سکه و اسکناس در ایران) که موزه ملی هنر‌های اصفهان یکی از آنها است، حال خوش کسانی است که موزه گردی می‌کنند و تلاش می‌کند با استفاده از آثار، آنها را با پیشینه اصیل و غنی خود آشنا کنند، البته از موزه ملی هنر‌های اصفهان به عنوان یک پاتوق فرهنگی یاد می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • یوم الله ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ قدرت اسلام را به نمایش گذاشت
  • ایتالیایی‌ها از ژانگ ییمو تجلیل می‌کنند
  • «قلب» در شبکه نمایش خانگی
  • نمایش ۳۷۰ اثر هنری ۸۰۰ سال اخیر در موزه ملی هنر‌های اصفهان
  • «با بابام» در شبکه پویا تماشایی می‌شود/ رونمایی از تیزر جدید
  • جشنواره‌های رسانه ملی در سال ۱۴۰۲
  • رفتارهای زن و شوهری در یک شوی نمایش خانگی!
  • پویانمایی «کوچولو‌های کنجکاو» از شبکه نهال
  • آغاز پخش «با بابام» از ۹ فروردین در شبکه پویا
  • نمایش تنوع اکوسیستمی لرستان در موزه تاریخ طبیعی