Web Analytics Made Easy - Statcounter

میزگرد «خانواده‌های شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون» با حضور خانواده‌های شهیدان شاه حسینی و سلطانی در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس برگزار شد

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، میزگرد «خانواده‌های شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون» با حضور پدر و مادر شهیدان «سید مصطفی شاه حسینی» و «حمیدالله سلطانی» برگزار شد.

پدر شهید شاه حسینی: فرقی میان شهدای ایرانی و افغانستانی وجود ندارد

پدر شهید مصطفی شاه حسینی در این میزگرد اظهار داشت: از سن 16 سالگی در ایران زندگی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن زمان دوران جنگ تحمیلی بود. در آن دوران نژاد و ملیت برای حضور در جنگ مطرح نبود. از این رو برای مدتی در سردخانه اهواز مشغول به فعالیت شدم و سپس به شهر اصفهان رفتم.

وی با بیان این که مردم ایران و افغانستان خون شریک هستند، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رساندن پیام شهدا به نسل امروز و جهان وظیفه ماست. فرهنگ ایثار و شهادت تنها متعلق به جوان ایرانی نیست و به تمام شیعیان عالم تعلق دارد.

پدر این شهید بزرگوار خاطرنشان کرد: در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کم کاری شده است و از این رو دشمن از فرصت استفاده کرد تا بین شیعیان اختلاف بیاندازد. به عنوان مثال بی بی سی در گزارش‌های خود سعی دارد میان شیعیان ایرانی و افغانستانی اختلاف بیاندازد.

پدر شهید شاه حسینی گفت: در دوران دفاع مقدس مردم ایران و افغانستان به فرمان امام(ره) لبیک گفتند و امروز جوانان شیعه از برای حفظ حرمین اهل بیت (ع) راهی سوریه شده‌اند. این نشان از بصیرت شیعیان دارد.

وی تصریح کرد: میان شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و همچنین شهدای ایرانی و افغانستانی فرقی وجود ندارد، زیرا اهداف تمام این شهدا یکی است. رزمندگان توطئه‌های دیروز و مدافعان حرم توطئه های استکبار امروز را بر هم زدند.

شاه حسینی با اشاره به مظلومیت شهدای افغانستانی بیان کرد: جوانان افغانستانی داوطلبانه به سوریه می‌روند و در گمنامی به شهادت می‌رسند. همچنین در گمنامی نیز به خاک سپرده می‌شوند. این روش شهادت را خودشان انتخاب کردند.

پدر شهید خاطرنشان کرد: پنج سال پیش به افغانستان رفتیم. دو سال بعد،‌ مصطفی همراه با دوستانش به ایران آمد. چندی بعد طی تماس تلفنی مطلع شدیم که عازم سوریه شده است. وی در پنج مرحله به سوریه اعزام شد و نهایتا در خرداد ماه 96 به شهادت رسید. من به عنوان پدر شهید، از راهی که فرزندم انتخاب کرده است حمایت می‌کنم. در صورت نیاز خودم نیز به سوریه می‌روم.

وی تصریح کرد: خودم فرزندم را درون قبر گذاشتم. به چهره اش که نگاه کردم متوجه رشد او در این مدت شدم. پسرم مردانه به جنگ با دشمنان اسلام رفت.

مادر شهید شاه حسینی نیز به شایعات در خصوص مدافعان حرم اشاره کرد و گفت: پس از شهادت مصطفی ناراحتی اعصاب گرفتم. برخی کنایه‌ می‌زنند که مدافعان حرم برای پول به سوریه می‌روند و یا پول ایران به افغانستانی‌ها داده می‌شود. این سخنان باعث آزار ما می‌شود. پسرم خیاط بود و می‌توانست مخارجش را از این راه تامین کند.

پدر شهید سلطانی: به راه فرزندانمان ایمان داریم

پدر شهید حمیدالله سلطانی نیز اظهار داشت: پسرم دو سال در افغانستان به مبارزه با طالبان پرداخت. اواخر سال 94 برای جهاد به ایران آمد و سپس دو ماه بعد به سوریه رفت. پیش از اعزام با من تماس گرفت و حلالیت طلبید.

وی افزود: پسرم دو مرتبه به سوریه اعزام شد و نهایتا در اول محرم سال 95 به شهادت رسید.

وی ادامه داد:‌ پسرم راهش را انتخاب کرد و ما به وی افتخار می‌کنیم. من و مادرش وظیفه داریم که دیگر فرزندانمان را برای پشتیبانی از اسلام تربیت کنیم.

پدر شهید سلطانی تصریح کرد: برخی شایعاتی را در خصوص مدافعان حرم می‌گویند اما ما اهمیت نمی‌دهیم زیرا به راهمان ایمان داریم.

مادر شهید سلطانی در تکمیل سخنان همسرش گفت: بعد از شنیدن خبر شهادت حمیدالله ناراحت شدم اما به او افتخار می کنم. راضی هستم که سه پسر دیگر راه برادرشان را ادامه دهند.

در پایان میزگرد «خانواده‌های شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون»، خانواده شهیدان «شاه حسینی و سلطانی» از سوی خبرگزاری دفاع مقدس تقدیر شدند.

منبع: دفاع پرس ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۴۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر رسید

وزارت بهداشت غزه تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان جنایت‌های رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۵ مورد کشتار شد که در نتیجه آن ۴۳ نفر شهید و ۶۴ نفر دیگر مجروح شدند.

طبق گزارش الجزیره، این وزارت اعلام کرد: از هفتم اکتبر گذشته و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۴ هزار و ۳۰۵ فلسطینی در غزه شهید و ۷۷ هزار و ۲۹۳ نفر دیگر مجروح شدند.

منابع خبری صبح امروز گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شهروندان غیرنظامی فلسطینی در غرب رفح را هدف قرار داده و یک نفر شهید و چندین نفر دیگر مجروح شدند.

صهیونیست‌ها همچنین در حملات توپخانه‌ای علیه پل «وادی غزه» ۴ فلسطینی را به شهادت رساندند.

توپخانه‌های صهیونیستی مناطق شرقی خان‌یونس را نیز هدف قرار دادند.

نیروهای اشغالگر اسرائیل یک منزل متعلق به خانواده العمور واقع در شرق الفخاری در خان‌یونس را هم بمباران کردند.

منابع رسانه‌ای از بمباران منازل مسکونی در منطقه الخزاعه در شرق خان‌یونس نیز خبر دادند.

خبرنگار الجزیره هم گزارش داد که از شب گذشته تاکنون در نتیجه حملات هوایی اسرائیل به مناطق مختلف رفح ۸ نفر به شهادت رسیدند که دو نفر از آن‌ها کودک هستند.

محمد بسام الجمل، خبرنگار فلسطینی نیز در جریان بمباران منزلش در رفح توسط جنگنده‌های صهیونیستی صبح امروز به شهادت رسید.

دفتر رسانه‌ای دولتی فلسطین در غزه اعلام کرد که با شهادت محمد بسام الجمل تعداد شهدای خبرنگار فلسطینی از هفتم اکتبر تا کنون به ۱۴۱ نفر رسید.

در بمباران شمال اردوگاه النصیرات واقع در مرکز غزه نیز یک زن شهید و چندین نفر دیگر مجروح شدند.

در حملات هوایی به اردوگاه البریج هم یک نفر شهید و چندین نفر دیگر مجروح شدند.

سازمان دفاع مدنی در غزه نیز اعلام کرد که در بیمارستان الناصر بعد از خروج نیروهای اشغالگر ۳۹۲ جسد کشف کردیم که ۵۸درصد از آن‌ها را نتوانستیم شناسایی کنیم.

این سازمان  تاکید کرد: اجساد چندین کودک نیز در گورهای جمعی در بیمارستان الناصر کشف کردیم. بر روی اجساد برخی از شهدا جای شکنجه وجود دارد. رژیم صهیونیستی اعدام‌های میدانی در بیمارستان الناصر انجام داده و ما خواستار تحقیقات بین‌المللی در خصوص این جنایت‌ها هستیم. رژیم اشغالگر اجساد برخی از شهدا را در کیسه‌های پلاستیکی در عمق ۳ متری دفن کرده است. ما معتقدیم که اسرائیل دست‌کم ۲۰ نفر را زنده در بیمارستان الناصر دفن کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روستای فردو از افتخارات استان قم است
  • خون شهدای مدافع حرم موجب نابودی رژیم صهیونیستی می‌شود
  • بازدید رئیسی از بیمارستان شهدای یافت‌آباد/ رئیس جمهور به منزل شهید مدافع حرم رفت
  • حضور رئیسی در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • ‌حضور رئیسی در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • تجلیل از خانواده شهید مدافع سلامت در پیرانشهر
  • تعداد شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر رسید
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • روحینا روایتی از لشکر فاطمیون + فیلم
  • این شهید پسردایی ۱۵۰ افغانستانی بود ! +عکس