Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن عنایتی مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۱۹ هزار ۷۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی مازندران امسال به کشت کلزا اختصاص یافت، گفت: برای کشت کلزا با کشاورزان قرارداد امضا شد و پیش بینی می‌ شود حدود  ۴۰ هزار تن کلزا امسال تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ۱۱ هزار و ۶۵۰ هکتار زمین حدود ۱۹ هزار و ۳۵۰ تن کلزا پارسال به مراکز خرید تحویل شد.

عنایتی گفت: ۱۰ هزار و ۹۲۲ بهره بردار امسال کلزا تولید می‌ کنند و ۱۳۳ تن بذر هم تاکنون به بهره برداران داده شد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اوضاع مساعد جوی و بارندگی‌ های به موقع و موثر افزود: ۱۴ هزار و ۶۵۰ هکتار از مزارع سبز و مطلوب است. وپیش بینی می‌ شود امسال نسبت به سال گذشته برداشت کلزا به دو برابر افزایش یابد.

عنایتی از کشاورزان خواست: آفات حلزون، کک‌ ها و سوسک‌ ها را مدیریت کنند تا به محصول خسارت وارد نشود.

وی گفت: در سرک اول حد اقل ۵۰ تا ۷۵ کیلوگرم و در موارد لازم تا ۱۰۰ کیلوگرم کود اوره در اختیار گیاه قرار دهند و اگر کشاورزان مزارعشان را با تاخیر کشت می‌ کنند باید به نکات فنی و اصولی در خصوص کشت توجه کنند.

انتهای پیام/ م

افزایش کشت کلزا در مازندران

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۵۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار تن کلزا در دهلران برداشت شد

به گزارش خبرنگار مهر، لطیف صادقی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران از برداشت ۲۰ هزار تن کلزا از اراضی این شهرستان خبر داد و گفت: هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: تا کنون از این سطح زیر کشت ۲۰ هزار تن کلزا برداشت شده که رکوردی در تولید این محصول در تاریخ شهرستان دهلران محسوب می‌شود.

فرماندار ویژه دهلران با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۶۷ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است، گفت: تا امروز بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم از این سطح زیرکشت برداشت شده و پیش‌بینی می‌شود این میزان به ۲۰۰ هزار تن برسد.

کد خبر 6100161

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار تن کلزا در دهلران برداشت شد
  • راه اندازی ۳۵ مرکز خرید گندم و کلزا در لرستان
  • نشا کاری ۱۰۶ هزار هکتار از شالیرازهای مازندران
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد