Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمد راستاد در حاشیه بازدید از بندر خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مذاکراتی با طرف عراقی برای بازگشایی دفتر همکاری های مشترک و یا همان cbc که تسهیل کننده و پیش نیاز لایروبی است توسط وزیر امور خارجه در قالب کمیته حقوقی اروند رود در حال انجام است.

او افزود: امیدواریم با نهایی شدن مذاکرات، شاهد لایروبی اروند رود برای استفاده بهینه از ظرفیت بندر باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی، اعتبار مورد نیاز برای لایروبی آبراه اروند را ۲۱۰ میلیون یورو اعلام کرد و توضیح داد: طبق برآوردهای انجام شده، لایروبی اروند اگر بخواهیم عمق مسیر کشتیرانی اروند را به هشت متر افزایش دهیم مستلزم ۳۵ میلیون متر مکعب لایروبی است که طبق برآورد مالی برای انجام این کار اعتباری معادل ۲۱۰ میلیون یورو مورد نیاز است.

او در ادامه به بحث شناور سازی مغروقه ها پرداخت و بیان کرد: پاکسازی و خارج سازی مغروقه های موجود در اروند و کارون از دیگر اقدامات مهم در دست اجراست که تا کنون حدود ۱۸۲ فروند مغروقه خارج شده است.

راستاد به انعقاد قراردادی به ارزش ریالی ۶۲ میلیارد تومان برای شناور سازی مغروقه های باقی مانده نیز اشاره کرد و گفت: در مدت اخیر قراردادی با بخش خصوصی به مبلغ ۶۲ میلیارد تومان منعقد شد که بنا بود ۳۲ فروند مغروقه از آبراه اروند خارج شود که تاکنون شناورسازی ۲۱ فروند عملیاتی شده و کار خارج سازی بقیه نیز ادامه دارد.

او همچنین به ادامه پروژه احداث پایانه کانتینری بندر خرمشهر اشاره کرد و افزود: این پروژه طی قراردادی که با بخش خصوصی به میران سرمایه گذاری ۸۶ میلیارد تومان به مدت ۱۵ سال، منعقد شده است که زیر ساخت پایانه کانتینری بندر خرمشهر را تا حد قابل قبولی ارتقا می دهد.

معاون وزیر و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه از ارتقای عملکرد بندر خرمشهر خبر داد و گفت: بندر خرمشهر ۵۰ درصد رشد تخلیه و بارگیری کانتیری را داشته و در کنار آن فعالیت هایی برای توسعه صادرات انجام گرفته که باعث شده نسبت به مدت مشابه میزان صادرات این بندر رشد ۱۰۰ درصدی داشته باشد.

او ادامه داد: در مجموع فعالیت هایی که در بندر خرمشهر انجام شده هم در راستای ایجاد زیرساخت ها و روبناها و همچنین تامین تجهیزات روند خوبی را داشته که باعث شده این بندر چشم انداز روشنی داشته باشد.

محمد راستاد معاون وزیر راه و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی ظهر امروز با حضور در بندر خرمشهر از زیرساخت ها و پروژه های در دست اجرای این بندر بازدید کرد. وی در ادامه سفر خود به بندر امام(ره) رفت تا در آیین معارفه مدیر کل بندر و دریانوردی خوزستان شرکت کند.

401

بندر خرمشهر ایران عراق محمد راستاد کشتیرانی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۵۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ تلافی‌جویانه موشکی ایران کار بزرگی بود

امام جمعه اصفهان پاسخ تلافی‌جویانه موشکی ایران به اسرائیل و رسیدن موشک‌ها به تلاویو و دیگر اهداف نظامی را کار بزرگی بیان کرد و گفت: نماینده آمریکا درخواست محکوم کردن حمله ایران را دارد در حالی که تهاجم به کنسولگری ایران را محکوم نکردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان،  آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار مدیر کل دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت، سپاه پاسداران و نیروهای مسلح ایران در عملیات «وعده صادق» گفت: کار عظیمی انجام شد و دشمن نیز بر این ادعا اذعان داشت، زیرا از تعابیری مانند "در طول تاریخ سابقه نداشته"، استفاده کرد و این اقدامات موشکی ایران، ادعای صهیونیست‌ها درباره غیرقابل نفوذ بودن گنبد آهنین و سیستم اطلاعاتی قوی آنها را بر هم زد.

وی پاسخ تلافی جویانه موشکی ایران به اسرائیل و رسیدن موشک‌ها به تلاویو و دیگر اهداف نظامی را کار بزرگی بیان کرد و افزود: نماینده آمریکا درخواست محکوم کردن حمله ایران را دارد، در حالی که تهاجم به کنسولگری ایران را محکوم نکردند و این مسئله یک قدرت مافوق تصور برای ایران ایجاد کرد و کار بسیار مهمی بود.

امام جمعه اصفهان افزود: این اقدام سبب دلگرمی مردم غزه شد و همه فهمیدند کشورهای عربی تحت نفوذ آمریکا هستند و آنچه که تاکنون به مردم غزه انرژی داده ایمان آنها بوده است، هم چنان که قرآن کریم نیز می‌فرماید" اگر شما به رنج و زحمت می‌افتید آنها نیز (از دست شما) رنج می‌کشند با این فرق که شما به لطف خدا امیدوارید و آنها امیدی ندارند " و همه اینها از الطاف و عنایات خداوند است و کشتار کودکان غزه روح مردم را تغییر داد.

وی دفتر تبلیغات اسلامی را ارگانی مبلغ‌ساز عنوان کرد و گفت: توزیع مبلغ با سازمان تبلیغات اسلامی است و اصل کار این است که دفتر تبلیغات اسلامی مبلغ‌سازی کند و ریشه اول مبلغ‌سازی نیز آن است که اصول اعتقادی مبلغین قوی باشد.

  آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: مبلغ دینی باید ظاهری مناسب داشته و آگاه به علم روز باشد و اگر می‌خواهیم کار فرهنگی کنیم باید با باور انجام شود، باید حفظ آیات، روایات، نهج البلاغه و تاریخ جزء کار مبلغ باشد و در هنگام گزینش باید این موارد مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی بیان کرد: کار دفتر تبلیغات اسلامی کار معظمی است و هر مقدار مبلغ‌سازی نمایید ارزشمند است، همچنین علاوه بر آن، کار در فضای مجازی در این حوزه بسیار مهم است و تبیین اقداماتی که تاکنون انجام شده و از این پس انجام می شود کار مبلغ است.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر مسئله تبیین پیشرفت‌های حاصل شده انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف به عنوان ضروری‌ترین کار مبلغان تصریح کرد: امیرمومنان(ع) تعبیر بسیار زیبایی درباره مرگ و زندگی  دارد و می فرماید" الموت فی حیاتکم مقهورین والحیات فی موتکم قاهرین " هم چنان که می‌بینیم صحرای سینا برای اعراب است، اما اجازه آن با آمریکا است و این نشان از آن دارد که اینها مرده هستند و در مقابل امام حسین(ع)است که پیروز از دنیا رفتند.

اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در طول سال گذشته

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام عبدالرسول احمدیان؛ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گزارشی از اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی در طول سال گذشته ارائه کرد و گفت: تبلیغات مهم ترین رکن دفتر معاونت فرهنگی تبلیغی است که وظیفه آموزش و اعزام مبلغین را به عهده دارد، در دو سال اخیر جذب بسیار خوبی اعم از مبلغین برادر و خواهر داشته ایم و دوره های بدو خدمت و تخصصی برگزار کردیم.

وی افزود: حجم اعزام های دفتر تبلیغات اسلامی در یک سال اخیر رشد مطلوبی داشته است به طوری که سال گذشته رکورد اعزام در طول ادوار اعزام های دفتر تبلیغات شکسته شد و در ماه محرم یک هزار و 500 نفر از طرف دفتر تبلیغات اعزام شدند و در ماه مبارک رمضان نیز یک هزار و 300 نفر اعزام انفرادی انجام شد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: در کنار اعزام‌های انفرادی، 70 گروه تبلیغی نیز فعالیت‌های تبلیغی انجام داده و در کنار این 70 گروه ، بیش از 40 گروه هنری، رسانه‌ای و مجازی به صورت مجازی کار تبلیغی داشته‌اند که برخی از تولیدات این گروه‌ها برد رسانه ای فوق‌العاده نیز داشت.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز خلاقیت و پژوهشکده الهیات و خانواده اصفهان  وظیفه مرکز خلاقیت را حمایت از گروه‌های طلبگی که قصد کسب و کار فرهنگی دارند عنوان کرد و ادامه داد:  30 تیم ایده در این مرکز تحت پوشش قرار دارند و هم چنین در حوزه پژوهش نیز پژوهشکده الهیات و خانواده در اصفهان فعال است و 60 درصد فعالیت های آن مربوط به خانواده است.

حجت الاسلام عبدالرسول احمدیان اضافه کرد: در بخش انتشارات نیز سالی 20 جلد کتاب منتشر می‌شود و بیش از 250 جلد کتاب در طی 10 سال فعالیت مرکز به چاپ رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز ملی پاسخگویی دفتر تبلیغات اسلامی نیز وظیفه پاسخگویی به شبهات را داشته و درگاه‌های مجازی و مکاتبه‌ای در این زمینه وجود دارد و هم چنین اپلیکشینی با 4 میلیون عضو برای پاسخگویی به شبهات طراحی شده و تاکنون 7 جلد کتاب از سوالات پرتکراری که از مرکز ملی پاسخگویی در اصفهان شده به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/163

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد نم هوا در اروند
  • راه اندازی مرکز «نفس» در آبادان و خرمشهر
  • پاسخ تلافی‌جویانه موشکی ایران کار بزرگی بود
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر
  • لایروبی انهار کشاورزی در تالش
  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان های خاتم و مروست
  • برخی اسم هر نوع مذاکره‌ای را دیپلماسی التماسی گذاشته‌اند
  • لزوم راه اندازی دهکده لجستیکی در بندر بوشهر
  • پیشرفت 73 درصدی در ساخت کانال اتصال بندر فاو به «جاده توسعه»
  • آسمانی صاف در اروند