Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد لطفی معز اظهار کرد: ساختار برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که در هر حوزه دیگری هم فعالیتی صورت گیرد تعیین جزئیات و چگونگی عملیاتی شدن آن با معاونت برنامه‌ریزی است؛ بنابراین چنانچه این حوزه متشکل از افرادی خلاق و مبدع باشد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات و موانع موجود در روند واگذاری‌ها بیان کرد: اگر زمینی از ارگان دیگری به شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها انتقال می‌یابد اما هنوز سند مالکیت آن صادر نشده یا زمینی مشاع بوده است اما هنوز تعیین حدود و مرزبندی نشده باشد راهکار معقولانه، عدم واگذاری آن به متقاضی سرمایه‌گذاری است تا بدین ترتیب بسیاری از هزینه‌های دعاوی کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطفی معز با بیان این‌که باید زون‌بندی‌ها یعنی شبکه‌بندی و تقسیم‌بندی زمین بر اساس نوع صنایع قابل استقرار در آن، را رعایت کرد، تصریح کرد: ضرورت دارد زون‌بندی‌ها در شهرک‌ها رعایت شود تا فعالیت‌های صنعتی در تعارض با محیط زیست قرار نگیرد، زیرا در این صورت پس از طرح شکایت، تولیدکننده و شرکت‌های استانی دچار مشکل می‌شوند و آنچه به عنوان واگذاری و درآمدزایی از آن یاد می‌شود در آینده تبدیل به موضوعی خسارت زا خواهد شد.

مدیر امور حقوقی و قراردادهای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: معاونان برنامه‌ریزی در صورت نوآوری، خلاقیت و ارائه راهکارهای منسجم بیش از آن چه برنامه ریز باشند می‌توانند برنامه ساز باشند.

وی عنوان کرد: برای اسناد و وثایق، آیین نامه مصوب دولت پس از آخرین اصلاحیه در روزهای اخیر ابلاغ شد و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی وجود دارد اما باید بدانیم هنگامی که یک سند در رهن بانک قرار می‌گیرد و به تعهدات عمل نمی‌شود بانک نیز برای وصول مطالبات خود پیگیر جانشینی می‌شود و مجددا انرژی و زمان صرف جلوگیری از این پیشامد می‌شود.

لطفی معز با بیان این‌که باید برای صدور پروانه‌های بهره‌برداری بررسی‌های دقیق‌تر و بیشتری انجام داد، اظهار کرد: به گونه‌ای عمل نشود که در یک زمین با متراژ بیش از ۴۰۰۰ متر یک سوله ۱۸۰ متری که بیش از ۱۵ سال از توقف تولید آن می‌گذرد احداث و برای آن پروانه بهره‌برداری صادر شود.

مدیر امور حقوقی و قراردادهای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، خاطرنشان کرد: به طور کل در هر حوزه‌ای اعم از صنعت، تولید و کشاورزی عاملی که به آن بها داده نمی‌شود اهلیت است و همین نکته باعث می‌شود افراد با عدم شناخت دقیق نسبت به توانمندی‌ها، تخصص و تجارب مورد نیاز وارد میدان شده و نه تنها سهمی در تولید نتوانند ایفا کنند بلکه خود نیز دچار مشکل شوند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۶۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است

نماینده شورای شهرستان عسلویه، محیط زیست را از آخرین اولویت پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها دانست و گفت: صدها فلر این صنایع، آب، خاک ، هوا و سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه محسن محمدزاده عصر امروز در نشست با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یکی از مشکلات مهم زیست محیطی در عسلویه را آلودگی دانست و اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست مسئله‌ای بسیار جدی و حیاتی است و این مهم نگرانی بین مردم ایجاد کرده است.

ایران در برداشت گاز از میادین مشترک از قطر پیشی گرفت/ احداث 50 پالایشگاه و پتروشیمی

وی بیان کرد: محیط زیست از آخرین اولویت‌های در نظر گرفته شده از جانب پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های منطقه پارس جنوبی بوده است.

نماینده شورای شهرستان عسلویه، نیازها و مطالبات مردم شهرستان عسلویه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توسعه صنایع پارس جنوبی به ویژه آلایندگی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و صدها فلر این صنایع آب، خاک ، هوا و سلامتی مردم عسلویه و مناطق جنوبی استان بوشهر را نشانه گرفته است.

محمدزاده با اشاره به افزایش بیماری‌های ریوی ، حساسیت‌های پوستی و سرطان‌های مختلف در سراسر شهرستان عسلویه افزود: هیچگونه نگرانی از جانب مسئولان این صنایع در سال‌های اخیر احساس نشده است به گونه‌ای که روزانه  بر حجم و تعداد این فلرهای نابودگر اضافه می‌شود.

وی یکی دیگر از مطالبات مردم شهرستان عسلویه را عدم پرداخت 3 ساله عوارض آلایندگی دانست و اضافه کرد: باید محیط زیست استان بوشهر و شهرستان عسلویه به‌عنوان متولی اصلی کمیته تعیین عوارض آلایندگی نقش فعال در شناسایی و معرفی صنایع آلاینده داشته باشند اما متاسفانه تا امروز این مهم تحقق نیافته است.

نماینده شورای شهرستان عسلویه، در ادامه به بررسی راهکارهایی برای حفاظت و بهبود وضعیت محیط زیست عسلویه پرداخت.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد
  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد