Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > انرژی - همشهری آنلاین:
وزیر نفت با بیان این که از این به بعد در استخدام‌های صنعت نفت بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد افرادی که جذب می‌شوند خانم خواهند بود، گفت: تبعیض‌های ناروایی که علیه خانم‌ها در صنعت نفت وجود داشت کنار گذاشته می‌شود.

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه در آیین معارفه مرضیه شاهدایی - قائم مقام وزیر نفت - و رضا نوروززاده - مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی - که با حضور شهیندخت مولاوردی دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی و معصومه ابتکار - معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده - برگزار شد، با بیان این که برای نخستین بار یک بانو به عنوان قائم مقام وزیر نفت محسوب می‌شود، گفت: من تغییر را از شرکت ملی صنایع پتروشیمی آغاز نکردم، بلکه به دنبال فردی بودم که در امور و به دوش کشیدن بار به من کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این که مسوولیت قائم مقامی در کشور ما تعریف نشده است، افزود: قائم مقامی نیاز به همکاری دائمی میان مقام و قائم مقام دارد. قائم مقام باید مسوولیت برخی کارها را بپذیرد و در برخی امور نباید دخالت کند. در بین افرادی که برای سمت قائم مقامی مطرح بودند مهندس شاهدایی را انتخاب کردم و این نخستین مرتبه‌ای است که بالاترین سمت بعد از وزارت به یک خانم در صنعت نفت داده می‌شود.

وزیر نفت ادامه داد: افرادی که دنبال این هستند که از گل فقط خار آن را ببینند گفتند در این انتخاب بحث‌های دیگری مطرح بوده است اما قصد من این بود که به خانم‌ها ارتقاء دهیم و پیام رییس جمهور را در این زمینه انجام دهم و همچنین باری از روی دوشم بردارم و امیدوارم بخش عمیقی از این بار سنگین برداشته شود.

زنگنه در ادامه با اشاره به انتصاب نوروززاده به عنوان مدیر عامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اظهار کرد: هنگامی که شرکت ملی صنایع پتروشیمی بدون مدیرعامل ماند قصدم این بود که فرد جوان‌تری را به عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب کنم، اما نشد.

دکتر نوروززاده هم از من جوان‌تر هستند. من ۳۰ سال با آقای نوروززاده آشنایی دارم. هنگامی که من وزیر بودم آقای نوروززاده رییس کمیسیون انرژی بودند و در پارس جنوبی و ستاره خلیج فارس با هم همکاری نزدیک داشتیم.

وی با تاکید بر این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی یک سازمان تنظیم‌کننده و حمایت‌کننده است، افزود: ما از افرادی که می‌خواهند دراین صنعت سرمایه‌گذاری کنند حمایت می‌کنیم.

وزیر نفت در مورد وظایفی که برعهده مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گذاشته توضیح داد: آقای نوروززاده باید به پیشبرد طرح‌های میان دستی پتروشیمی کمک کند. همچنین با این که وظیفه طرح‌های پایین‌دستی به عهده وزارت صنعت است، باید وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به وزارت صنعت کمک کند. همچنین آقای نوروززاده باید طرح‌های GTP و GTX را برای اشتغالزایی انجام دهند. از سوی دیگر توسعه مناطق ویژه و زیربناها در عسلویه و بندر امام خمینی (ره) جزو وظایف ایشان است.

زنگنه با بیان این که تاکید بر جوان‌گرایی به معنی حذف افرادی که سن بالاتری دارند نیست، اظهار کرد: جوان‌ها باید زودتر به میدان بیایند به طور کلی ماهیت صنعت نفت به این صورت است که بخشی از آن باید توسط افرادی که سن بالاتری دارند اداره شود. هرکس باید در جای خودش باشد. نسل ما تا پنج سال دیگر می‌تواند فعالیت کند و صنعت نفت باید پنج سال دیگر توسط افراد ۴۰ تا ۴۵ ساله اداره شود.

وی از پررنگ‌تر شدن نقش زنان در صنعت نفت خبر داد و گفت: توجه اصلی ما در صنعت نفت به بانوان زمانی است که در بین جوانانی که برای تصمیم‌گیری برای صنعت نفت انتخاب می‌شوند حضور زنان بیشتر خواهد شد. از این به بعد در استخدام‌ها بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد خانم‌ها به کار گرفته خواهند شد و تبعیض‌های ناروایی که علیه خانم‌ها در صنعت نفت وجود داشت کنار گذاشته خواهد شد. از این به بعد در استخدام‌ها، آگهی‌ها و دانشگاه‌ها فرقی بین خانم‌ها و آقایان در صنعت نفت نخواهد بود.

در همین زمینه: مرضیه شاهدایی قائم مقام زنگنه در وزارت نفت شد تغییرات اساسی در وزارت نفت کلید می‌خورد | زنگنه تابوشکنی می‌کند؟

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۸۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند

به گزارش قدس آنلاین، ارمنستان از دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) خواسته است پرونده جمهوری آذربایجان علیه خود را که در آن به پاکسازی نژادی آذربایجانی‌ها متهم شده است را مختومه اعلام کند. پاکسازی قومی خلاف پیمان بین‌المللی رفع هر نوع تبعیض نژادی است.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد که درخواست ارمنستان یک هفته پس از اقدام مشابه آذربایجان انجام شده است که از دیوان بین‌المللی دادگستری خواسته است پرونده‌ای را رد کند که توسط ارمنستان علیه آن ایجاد شده است. صدور حکم نهایی درباره هر یک از این پرونده‌ها ممکن است سال‌ها به طول بیانجامد و این دادگاه هیچ راهی برای اجرایی کردن احکام خود ندارد.

نماینده ارمنستان به قضات دادگاه بین‌المللی گفت آذربایجان به وقایع مربوط به پیش از عضویت در پیمان حذف تمامی اشکال تبعیض نژادی میان دو کشور استناد می‌کند که ارمنستان می‌گوید در سپتامبر ۱۹۹۶ بود.

این پرونده بخشی از نتایج به بار آمده از مناقشه میان این دو کشور منطقه قفقاز است که شدیدترین آن‌ها درگیری‌ها بر سر منطقه قره‌باغ بوده است.

ارمنستان در ابتدا، این پرونده را در سال ۲۰۲۱ در دادگاه بین‌المللی لاهه ایجاد کرد و آذربایجان را به برجسته کردن نژادپرستی علیه ارمنی‌ها محکوم کرد که امکان نفرت‌پراکنی علیه ارمنستانی‌ها و تخریب اماکن فرهنگی ارمنستان را فراهم می‌سازد. باکو این ادعاها را رد کرده است.

سپس، آذربایجان نیز یک هفته بعد، پرونده تبعیض‌ستیزانه جداگانه‌ای را علیه ایروان ایجاد کرد. باکو مدعی شد که ارمنستان از دهه ۹۰ میلادی تا ۲۰۲۰ یک کارزار پاکسازی قومی را به راه انداخت است. ارمنستان این ادعاها را رد کرد.

هفته گذشته، آذربایجان از لاهه خواست که پرونده ارمنستان را رد کند و گفت که بیشتر شکایت‌های آن درباره درگیری‌های مسلحانه بر سر منطقه قره‌باغ بوده و در چارچوب پیمان منع تبعیض قرار نمی‌گیرد.

جلسات استماع فعلی تنها به اعتراضات قانونی به دادرسی دیوان بین‌المللی دادگستری در این باره می‌پردازد و شامل بررسی صحت ادعاهای مطرح شده درباره تبعیض نژادی نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • شکایت حزب کنگره هند از مودی به دلیل اظهارات علیه مسلمانان
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است