Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با تاکید بر توسعه متوازن گردشگری و میراث فرهنگی در استان‌ گفت: تا پایان امسال مجموعه تاریخی فرح‌آباد ساری به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، دلاور بزرگ‌نیا عصر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری با تقدیر از شهردار مرکز استان، اظهار داشت: مهدی عبوری شهردار فعلی ساری، ساری را بر پایه توسعه صنعت گردشگری بنا کرده ‌و از محدود شهرداران موفق استان در این حوزه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: میراث فرهنگی و صنایع دستی محصول صنعت گردشگری بوده و باید در این زمینه به صورت واقعی برای همگانی کردن آن تلاش شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه ساری شهر ممتاز گردشگری کشور در حوزه مدیریت شهری است، تصریح کرد: پروژه‌های متعدد گردشگری در مرکز استان در حال اجرایی شدن است.

بزرگ نیا با بیان اینکه پروژه‌های گردشگری با هدف ایجاد ماندگاری برای افراد و درآمد برای ساکنان مناطق اجرایی می‌شود، افزود: موزه کلبادی ساری به دلایل امنیتی امکان واگذاری آن به بخش خصوصی وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه تا پایان امسال واگذاری مجتمع تاریخی فرح‌آباد ساری را به بخش خصوصی انجام می‌شود، گفت: گردشگری یک صنعت فرابخشی بوده و صرفا سازمان گردشگری متولی توسعه آن نیست.

بزرگ نیا با اشاره به اجرای طرح‌های بوم‌گردی در استان، افزود: به منظور توسعه گردشگری مرکز استان، مجوز احداث اسلکه تفریحی را در دریای خزر ایجاد کردیم.

مدیرکل گردشگری مازندران با بیان اینکه 5 شهر مازندران دارای بافت ارزشمند تاریخی هستند، گفت: شهرهای ساری و آمل دارای بیشترین بافت‌های ارزشمند تاریخی در استان هستند.

وی از آمادگی این سازمان برای احیا بافت‌های تاریخی مرکز استان به شهرداری ساری خبر داد.

حمید فرزانه، معاون شهرسازی شهرداری ساری نیز با اشاره به اینکه باید برای سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری فرش قرمز پهن کنیم، گفت: برای توسعه گردشگری در ساری، عوارض حوزه گردشگری صفر شده است.

ناصر معیل، معاون خدمات شهری شهرداری ساری نیز در این نشست با اشاره به اینکه ساری و مازندران مقصد گردشگری بسیاری از استان‌های کشور است، افزود: هنوز نقشه راهی برای ایجاد طرح‌های گردشگری در استان نداریم.

وی با بیان اینکه برخی از مردم ساری هنوز بسیاری از اماکن تاریخی شهرشان را نمی‌شاسند، گفت: طرح جامع گردشگری مازندران باید در بسته سرمایه‌گذاران باشد.

انتهای پیام/

R41358/P1377/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۸۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود وزیر کشور به مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، وزیر کشور برای معارفه استاندار جدید مازندران، دقایقی قبل وارد فرودگاه شهدای ساری شد.


اقای وحیدی قرار است در مراسم معارفه یوسف نوری به عنوان استاندار جدید مازندران در ساری شرکت کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • ورود وزیر کشور به مازندران
  • سرمایه گذاری ۳۶۰ میلیاردی بخش خصوصی در بناهای تاریخی
  • سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد
  • فرد تذکردهنده به کودک شعرخوان در حافظیه، توبیخ شد
  • توبیخ نیروی خاطی در حافظیه شیراز
  • واگذاری مجموعه تاریخی ریسباف به شهرداری اصفهان
  • ماجرای یک توبیخ در حافظیه شیراز