Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی حسین حسین زاده، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در جریان بازدید از موکب ها و گذرگاه چذابه با اشاره به تشرف 285 هزار زائر از طریق این گذرگاه از ابتدای حرکت کاروان های زائران اربعین حسینی بیان داشت: در این مدت 35 هزار زائر از طریق گذرگاه مرزی چذابه وارد وطن شده اند و به شهرهای خود بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: تردد زائران اربعین حسینی در 2 گذرگاه مرزی شلمچه و چذابه به صورت روان ادامه دارد و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

حسین زاده با اشاره به زمان بازگشت زائران افزود: هم اکنون بخشی از آن ها در حال برگشت هستند، اما برگشت اصلی و گسترده تر از 2 روز آینده آغاز می شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان اذعان داشت: همچنین گیت های فرعی در مرز تعبیه شده است که اگر هنگام خروج ازدحام جمعیت بیش تر شد از این گیت ها برای خروج زائران استفاده شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: اداره ثبت احوال نیز در گیت های بازگشت مستقر شده اند تا اگر مشکلی در برگشت وجود داشته باشد بتوانیم از اداره ثبت به شکل آنلاین در تعیین هویت افرادی که باز می گردنند استفاده شود.

علی حسین حسین زاده در ادامه گفت: با توجه به خروجی هایی که از کشور داشته ایم به همان اندازه نیز امکانات برای بازگشت زائران فراهم شده است و هیچ نگرانی برای بازگشت آن ها وجود ندارد.

وی با مقایسه تعداد زائران در حال خروج از مرز چذابه با زائران سال گذشته بیان کرد: سال گذشته به خاطر مشکلاتی که در مرز مهران ایجاد شده بود بخش عظمی از زائران به چذابه مراجعه کردند اما امسال با توجه به برپایی گذرگاه مهران جمعیت اضافه به چذابه وارد نشد.

حسین زاده اظهار داشت: ستاد اربعین خوزستان در راستای فراهم نمودن خدمات بیش تر از 2 ماه پیش به شکل عملی کار خود را آغاز کرد.

این مقام مسئول با بیان این که در زمینه ایجاد زیرساخت هایی چون جاده، آبرسانی، تکمیل پایانه و افزایش امکانات رفاهی به منظور کمک به رفت و آمد زائران اربعین حسینی برنامه ریزی هایی صورت گرفته است اذعان کرد: تاکنون 85 درصد از زیرساخت ها در چذابه فراهم شده است.

وی با تقدیر از تلاش های مسئولان استانی بیان داشت: امیدواریم مسئولان کشوری با توجه به شکل گیری حرکت عظیم حسینی در منطقه بتوانند اعتبارات و کمک های بیش تری برای تسهیل در امور و روند تردد زئران فراهم آورند تا از این ظرفیت ها بیش تر استفاده کنند.

انتهای پیام/گ

تشرف  285 هزار زائر اربعین از گذرگاه مرزی چذابه به کربلا

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۸۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز

عبدالحی سباوون رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت فراه گفت گذرگاه ابونصر فراهی (ماهیرود) به مدت یک ساعت مسدود بوده اما پس از آن باز شده است.

گذرگاه مرزی ماهیرود از سال 1386 با شهر بیرجند ایران ۱۹۰ کیلومتر و با شهر فراه افغانستان ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد و از گذرگاه های پررفت و آمد مرزی است.

همچنین رحیم الله ساجد سخنگوی والی نیمروز نیز گفت بسته بودن مرز نیمروز (میلک) حقیقت ندارد.

گذرگاه مرزی میلَک از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند ایران، در فاصله ۲۶۱ کیلومتری شمال زاهدان و در نزدیکی شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار دارد.

گفتنی است اخباری مبنی بر مسدود شدن این دو گذرگاه مرزی در رسانه ها منتشر شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • آخرین وضعیت پروژه‌ های ‌راهسازی‌ اهواز تا چذابه
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز