Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-24@20:05:49 GMT

واکنش کره شمالی به فشارهای جدید واشنگتن

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۳۸۵۸۶

واکنش کره شمالی به فشارهای جدید واشنگتن

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آر.تی‌.ای، کره شمالی ضمن رد هرگونه مذاکره با ایالات متحده، تهدید کرد که به عنوان هشداری جدید به ایالات متحده آمریکا، زرادخانه هسته‌ای خود را افزایش می‌دهد.

ترامپ قرار است در ابتدای سفر 12 روزه‌ خود از کشورهای ژاپن و کره جنوبی بازدید کند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی در مطلبی اعلام کرد که ایالات متحده باید این «ایده پوچ» را مبنی بر اینکه پیونگ‌یانگ در مقابل تحریم‌های بین‌المللی تسلیم می‌شود و سلاح‌های هسته‌ای خود را تحویل می‌دهد، کنار بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب همچنین آمده است که این کشور در «آخرین مراحل تکمیل بازدارندگی هسته‌ای» است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی اعلام کرده است که «بهتر است از رؤیاپردازی درباره غیرهسته‌ای شدن ما از طریق مذاکره دست بردارند و خیال‌پردازی را کنار بگذارند».

در این مطلب آمده است که «ذخیره هسته‌ای تدافعی ما بیش از پیش تقویت خواهد شد، مگر اینکه سیاست خصمانه ایالات متحده علیه جمهوری خلق دموکراتیک کره یکبار برای همیشه از بین برود».

کره شمالی سلاح هسته ای پیونگ یانگ

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۸۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، یک دیپلمات ارشد آمریکایی مدعی شد که نزدیکی اخیر بین روسیه و کره شمالی می تواند به پیونگ یانگ برای اتخاذ رویکرد مخاطره آمیز جسارت دهد.

«جونگ پاک» معاون دستیار وزیر امور خارجه در امور کره شمالی اعلام کرد که رویکرد مسکو در قبال کره شمالی می تواند به این معنا باشد که این کشور تمایل بیشتری به تهدید همسایه جنوبی خود و صادرات سلاح به خارج از کشور دارد.

این مقام آمریکایی مدعی شد که گسترش روابط مسکو و پیونگ یانگ بدان معناست که کره شمالی تمایل بیشتری دارد تا از درخواست های واشنگتن برای بازگشت به مذاکرات خلع سلاح هسته ای سرپیچی کند.

پاک مدعی شد که بهبود روابط نزدیک بین مسکو و پیونگ یانگ از ارسال تسلیحات کره شمالی به روسیه نشات گرفته و روسیه از این تسلیحات در جنگ اوکراین استفاده می کند.

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین پیشتر گزارش‌های مربوط به تحویل سلاح از کره شمالی را رد کرد. مقامات کره شمالی هم بارها منکر ارسال سلاح به روسیه شده اند.

کد خبر 6086892

دیگر خبرها

  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • اوکراین با حمایت آمریکا انرژی هسته‌ای خود را گسترش می‌دهد
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین