Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیروت – ایرنا - «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان با بیان اینکه هیچ کس اطلاعی از استعفای «سعد الحریری» نداشت، تاکید کرد که لبنان بحران های زیادی را پشت سر گذاشته و با وحدت این بحران را هم پشت سر خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان باسیل شنبه شب در جلسه حزب «جریان ملی آزاد» که خود رهبری اش را برعهده دارد گفت: متاسفانه عده ای از اتفاق پیش آمده خوشحالند چون فکر می کنند این مساله به تفاهم داخلی لطمه خواهد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینها از همراهی و تفاهم موجود بین رئیس جمهوری و نخست وزیر ناخشنود هستند، از تفاهم بین جریان ملی آزاد و جریان المستقبل، حزب الله، حزب نیروهای لبنان و بقیه گروه های موجود ناراحتند و می خواهند این تفاهم و توافق را از بین ببرند.
سعد الحریری در حالی که در عربستان به سر می برد ظهر شنبه از سمت نخست وزیری لبنان استعفا کرد.
وزیر خارجه لبنان گفت: ما نیاز به برخورد حکیمانه داریم و نباید رفتارهای احساسی و از روی تعصب در پیش بگیریم. باید یکدیگر را درک کنیم و نگرانی هایی را که بعضی ها دارند از بین ببریم.
وی افزود: وحدت لبنان مهمتر از هر گونه ائتلاف و هر کشور خارجی است. آنها اسم این را بی طرفی می گذارند و ما وحدت را از هر چیزی مهمتر می دانیم.
جبران باسیل استعفای سعد الحریری را شوک آور و ناراحت کننده توصیف کرد و گفت: این دولت با جدیت کار می کرد و بسیاری از وعده های خود به مردم را محقق کرده بود.
وزیر خارجه لبنان تصریح کرد: هیچ کس اطلاعی از این استعفا نداشت اما کسانی که حس سیاسی دارند می دانند که همزمان با شکست های داعش در منطقه بعضی ها به دنبال تحقق توازن بودند. اسرائیل که منشاء تروریسم در منطقه است بعد از مقابله اخیر لبنان با تروریسم امروز فرصت را برای انتقام گرفتن از لبنان مناسب دیده است.
باسیل با اشاره به قدرت لبنان برای پشت سر گذاشتن هر گونه بحرانی در سایه رئیس جمهوری و ارتش و نهادهای دولتی افزود: لبنانی ها حق دارند نگران باشند و سوال های زیادی مطرح کنند. مردم از جنگ خارجی و فتنه داخلی یا بحران دولتی می ترسند. ظاهر امر اینطور نشان می دهد اما این بحران پشت سر گذاشته خواهد شد. لبنان قوی تر از گذشته و قوی تر از فتنه است و به سمت فتنه کشیده نخواهد شد.
وی با بعید دانستن وقوع بحران دولتی در لبنان گفت: بحران زمانی روی می دهد که یک گروه از لبنانی ها گروه دیگر را کنار بزند و بخواهد به تنهایی حکومت کنند. ما بر حضور همه گروه ها در دولت لبنان اصرار داریم.
خاورم*390*2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۱۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ایران به دنبال تنش نیست | رژیم صهیونیستی، ریشه بحران در منطقه

به گزارش جام جم آنلاین، در تماس تلفنی خانم «الینا والتونن» وزیر امور خارجه فنلاند با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، آخرین تحولات روابط دوجانبه و اوضاع منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با وزیر امور خارجه فنلاند با بیان این نکته مهم که ایران به دنبال تنش در منطقه نیست، ریشه بحران در منطقه را در تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه دانست.

وی تاکید کرد: ایجاد صلح در منطقه نیازمند اتخاذ رویکردی درست و عدم اعمال رویه های دوگانه و متناقض است و همه باید برای توقف فوری جنگ در غزه تلاش کنند و در این راستا برخی دولت های اروپایی نیز باید برای کمک به ثبات و امنیت پایدار منطقه و توقف جنگ در غزه، فروش تسلیحات به رژیم متجاوز و اشغالگر اسرائیل را که در کشتار زنان و کودکان فلسطینی قرار می گیرد، فورا متوقف کنند.

وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این گفت وگوی تلفنی اظهار داشت: ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست و هرگونه اقدامی را در راستای افزایش تنش در منطقه محکوم می کنیم.

الینا والتونن افزود: بسیار از ادامه این تنش ها در منطقه نگران هستیم، زیرا معتقدیم هر گونه تداوم تنش می تواند احتمال کشته شدن غیرنظامی ها را افزایش بدهد.

وی همچنین از همه طرف ها و بازیگران خواست که از هرگونه افزایش تنش در منطقه بپرهیزند.

وزیر امور خارجه فنلاند ضمن تاکید بر نیاز منطقه به صلح و آرامش، به نگرانی ها در خصوص افزایش کشته شدن غیرنظامیان در غزه اشاره کرد و وضعیت انسانی اسفناک غزه و نیاز به برقراری هر چه سریع تر آتش بس بدون هیچ پیش شرطی را یکی از اولویت های اصلی فنلاند دانست.

طرفین در این گفت وگوی تلفنی مجددا خواستار ارتقاء و گسترش بیش از پیش مناسبات دو کشور شدند.

دیگر خبرها

  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه / استعفای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل/ اسرائیل به دست نتانیاهو ویران می شود
  • امضای یادداشت تفاهم چهارجانبه بین عراق، ترکیه، قطر و امارات
  • اسپانیا: نگران گسترش جنگ غزه به لبنان هستیم
  • امیرعبداللهیان: ایران به دنبال تنش نیست | رژیم صهیونیستی، ریشه بحران در منطقه
  • وزیر نیرو: سیل جنوب کشور خسارت جبران ناپذیری نداشت
  • ثمره مقاومت هوشمندانه در جنگ با تل‌آویو
  • هشدار یک سازمان بین‌المللی درباره بدترین گرسنگی جهان در نوار غزه