Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-29@22:26:59 GMT

ارتقاء کیفیت عکس‌ها به کمک هوش مصنوعی

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۴۱۳۰۱

ارتقاء کیفیت عکس‌ها به کمک هوش مصنوعی

ایتنا - دانشمندان موفق شده‌اند تا یک سیستم هوش مصنوعی ایجاد کنند که می‌تواند با دریافت عکس‌های دارای رزولوشن بسیار پایین، آن‌ها را به‌عنوان یک عکس باکیفیت بازسازی کنند. دانشمندان موفق شده‌اند تا یک سیستم هوش مصنوعی ایجاد کنند که می‌تواند با دریافت عکس‌های با رزولوشن بسیار پایین، آنها را به‌عنوان یک عکس باکیفیت بازسازی نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا از رایورز دانشمندان انستیتوی مکس پلنک توانسته‌اند تا نرم‌افزاری ویژه هوش مصنوعی ایجاد کنند که کاربری بسیار ویژه‌ای دارد.
 
بسیاری از ما با عکس‌هایی روبرو شده‌ایم که کیفیت بسیار پایینی دارند و با افزایش ابعاد آنها نیز به علت رزولوشن اولیه این عکس‌ها، کیفیت نهایی به‌دست‌آمده نیز بسیار پایین خواهد بود.

در این شرایط است که این نرم‌افزار وارد کار شده و می‌تواند با کمک ساختار ویژه یادگیری خود به سراغ عکس‌ها آمده و کیفیت آن را به میزان چشمگیری بهبود دهد.
 
البته انتظار نداشته باشید که تک‌تک پیکسل‌های به‌ دست‌ آمده از خروجی این نرم‌افزار کامل باشند، اما کیفیت کلی عکس بهبود خواهد یافت.
 
این امر می‌تواند برای بهبود عکس‌های قدیمی به‌خوبی بکار رود. جالب است بدانید که یکی از افراد بسیار مهم در این پروژه، مهدی سجادی نام دارد که این سیستم را با کمک پروفسور مایکل هیرش و پروفسور برنارد شولکوپف طراحی نموده است.
 
سجادی در این‌باره می‌گوید که عملکرد این ساختار شبیه یادگیری ذهن انسان است و می‌تواند با بررسی عکس‌ها، به آزمون‌ و خطا پرداخته و در نهایت، بخش مناسب برای جایگزینی را طراحی نماید.
 
شایان ذکر است که الگوریتم یاد شده با واردسازی چندین میلیون عکس دارای رزولوشن پایین مورد آزمایش قرار گرفته و نتیجه به‌دست‌آمده در هر نوبت بهتر از عکس پیشین بوده است.

منبع: ايتنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۱۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد

کتاب نامداران موسیقی سنندج به نویسندگی احسان مردوخ روحانی امروز به مناسبت هفته فرهنگی سنندج رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، کتاب نامداران موسیقی سنندج به نویسندگی احسان مردوخ روحانی و چاپ انتشارات آمیار، عصر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با حضور شهردار سنندج، اعضای شورای شهر و اهالی فرهنگ و هنر این شهر به مناسبت هفته فرهنگی سنندج رونمایی شد.

احسان مردوخ روحانی، پژوهشگر و نویسنده کتاب نامداران موسیقی سنندج در مورد این کتاب اظهار کرد: با توجه به اینکه سال ۱۳۹۸ شهر سنندج در شبکه شهرهای خلاق موسیقی یونسکو به ثبت رسید، ایده اولیه نوشتن کتاب نامداران موسیقی سنندج نیز به پیشنهاد دبیرخانه شهر خلاق موسیقی سنندج شکل گرفت که اتمام آن حدود چهار سال طول کشید.

وی افزود: نامدارانی که در این کتاب اسامی آنها آمده شامل خواننده، نوازنده، آهنگساز و مدرس موسیقی هستند که توسط دبیرخانه شهر خلاق موسیقی سنندج انتخاب شده‌اند.

نویسنده کتاب نامداران موسیقی سنندج ادامه داد: در این کتاب اطلاعاتی در مورد ۴۰ نفر از اهالی موسیقی و گروه کامکارها که همگی از نامداران موسیقی شهر سنندج هستند به ترتیب حروف الفبا آمده و کتاب به ۳ زبان فارسی، کردی و انگلیسی چاپ شده است.

مردوخ روحانی اضافه کرد: در مورد برخی از نامداران موسیقی سنندج اطلاعات و داده‌های بسیار کمی وجود داشت که این جزو سختی‌های کار ما بود اما آنچه که آمده سعی شده به درستی بیان شود.

وی خاطرنشان کرد: در جلدهای آتی این کتاب به زندگی سایر نامداران شهر سنندج نیز پرداخته می‌شود و سعی خواهیم کرد نواقص و ایرادات این جلد را رفع کنیم که امیدواریم این کتاب فتح بابی برای توجه بیشتر به هنرمندان این شهر باشد.

به گزارش ایمنا، علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند به انتشارات آمیار واقع در پاساژ عزتی شهر سنندج مراجعه کنند.

کد خبر 748888

دیگر خبرها

  • درگیری در یک ورزشگاه در فیروزآباد
  • ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران
  • اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد عابرین و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور