Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ در این نشست که با حضور نادر همتی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد، اعضای کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی معرفی و در مورد ابلاغ‌های اعضاء بحث و تبادل‌نظر شد.

در این نشست و بر اساس ماده ۵ آیین‌نامه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، ابلاغ شده از سوی هیئت‌وزیران (در تاریخ ۱۴/آبان/۹۰ به شماره ۱۶۲۱۸۷/ت ۴۷۲۲۱ ه) کارگروه مشورتی سلامت و امنیت غذایی به‌عنوان یکی از ۱۳ کارگروه مشورتی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و در راستانی پیشبرد اهداف و انجام وظایف شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کارگروه به همراه، دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی، پس از بررسی، تصویب و ابلاغ سیاست‌های بخش سلامت استان، نظارت بر اجرا و ارزشیابی نتایج برآمده از آن را بر عهده دارد.

ترکیب اعضای کارگروه شامل معاون سیاسی امنیتی استانداری (رئیس کارگروه)، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان (دبیر کارگروه)، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان، مدیر کل استاندارد استان، مدیر کل سازمان صدا و سیمای مرکز استان، مدیر کل حفاظت محیط ریست استان، رئیس واحد استانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیر کل دامپزشکی استان، رئیس واحد استانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل شرکت آب و فاضلاب استان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی، دادستان مرکز استان، مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان، رئیس واحد استانی وزارت صنعت، معدن و تجارت هست.

به گفته‌ی همتی، شرح وظایف این کارگروه شامل اجرایی کردن تصمیمات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، رفع مشکلات استانی مربوط به سلامت و امنیت غذایی و انعکاس پیشنهاد‌های مربوط به دبیرخانه شورا، ارتقای خدمات سلامت و امنیت غذایی در سطح استان، بررسی وضعیت سلامت جسمی در گروه سنی کودکان و نوجوانان، به‌ویژه دختران و راه‌های بهبود آن، پیشگیری از عفونت و بیماری ایدز و کنترل آن، تهیه بسته‌های تربیت‌بدنی در جهت سلامت عمومی است.

همتی همچنین تشکیل دبیرخانه این کارگروه را به‌منظور تهیه عملکرد سال ۹۵ دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی، پیگیری جهت برگزاری جلسات کارگروه سلامت و امنیت غذایی، تهیه دستور کار جلسات کارگروه سلامت و امنیت غذایی، تهیه و ارسال دعوت‌نامه کارگروه سلامت و امنیت غذایی، تشریح ضرورت اجرای برنامه جامع سلامت استان با حضور کلیه بخش‌های توسعه ـ. نهاد‌های مردمی و نهاد‌های عمومی غیردولتی با مشارکت فعال کلیه اصحاب رسانه، اخذ مصوبه هیأت رئیسه در خصوص تدوین برنامه جامع سلامت استان را ضروری دانست.

شایان است در پایان این نشست عبدالرضا شهبازی به عنوان رئیس شورای پیام رسان سلامت منصوب‌شده تا پیگیری برنامه‌های عنوان شده را صورت دهد. شهبازی در این نشست ضمن تشکر از اصحاب رسانه خواستار همکاری ایشان با شورای پیام‌رسان به‌منظور انعکاس به‌موقع و صحیح اخبار حوزه سلامت به مردم شد.

انتهای پیام/د

ترکیب و رئیس شورای پیام‌رسان سلامت استان معرفی شدند

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۱۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد اسماعیل مطلق، در اولین نشست هماهنگی رؤسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، گفت: برای اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در محور‌های مختلف لازم است .

وی افزود : تأمین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگ‌سازی برای تغذیه سالم، از جمله این محورهاست .رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت : تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری برای گزارش به رئیس جمهور، به دبیرخانه ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • موضوع اصلی شورای سلامت استان بوشهر در سال جاری پسماند است
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذا
  • مدیر عامل تلگرام : اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه امنیت غذایی
  • رصد اقدام دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذای کشور
  • رصد اقدام های دستگاههای اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذای کشور