Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ بهروز آژ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار حین گشت و کنترل  به یک مورد آتش سوزی کاه و کلش در منطقه لوشان برخوردند که باعث ایجاد آلودگی هوا در سطح وسیعی از این مناطق شده بود و ماموران یگان و رییس  اداره با حاضر شدن در محل ، بعد ازمهار آتش سوزی ، بلافاصله اقدام به شناسایی عامل این آتش سوزی کرده و برای اعمال قانون ، این متخلف زیست محیطی به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی ، تحویل کلانتری لوشان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : متاسفانه برخی از کشاورزان منطقه براساس بعضی از باورهای غلط از قبیل اینکه این امر باعث تقویت زمین های کشاورزی آنان خواهد شد یا باعث ازبین رفتن آفات می شود و همچنین ارزان و سریع بودن این روش برای پاکسازی مزرعه اقدام به آتش زدن کاه و کلش باقی مانده از برداشت محصول می کنند که این امر با انتشار گازهای سمی از قبیل منو اکسید  کربن ، اکسیدهای گوگرد و ازت و همچنین اسید کلریدریک ، تاثیر بسیار بد بر کیفیت هوای تنفسی مردم منطقه گذاشته و همچنین با از بین بردن جانوران ، حشرات و ارگانیسم های موجود در خاک باعث آسیب رساندن به تنوع زیستی و به هم خورد اکوسیستم منطقه می شود .

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار خاطر نشان کرد: برخلاف باور غلط برخی از کشاورزان که تصور می کنند که آتش زدن کاه و کلش باعث تقویت خاک مزرعه می شود، این امر به دلیل خارج کردن عناصر غذایی گوگرد ، کربن و ازت از خاک مزرعه به شکل گاز و همچنین از بین بردن میکرو ارگانیسم های مفید و کرم خاکی و همچنین فرسایش خاک ، باعث فقر و از بین رفتن حاصلخیزی مزرعه می شود .

بهروز آژ به تمام افرادی که این شیوه را برای پاکسازی مزرعه خود در نظر گرفته اند هشدار داد که این عمل به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی جرم بوده و به استناد ماده 688 قانون مجازات اسلامی می تواند محکومیت یک سال حبس را برای عاملان به دنبال داشته باشد ، بنابراین در صورت مشاهده آتش سوزی کاه و کلش و مراتع شهرستان رودبار ، اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان ، طبق وظیفه ذاتی خود در سریعترین زمان عاملان آن را شناسایی و با آنان برخود خواهد کرد.

 

انتهای پیام/م.ع

شناسایی و دستگیری متخلف سوزاندن کاه و کلش در لوشان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۲۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز

محسنی الحسینی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مهریز گفت: بازرسان جهاد کشاورزی شهرستان در راستای کاهش تخلفات در حوزه توزیع گوشت قرمز، از قصابی‌های شهرستان مهریز بازدید کرده و قیمت انواع گوشت قرمز، نصب نرخنامه در معرض دید مشتری، تاریخ پروانه کسب، صدور صورت حساب فروش و... را کنترل و بررسی می‌کنند.

وی ادامه داد: واحد‌های قصابی موظفند که قیمت تفکیک شده فروش گوشت گوسفندی، گوساله و شتر را در واحد صنفی به صورت مشخص بر روی تابلو و در معرض دید مشتریان قرار دهند و فروشندگان گوشت قرمز هم موظفند علاوه بر رعایت نرخ مصوب، کالای با کیفیت، استاندارد و بهداشتی به مصرف کننده عرضه کنند. 

محسنی الحسینی اذعان داشت: بازرسی‌ها به صورت پیوسته با هدف پایش قیمت کالا‌های اساسی و خدمات، لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تداوم خواهد داشت و با متخلفان بدون اغماض برخورد قانونی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • صدرنشینی سرخ‌ها با سوزاندن «نفت»/ پرسپولیس منتظر لغزش استقلال
  • شناسایی ۶۵۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در طرقبه شاندیز
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • جاساز ۱۰۰ کیلوگرم تریاک در اتوبوس لو رفت
  • راه حل اصلی برخورد با فاضلاب‌های خطرناک، اجرای یکسان قانون برای همه است
  • کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک در اتوبوس مسافربری در نائین
  • دستگیری عامل تیراندازی و مصدومیت یک شهروند در بوکان
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز