Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-27@14:28:19 GMT

۱۴ آبان، معرفی رسمی اندروید توسط گوگل

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۴۲۵۲۸

۱۰ سال پیش در چنین رزوی یعنی ۵ نوامبر سال ۲۰۰۷، اندروید متولد شد. این سیستم‌عامل امروز به عنوان محبوب‌ترین سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود. اندروید ابتدا برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها توسعه داده شد اما امروزه بسیاری از دستگاه‌ها اعم از تلویزیون‌ها، گجت‌های پوشیدنی، کنسول‌های بازی، دوربین‌های دیجیتال، کامپیوترهای شخصی و خودروها نیز به این سیستم‌عامل مجهز شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت اندروید با نام کامال Android Inc در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد. اندی رابین به همراه چند همکار دیگر خود این شرکت را در اکتبر این سال در پالو آلتو کالیفرنیا تاسیس کردند. هدف اصلی آنها توسعه‌ی سیستم‌عاملی بود که روی دستگاه‌های همراه نصب شده و آنها را به سطح جدیدی از هوشمندی برساند. در طرح اولیه قرار بود اندروید برای دوربین‌های دیجیتال توسعه یابد؛ اما پس از مدتی گروه موسسان که متوجه پتانسیل بازار گوشی‌های موبایل شدند، سیستم‌عامل خود را برای این دستگاه‌های تغییر دادند. رقیبان اصلی اندروید در آن روزها، سیمبین و ویندوز موبایل بودند.

اندی رابین در جذب سرمایه برای پروژه‌ی خود با مشکلات زیادی مواجه شد. سرمایه‌گذاران علاقه‌ی کمی به این پروژه نشان دادند و تنها یکی از دوستان او به عنوان کمک، ۱۰ هزار دلار به او پرداخت کرد. در جولای سال ۲۰۰۵ گوگل شرکت اندروید را با قیمت حدودی ۵۰ میلیون دلار خرید. موسسان اصلی شرکت نیز پس از فروش به گوگل ملحق شدند. پس از آن کار بر روی سیستم‌عامل سرّی اندروید ادامه یافت و در نهایت تیمی که تحت رهبری رابین بود، این سیستم‌عامل را روی کرنل لینوکس توسعه دادند. گوگل با شرکت‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و اپراتورهای متعدد مذاکره کرده و قول عرضه‌ی یک سیستم‌عامل موبایلی کاملا هوشمند را به آنها داد.

نمونه‌های اولیه‌ی سیستم‌عامل در سال ۲۰۰۶ عرضه شدند. این نمونه‌های روی گوشی‌هایی شبیه به گوشی‌های بلک‌بری و بدون پشتیبانی از صفحات تاچ توسعه داده شدند. با معرفی آیفون در سال ۲۰۰۷، تیم اندروید متوجه شد که رقیبی جدید ظهور کرده و باید طراحی‌های خود را بسیار بهینه‌تر کرده و پشتیبانی از تاچ اسکرین را نیز به آنها اضافه کنند. 

در نهایت در پنجم نوامبر سال ۲۰۰۷، اتحاد دستگاه‌های همراه آزاد (Open Handset Alliance) تشکیل شد. این کنسرسیوم شامل شرکت‌هایی همچون گوگل، اچ‌تی‌سی، موتورولا، سامسونگ و اپراتورهایی همچون اسپرینت و تی-موبایل بود. شرکت‌های سخت‌افزاری مانند کوالکام و تگزاس اینسترومنتس نیز در این کنسرسیوم حضور داشتند. اولین بیانه‌ی کنسرسیوم که در این روز منتشر شد، بر توسعه و عرضه‌ی سیستم‌عاملی کاملا آزاد و مشارکتی برای گوشی‌های هوشمند تاکید کرد. اولین گوشی هوشمند مجهز به این سیستم‌عامل نیز باا نام HTC Dream یا T-mobile G1 در سپتامبر سال ۲۰۰۸ معرفی شد.

از دیگر اتفاقات مهم دنیای فناوری در این روز می‌توان به ثبت رکورد ۱۰۰ میلیون وبسایت اینترنتی در سال ۲۰۰۶ اشاره کرد. شرکت Netcraft آماری از وبسایت‌‌های موجود در اینترنت در این روز جمع‌آوری کرده و رشد ۲۷.۴ میلیونی را نسبت به سال قبل گزارش کرد. تعداد وبسایت‌های موجود در اینترنت از سال ۲۰۰۴ تا آن تاریخ، دو برابر شده بود. در حال حاضر بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون وبسایت در اینترنت میزبانی می‌شوند.

تاریخ خودرو نیز در این روز شاهد اتفاق مهمی بوده است. جورج بی. سلدن اولین پتنت مربوط به اتومبیل در ایالات متحده‌ی آمریکا را در این روز و در سال ۱۸۹۵ ثبت کرد. سلدن تنها فرآیند تولید اتومبیل با استفاده از موتورهای احتراق داخلی را طراحی کرد و هیچ‌گاه وارد فرآیند تولید نشد. او حق پتنت خود را در سال ۱۸۹۹ به ویلیام سی. ویتنی فروخت. این دو نفر با همکاری یکدیکر ثروت زیادی را از فروش حق ساخت اتومبیل به کارخانه‌ها کسب کردند.

true برچسب ها : Google Website Calendar Android true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.

هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.

وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • فناوری در خدمت جنایت
  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی