Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: حدود 9 هزار دانشجوی غیرایرانی در واحدهای داخل و برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر حسین ابراهیمی گفت: «جذب دانشجوی غیرایرانی فرآیندی است که دانشگاه‌ها با تعامل و ارتباط مستقیم با سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، در حوزه امور کنسولی، ویزا و اقامت دانشجویان غیرایرانی انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او ادامه داد: «دانشگاه آزاد اسلامی در جذب دانشجوی غیرایرانی پیشرو است، بدین منظور سامانه پذیرش بدون کنکور دانشجویان غیرایرانی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی به آدرس fstudent.iau.ir راه‌اندازی شد که دیگر نیازی به حضور فیزیکی دانشجو در واحدهای دانشگاهی یا سازمان مرکزی برای ثبت‌نام نیست. از آذر سال 94 تاکنون 2352 نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.»

ابراهیمی افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی جهش خوبی در پذیرش دانشجو غیرایرانی دارد، نزدیک به 9 هزار دانشجوی غیرایرانی در واحدهای داخل و برون‌مرزی دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند.»

او ادامه داد: «سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی متولی اصلی پذیرش دانشجو است، هدف این دانشگاه در امور بین‌الملل جذب حداقل 50 هزار دانشجوی غیرایرانی تا سال 1404 است.»

مدیرکل امور بین­ الملل دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد:« دانشگاه آزاد اسلامی دارای سه واحد برون مرزی امارات، افغانستان و لبنان است که در مجموع بیش از سه هزار دانشجو در این واحدها مشغول به تحصیل هستند.»

ابراهیمی درباره فعالیت واحد آکسفورد گفت: «طرح بازتوسعه واحد آکسفورد در دست اقدام است.»

او افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی دارای 9 واحد بین‌المللی بندرانزلی، گلبهار، کیش، قشم، خلیج فارس، آیت­‌الله آملی، چابهار، ماکو و جلفا است و این واحدهای بین‌المللی در مناطق آزاد تجاری قرار دارند.»

مدیرکل امور بین­‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «ساختار واحدهای بین‌المللی اصلاح شده است و هر کدام از این واحدها زیرمجموعه یک واحد جامع برای تامین هیات علمی و امکانات آموزشی هستند. به عنوان مثال واحد کیش با واحد تهران جنوب، واحد قشم با واحد علوم و تحقیقات و چابهار با واحد زاهدان در زمینه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی همکاری و تعامل دارند.»

ابراهیمی افزود: «این تغییر ساختار باعث افزایش دانشجو در واحدهای کمتر برخوردار شده است. به عنوان مثال علی‌رغم کاهش دانشجو در برخی از واحدها، در واحد چابهار با پذیرش 1100 دانشجو بیشترین ظرفیت پذیرش دانشجو در چند سال اخیر را شاهد بودیم.»

او از برگزاری نشست تبیین مبانی جذب و معرفی سامانه امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (saorg.ir) در واحد مشهد خبر داد و گفت: «این نشست ابتدا در واحد مشهد به دلیل برخورداری از جمعیت نسبتا خوبی که از اتباع افغان دارد، برگزار شد.»

مدیرکل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «نشست سراسری تبیین مبانی جذب دانشجویان غیرایرانی و معرفی سامانه مذکور با حضور نمایندگان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگان اداره کل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آذرماه برگزار خواهد شد.»

ابراهیمی گفت: «همکاری و تعامل خوبی بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ویژه حوزه بین‌الملل وزارت علوم و دکتر سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و همچنین مدیران و مسئولان امور دانش‌آموختگان وزارت علوم برقرار است و این تعامل کمک خواهد کرد که توسعه بین‌المللی و جذب دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از گذشته صورت گیرد.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۳۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند

بخشی از دانش‌آموزان و طلاب می‌توانند بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان شوند این موضوع از خرداد امسال اجرا خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیین‌نامه «جذب و پذیرش استعدادهای برتر ملی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فنّاوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی در دانشگاه فرهنگیان» توسط شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد.

طبق ماده 5 این آیین‌نامه، سالانه حداقل 10 درصد ظرقیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان بدون کنکور خواهد بود.

«سالانه حداقل 10 درصد ظرفیت جذب در مقطع کارشناسی بر اساس مجوزهای سازمان اداری و استخدامی کشور مبتنی بر نیازسنجی نقطه‌ای و همراه با تعیین رشته و شغل‏‌محل‌های به‌کارگیری افراد در آموزش‌وپرورش، به جذب استعدادهای برتر دانش‌آموزی به­‌صورت پذیرش بدون آزمون از طریق روش جایگزین پیش‌بینی‌شده در این ‌آیین‌نامه با رعایت انتشار آگهی عمومی، اختصاص می‌یابد.»

کدام دانش‌آموزان و طلاب بدون کنکور می‌توانند وارد دانشگاه فرهنگیان شوند؟

شرایط ورود بدون کنکور به دانشگاه فرهنگیان

شناسایی و جذب استعدادهای برتر در میان دانش‌آموزان و طلاب از طریق فراخوان عمومی انجام خواهد شد.

استعدادهای برتر این افراد هستند:

راه‌یافتگان به المپیادهای ملی و دارندگان مدال‌های کشوری المپیادها با تأیید باشگاه دانش‌پژوهان جوان.

برگزیدگان مسابقات رسمی قرآنی، فرهنگی ـ هنری و ورزشی، در سطوح استانی و کشوری، با تأیید معاونت مربوطه در وزارت یا سازمان رسمی مسئول.

برگزیدگان جشنواره‌ها و رویدادهای رقابتی معتبر بنیاد ملی نخبگان (بخش دانش‌آموزی جشنواره جوان خوارزمی، روبوکاپ آزاد ایران و مانند آن)، جشنواره‌های فنی ـ مهارتی و المپیاد ملی مهارت و مانند آن، برگزیدگان مسابقات ملی ‌دانش‌آموزی (مانند جشنواره پژوهش­‌سراهای دانش‌آموزی و...) و مسابقات رسمی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در سطح ملی، برگزیدگان مسابقات و جشنواره‌های معتبر ملی حوزوی، با تأیید بنیاد ملی نخبگان، سمپاد، معاونت مربوطه در وزارت یا سازمان رسمی مسئول.

حافظان کل یا 10، 15 و 20 جزء قرآن کریم، با تأیید سازمان دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی یا معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی.

اعضای مجامع ملی تشکل‌های دانش‌آموزی با تأیید بالاترین مقام تشکل.

برگزیدگان استانی رویداد ملی استعداد معلمی (راه‌یافتگان به مرحله کشوری).

دارندگان رتبه‌ زیر 1000 کشوری در کنکور (با ضریب تأثیر متفاوت).

دارا بودن امتیاز معدل 16 در آزمون نهایی (به‌صورت تأثیر ضریب مثبت و منفی).

ضریب تأثیر امتیازات متناسب با رشته‌ داوطلب در دانشگاه فرهنگیان تدوین و اعمال‌ می‌‌شود و جمع امتیازات ملاک عمل خواهد بود.

دستورالعمل مربوط به حمایت از رشته‌های حائز اولویت با تأکید بر آموزش ابتدایی و علوم انسانی تدوین خواهد شد.

به‌روزرسانی و پایش مسابقات، جشنواره‌ها، رویدادها توسط دبیرخانه و با تأیید ستاد تعلیم و تربیت انجام خواهد شد.

برگزیدگان مرحله استانی و کشوری مسابقات، جشنواره‌ها و رویدادها، متناسب با کیفیت هرکدام از آن‌ها، سقف امتیاز متفاوت خواهند داشت.

پذیرش برای دانش‌آموزان تا دو سال پس از دانش‌­آموختگی و صرفاً برای یک‌بار امکان‌پذیر است.

پذیرش برای طلاب تا دو سال پس از فارغ‌­التحصیلی از سطح ­یک و صرفاً برای یک‌بار امکان‌پذیر است.

در همین ارتباط رجبعلی برزویی رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: آیین‌نامه پذیرش استعدادهای برتر ملی(پذیرش بدون کنکور) دانشگاه فرهنگیان ازخرداد ماه 1403 اجرا می‌شود.

وی افزود: هدف از این اقدام مهم، کیفیت‌بخشی به نیروی انسانی آموزش‌وپرورش از طریق ارتقاء سطح ورودی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان با تمرکز بر استعدادهای برتر دانش‌آموزی است که طبق آن افراد دارای استعداد برتر ملی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی اعم از دانش آموزان و طلاب می‌توانند بدون شرکت در کنکور دانشگاه فرهنگیان با قرار گرفتن در فرآیند گزینش و احراز شایستگی‌های تخصصی و عمومی  از طریق هیئت جذب و گزینش، جذب این دانشگاه شده و معلم شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه فراخوان پس از تایید شیوه نامه در هیات جذب و پذیرش دانشجو معلمان دانشگاه  به صورت رسمی از طریق سایت دانشگاه فرهنگیان به نشانی  (WWW.CFU.AC.IR)  اطلاع رسانی گسترده خواهد شد، تصریح کرد: تلاش می‌شود تا پایان اردیبهشت امسال این رویداد مهم نظام تعلیم و تربیت تدوین و عملیاتی شود.

برزویی ادامه داد: در این آیین‌نامه  مشوق‌هایی برای استعدادهای برتر پس از جذب در دانشگاه فرهنگیان، نسبت به سایر دانشجویان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان میزبان حدود ۱۷۰۰ نفر از داوطلبان خواهد بود
  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • پذیرش بدون کنکور استعدادهای برتر ملی ‌در دانشگاه فرهنگیان
  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان آزمون سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی