Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی بیات روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قرارداد طرح جامع کلانشهر اراک سال 91 منعقد شده است و با تعیین مشاوره در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مطرح شد.
وی اظهار کرد: طرح جامع کلانشهر اراک در موعد بررسی و تصویب، در نشست شورای برنامه ریزی استان مورد نقد و ارزیابی همه دستگاه های اجرایی قرار گرفت و نواقص و کاستی های آن از سوی مشاور رفع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرشهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: طرح جامع کلانشهر اراک به علت تغییر مدیریت به تاخیر افتاد و در نتیجه دوباره در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مورد تایید قرار گرفت.
وی بیان کرد: گسترش درحال حاضر رشد سریع کالبد شهری کلانشهر اراک لزوم تصویب هر چه زودتر این طرح را در شورای برنامه ریزی استان ضروری کرده است و این مصوبه در کمترین زمان ممکن برای انجام مراحل قانونی به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور ارسال خواهد شد.
مدیرشهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: طرح جامع کلانشهر اراک 2 پیشنهاد شامل زیرگذر و روگذر برای طرح 55 متری دارد که بلاتکلیفی آن در سال های گذشته به عنوان یک چالش و مشکل جدی در عمران شهری اراک مطرح است.
بیات افزود:در طرح 55 متری اراک به طول 58 متر یک هزار و 800 مالک در مسیر خیابان و اطراف آن در طول 16 سال گذشته بلاتکلیف هستند.
طرح 55 متری از سال 1383 در دستور کار شهرداری اراک قرار دارد که به دلیل نبود ردیف اعتباری و کمبود منابع مالی برای تملک عرصه های مردمی با کندی و تعلل همراه است.
این طرح با هدف روانسازی ترافیک و ایجاد روند تکمیل شبکه معابر شهری پیش بینی و توسط شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مصوب و ابلاغ شد.
هفته گذشته رئیس شورای شهر و شهردار اراک در نشست با مالکان مشمول طرح 55 متری اراک تصمیم موافق خود را برای پیگیری لغو آن اعلام کردند.
6991/6013/خبرنگار:معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۴۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز راه‌اندازی شد

مهدی قلندری ضمن تبریک سالروز تولد شیخ بهایی که به عنوان روز معماری در ایران نامگذاری شده است، بیان کرد: همزمان با روز معمار، دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی در حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز آغاز به کار کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز هدف از تاسیس این دبیرخانه را ایجاد زمینه‌ای برای خلق ایده‌های و استعداد‌های نوآورانه برای ارتقای فضا‌های عمومی، توسعه پایدار و استفاده بهینه از منابع معماری و شهرسازی دانست.

او تاکید کرد: از این پس تمامی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز ابتدا در این دبیرخانه ثبت و فرایند برگزاری مسابقه توسط این معاونت انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز راه‌اندازی شد
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید
  • زائران دسترسی مناسبی به حرم حضرت معصومه (س) و اطراف آن ندارند
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وسازهای جدید قم
  • مسیرگشایی‌های مدیریت شهری در خوی طی ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه است
  • بررسی اولویت‌های امسال هرمزگان در نشست شورای برنامه ریزی
  • برنامه‌ریزی‌ استان مرکزی برای نیمه خرداد
  • برنامه‌ریزی برای گسترش محورهای پیاده در هسته مرکزی شهر قم
  • تجهیز خیابان‌های تهران به سطل زباله هوشمند