Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@17:10:26 GMT

گذر پرنده‌ای از کنار آفتاب در تماشاخانه محراب

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۴۴۴۵۰

گذر پرنده‌ای از کنار آفتاب در تماشاخانه محراب

نمایش گذر پرنده‌ای از کنار آفتاب نوشته محمد چرمشیر و به کارگردانی مهدی سقا در قالب اجرایی موزیکال در تماشاخانه محراب روی صحنه رفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، اجرای این اثر از یکشنبه 7 آبان ماه در مجموعه تئاتر محراب با حضور وحید رهبانی-کارگردان تئاتر اجراهای خود را آغاز کرده و تا دوم آذر ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایش «گذر پرنده‌ای از کنار آفتاب» متشکل از موسیقی زنده و تئاتر فیزیکال است که آهنگساز و رهبر گروه موسیقی آن به عهده نیما فاتحی است. وی رهبر گروه کر «آوای ماهان» است و به تازگی در فستیوال کاتا آلما رتبه دوم آسیا را از آن خود کرده است. همچنین طراح حرکت این نمایش نیلوفر دربندی، طراح گریم ملیکا بکایی و طراح پوستر حامد بارئی طبری است.

در این نمایش، مژده قربانی، امیرعباس بابای خراسانی، پریسا صنعت‌کار، میثم غنی‌زاده و علی پویا قاسمی ایفای نقش می‌کنند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان گلاره آقارحیمی به عنوان خواننده نمایش، باران نخستین، کیمیا صابری، سونیا قمری و تینا امین زاده نوازندگان، شادی خاکباز به عنوان دستیار و برنامه ریز، فرهاد میرمحمدصادقی به عنوان صدابردار این نمایش نام برد. مدیر تولید این نمایش امیرمحمد نباتی و صدرا صباحی و حجت حسینی نیز روابط عمومی نمایش را به عهده دارند.

مهدی سقا پیش از این چند نمایش در شهرستان بابل روی صحنه برده بود و در تهران نیز اجرای نمایش‌های «به سلامتی جاده» و «رپرتوار اتانازی» را در کارنامه خود دارد.

شخصیت اصلی داستان یک زن لهستانی به نام آنیوشکا است که در دوره جنگ جهانی دوم و حمله آلمانی‌ها به لهستان مجبور به مهاجرت به ایران شده است. آنیوشکا در ایران معشوقی به نام ولادک دارد که تحت تأثیر عقاید سیاسی آن دوران، اقدام به بمب‌گذاری در ایران کرده و دستگیر می‌شود.

این نمایش هر شب رأس ساعت 19 در سالن اصلی تماشاخانه محراب روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

R1369/P1439/S4,39/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۴۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجتبی پیرزاده با «مکبث زار» به آلمان می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «مکبث زار» که بیستمین اثر گروه تئاتر «تی‌تووک» است، پیش از این در جشنواره‌های مختلفی از جمله مونیخ، مسکو، سن پترزبورگ، شکی، باکو، ایروان، بوداپست، بغداد و پس از یک دوره اجرای موفق در سالن اصلی تئاتر شهر این بار در فستیوال جهانی شکسپیر آلمان روی صحنه می‌رود.

سی و چهارمین دوره این جشنواره شکسپیر با حضور برترین گروه‌های نمایشی از سراسر جهان در اردیبهشت‌ ۱۴٠۳ به مدت ۱۷ روز برگزار می‌شود.

نمایش «مکبث زار» اثری تلفیقی از آیین زار و نمایشنامه «مکبث» شکسپیر است که اجرای آن به‌وسیله گونه‌های مختلف نمایشی چون نمایش‌های کابوکی، کاتاکالی و کمدیا دلارته ، بوتو و بر پایه نظریه بیومکانیک میرهولد روایت می‌شود.

فستیوال جهانی شکسپیر آلمان سالانه بیش از ۱۵٠٠ تماشاگر از اقصی نقاط جهان را به محل برگزاری رویداد می‌کشاند. این رویداد مهم نمایشی که از روز گذشته به مدت ۱۷ روز در حال برگزاری است از مهمترین فستیوال‌های تئاتر جهان محسوب می‌شود.

نمایش «مکبث زار» در اجرای جشنواره شکسپیر آلمان تغییرات خواهد داشت که مهمترین آن نقش‌آفرینی مجتبی پیرزاده در نقش مکبث است.

نمایش «مکبث زار» همان‌گونه که از نامش برمی‌آید، نگاهی نو به نمایشنامه «مکبث» شکسپیر دارد و در خلاصه داستان آن آمده است: «مکبث» در جزیره هرمز بر سر تبدیل شدن به بابای بزرگ زار جدال می‌کند.

عوامل نمایش «مکبث‌ زار» عبارتند از: طراح، نویسنده وکارگردان: ابراهیم پشت‌کوهی، بازیگران: مجتبی پیرزاده، گاتا عابدی، یاشار نادری، فهیمه موسوی نیارکی، سیدجواد حسینی، متین مکاری مقدم، رضا آرامش، آرمین یعقوبی، محمد اسلامی، آهنگساز: بهرنگ عباسپور، طراح صحنه: ابراهیم پشت‌کوهی، طراح گریم: شقایق برهمتی، طراح نور: ابراهیم پشت‌کوهی و مایکل کلوس، طراح لباس: فاطیما پشت‌کوهی، طراح پوستر: محمدحسن آزادگان، گروه کارگردانی: امیرحسین خلیل‌زاده، فهیمه موسوی‌نیارکی، موسیقی: بهرنگ عباسپور، پویا شمالی، محمد اسلامی، مجری طرح: محمدرضا میرچی، مدیرتولید: میراث پریدار، مدیر صحنه: رضا آرامش، دستیار لباس: ربابه پهلوانی، مدیر روابط‌عمومی: محمد لهاک، روابط بین‌الملل: امیرحسین خلیل‌زاده، هومن هاشمی‌زاده، عکاس: پیمان گرزم، میلاد آزادی، مدیر رسانه: محمد دانشور.

کد خبر 6098158 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • «خارشتر» در تماشاخانه ایران‌شهر به صحنه می‌رود
  • «توافق‌نامه» همچنان معتبر است/ تمدید اجرا
  • مجتبی پیرزاده با «مکبث زار» به آلمان می‌رود
  • علیرضا کوشک‌جلالی به تماشاخانه ایران‌شهر می‌آید
  • ابراهیم پشت‌کوهی با «مکبث زار» به آلمان می‌رود
  • «دیوان تئاترال» روی صحنه می‌رود
  • «دیوان تئاترال» روی صحنه می‌رود
  • کوشک جلالی با «آرت» به تماشاخانه ایرانشهر می‌آید
  • تماشا خانه سیار کانون به استان فارس رسید
  • اجرای تئاتر عروسکی در مناطق کم برخوردار فارس