Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع رسانه‌ای ضمن افشای جزئیاتی از اسرار برکناری و دستگیری ده‌ها شاهزاده، وزیر و مقام سابق عربستان تاکید کردند که ولی عهد عربستان ۲ تریلیون ریال از اموال مقامات بازداشتی را تصرف کرد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، منابع رسانه‌ای فهرستی از اسامی تجار و شاهزاده‌های سعودی بازداشتی و شرکت‌هایش را منتشر کرده و مبالغی را که حکومت عربستان از آن‌ها به تصرف خود درآورده قریب به ۲ تریلیون ریال سعودی برآورد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پایگاه خبری النباء لبنان با انتشار این خبر نوشت: مجتهد فعال توئیتری عربستان هم که به افشاگری درباره اسرار پشت پرده خاندان سعودی معروف است در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت که بازداشت ۱۸ نفر از شاهزادگان سعودی و ده‌ها مقام بلندپایه عربستان با هدف تصرف اموالشان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه جزئیات بیشتر درباره این قضیه را به زودی منتشر می‌کند، افزود: محمد بن سلمان، ولی عهد سعودی می‌خواهد بیش‌تر اموال آن‌ها را به چنگ آورده و به حساب‌های خود حواله کند.

صفحه ویکی لیکس خلیج فارس در توئیتر نیز نوشت: ولید بن طلال، میلیاردر سعودی در نشست خاندان حکومتی عربستان تهدید کرده بود در صورتی که شاهزاده محمد بن نایف آزاد نشود همه اموال خود را از عربستان به اروپا انتقال می‌دهد.

حکومت عربستان سعودی ۱۰ شاهزاده و ۱۲ وزیر سابق را به دنبال تشکیل کمیته ضد فساد دستگیر کرد.

شاهزاده متعب بن عبدالله همراه با برادرش ترکی در میان دستگیر شدگان هستند. شاهزاده ولید بن طلال بن عبدالعزیز میلیاردر مشهور و تعدادی دیگر از وزرای سابق و تجار دستگیر شده‌اند.

متعب و ولید بن طلال از اعضای ارشد خاندان آل سعودی به شمار می‌آیند.

در میان دستگیرشدگان ولید الابراهیم موسس شبکه «ام بی سی» و دیگر تاجر میلیاردر «صالح کامل» دیده می‌شوند.

این دستگیری‌ها چندین ساعت پس از آنکه ملک سلمان وزرای جدید را تعیین کرد اتفاق افتاد. «عادل فاکیه» وزیر اقتصاد برکنار و «محمد التویجری» جای او را گرفت. همچنین «خالد بن عیاف» جایگزین متعب پسر ملک عبدالله به عنوان وزیر گارد ملی شد.

کمیته ضد فساد به ریاست شاهزاده محمد بن سلمان با حکم ملک سلمان پادشاه عربستان در روز شنبه تشکیل شد.

این عزل و بازداشت‎‌ها چند ماه پس از آن اتفاق افتاد که ملک سلمان محمد بن نایف را برکنار و پسر خود را، ولی عهد نامید، بر اساس گزارش‌ها محمد بن نایف از زمان برکناری در بازداشت خانگی به سر می‌برد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل شدید در شمال مکه مکرمه

بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است که به برخی از جاده‌ها و خانه‌ها و خودروها در مسیر خود خسارت وارد کرده است.

.

.

این در حالی است که اخیراً عربستان سعودی شاهد باران‌های سیل‌آسا بود به‌طوری که تعدادی از خیابان‌ها و جاده‌های اصلی آن مسدود شد و خودروهای بی‌شماری در سیلاب‌های شدید و بی‌سابقه آسیب دید که این موضوع خشم مردم عربستان را از عملکرد ضعیف مقامات سعودی برانگیخت.

عربستان سعودی هر از چند گاهی شاهد حوادث مشابهی است که گاهی منجر به تلفات جانی و خسارات مالی سنگین می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • محمد مهاجری به مهدی نصیری: آخر شما را با شاهزاده چکار؟ /یک موی گندیده تاجزاده به همه هیکل شاهزاده کثیف شرف دارد /از این راه برگردید
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • ماموریت بلینکن در عربستان چیست؟
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین