Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@13:56:07 GMT

گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور اوکراین با تیلرسون

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۴۶۱۶۱

گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور اوکراین با تیلرسون

دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد، او با وزیر امور خارجه آمریکا گفت‌وگویی در مورد استقرار یک هیات بین‌المللی وابسته به سازمان ملل در منطقه دونباس انجام داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد، وی گفت‌وگویی تلفنی با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا داشته که در آن در مورد اتخاذ اقدامات بیشتری به هدف استقرار هیات بین المللی سازمان ملل در منطقه دونباس گفتگو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه این سرویس مطبوعاتی آمده است: دو طرف نسبت به اجرای توافقات حاصل شده میان روسای جمهور اوکراین و آمریکا در جریان نشست‌شان در نیویوک اظهار رضایت کردند. همچنین آنها به هماهنگ کردن اقدامات بیشتر به منظور استقرار هیات بین المللی سازمان ملل در بخش "اشغال شده" دونباس از جمله بخش کنترل نشده مرز اوکراین با روسیه پرداختند.

پوروشنکو در ماه آوریل پیشنهاد داده بود که یک هیات صلحبانی سازمان ملل در منطقه دونباس استقرار یابد و در مقابل کرملین نیز بر اهمیت رایزنی ها میان همه طرف‌ها از جمله جمهوری‌های خودخوانده شرق اوکراین تاکید کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اوایل ماه سپتامبر از این ایده حمایت کرده اما تاکید کرد که این هیات باید تنها برای تضمین امنیت اعضای هیات ناظر سازمان امنیت و همکاری اروپا فعالیت کرده و صلحبان‌های سازمان ملل تنها در خط تماس میان طرفهای درگیر قرار بگیرند. کی‌یف اما به نوبه خود پیشنهاد مسکو را محکوم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۶۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود

 

به گزارش تابناک، رئیس جمهور فرانسه گفت: «اگر درباره اوکراین صحبت می‌کنیم، امنیت اروپایی‌ها هم باید مدنظر باشد چون این کشور ۱۵۰۰ کیلومتر مرز با برخی کشورهای اروپایی دارد. اگر روسیه پیروز شود، دیگر رومانی، لهستان، لیتوانی یا دیگر کشورها امنیتی ندارند.»

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگویی با روزنامه لا تریبیون گفت: «ما با باز گذاشتن درهای مذاکره با روسیه کار درستی انجام می‌دهیم. ما هم باید نظم بین‌الملل و هم صلح و امنیت را حفظ کنیم.»

به نقل از خبرگزاری تاس، رئیس جمهور فرانسه همچنین خاطرنشان کرد لازم است سیاست «ابهام استراتژیک» در مورد روسیه ادامه یابد.

اواخر آوریل سال جاری میلادی ماکرون در جریان سخنرانی در دانشگاه سوربن در پاریس گفته بود که اروپا باید برای ایجاد روابط با روسیه پس از پایان جنگ اوکراین آماده باشد.

ماکرون همچنین گفته بود ظرفیت‌های فنی و تکنیکی و برد موشک‌های بالستیک روسیه کشورهای اروپایی را در معرض خطر قرار داده است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه مصاحبه خود گفت: «اگر درباره اوکراین صحبت می‌کنیم، امنیت اروپایی‌ها هم باید مدنظر باشد چون این کشور ۱۵۰۰ کیلومتر مرز با برخی کشورهای اروپایی دارد. اگر روسیه پیروز شود، دیگر رومانی، لهستان، لیتوانی یا دیگر کشورها امنیتی ندارند.»

وی خاطرنشان کرد: «قدرت و برد موشک‌های بالستیک روسیه همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

در این میان، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفته بود که مسکو تهدیدی بری هیچ‌کس در اروپا به شمار نمی‌رود و ابراز امیدواری کرد که دیگر کشورهای اروپایی هم چنین رویکردی در قبال روسیه داشته باشند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • ماکرون: به‌دنبال «تغییر رژیم» در روسیه نیستیم!
  • استقرار اولین گروه از نیرو‌های رزمی فرانسه در اوکراین
  • زلنسکی: پرچم اوکراین بر شانه خداوند است!
  • استقرار اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند