Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@00:42:00 GMT

کد دار شدن کندوهای زنبور عسل خراسان‌جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۴۶۲۲۰

کد دار شدن کندوهای زنبور عسل خراسان‌جنوبی

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان ‌ جنوبی گفت: طرح آمارگیری از زنبورستان‌های خراسان جنوبی با هدف کددار شدن کندوها به پایان رسید.

سیدجلال مدرسی در گفت با ایسنا منطقه خراسان‌جنوبی، گفت: طرح آمارگیری در مدت یک هفته با هدف سرشماری از کلنی های زنبور عسل انجام و برای نخستین بار برای کندوهای زنبور عسل کد رهگیری صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان ‌ جنوبی افزود: در این طرح زنبورستان‌های هر شهرستان بازدید و از کلنی‌های زنبور عسل آماربرداری شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه زنبورستان‌های سراسر کشور فاقد کد شناسه مشخص هستند، امسال به منظور ایجاد وحدت رویه در زمینه ساماندهی، هویت بخشی و نظارت بر فعالیت زنبورداران شامل کوچ و استقرار، شناسایی کلنی‌ها، نقل و انتقالات نصب کد شناسه زنبورداران انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی افزود: این کد شامل کد استان، کد شهرستان و چهار رقم آخر کد ملی زنبوردار است که باید توسط زنبورداران بر روی کلنی‌ها نصب شود.

مدرسی گفت: زنبوردارانی که محل نگهداری کلنی‌های خود را تغییر داده یا در کوچ بسر می‌برند باید به منظور سرشماری کلنی‌های خود به جهاد کشاورزی شهرستان ها مراجعه کنند.

 خراسان جنوبی 23 هزار و 952 کلنی زنبور عسل و 600 زنبوردار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۶۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به کشت بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا امسال در این شهرستان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

توکل آبشناس، کم آب بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبور عسل را از جمله مزایای کشت کلزا برشمرد.

او همچنین با اشاره به اینکه کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، گفت: از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند کلزاست.

دیگر خبرها

  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • (ویدئو) حمله خرس خرابکار به کندوهای زنبورداران در بانه
  • داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد