Web Analytics Made Easy - Statcounter

آستارا - ایرنا - در همایش تجلیل از خیران و خادمان بازسازی بقعه سلطان سید نیکی تالش، یک میلیارد و 200 میلیون ریال کمک دولتی و غیردولتی برای توسعه این مکان مقدس جمع آوری شد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا ، در این همایش در فرمانداری تالش، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به حضور سالیانه ۱۵۰ میلیون نفر در بقاع متبرکه کشور گفت: بقاع با کمک های مردمی مدیریت می شوند و انسان با تکیه و تمسک بر اهل بیت (ع)، قرآن و اماکن متبرکه، خود را هدایت و اصلاح می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام ستار علیزاده افزود: اعضای هیات امنا و خدام بقاع به وسیله ادارات اوقاف و امور خیریه از میان مردم انتخاب می شوند و در عمران و آبادانی بقاع نیز، تکیه اصلی بر کمک های مردمی است و نمی توان به بودجه دولتی اکتفا کرد.
وی اظهار کرد: امامزادگان، منشاء خیرات و برکات هستند و امیدواریم با کمک خیران، بقعه سلطان سید نیکی تالش توسعه یابد.
سید عیسی مهدوی فرماندار تالش نیز در این همایش با اشاره به علاقه مردم این شهرستان به بقعه سلطان سید نیکی، تکمیل و توسعه آن را ضروری دانست و 500 میلیون ریال به این امر اختصاص داد.
حجت الاسلام امین نقدی امام جمعه تالش هم در این همایش بقعه سلطان سید نیکی را ستاره ای درخشان در این شهرستان توصیف و بر توسعه آن به منظور تقویت فرهنگ دینی تاکید کرد.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه تالش نیز در این همایش گفت: بنای قدیمی بقعه با ۸۲ متر مربع مساحت پاسخگوی مراجعه کنندگان نیست و با توسعه و عمران آن، فضای بقعه به ۳۲۰ متر مربع افزایش خواهد یافت.
حسن مندعلیزاده افزود: از سال 93 برای توسعه و عمران بقعه سلطان سید نیکی 2 هزار و 200 میلیون ریال شامل 690 میلیون ریال اعتبارات دولتی و بقیه از ناحیه خیران و درآمدهای بقعه هزینه شده است.
وی ادامه داد: طرح توسعه و بازسازی بقعه به مرحله سربندی رسیده و با اتمام آن، نصب در و پنجره، کاشیکاری و آیینه کاری حرم انجام خواهد شد و به مساعدت خیران نیازمندیم.
در ادامه این همایش از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان، فرمانداری، نهاد امام جمعه، شورای شهر، خیران و بازاریان تالش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کمک نقدی و اعتباری جهت بازسازی بقعه سلطان سید نیکی اختصاص یافت.
در پایان با اهدای لوح تقدیر از خیرانی که به بازسازی بقعه سلطان سید نیکی، کمک های نقدی و غیرنقدی کرده بودند، تجلیل شد.
سلطان سید نیکی از نوادگان امام موسی کاظم (ع) و از عارفان بزرگ دوره صفوی است و در تالش به تبلیغ و ترویج دین اسلام پرداخته و وفات یافته است.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: سید جلال سید محمدی
7106 / 7124 /6030

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۶۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) ضیافت شام رئیس امارات به افتخار سلطان عمان

(تصاویر) ضیافت شام رئیس امارات به افتخار سلطان عمان

دیگر خبرها

  • کشف جسد زن ۵۹ ساله در تالش
  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • کاسبی کپسولی
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • اگر سر نترس دارید این کسب و کار پرسود است
  • (تصاویر) ضیافت شام رئیس امارات به افتخار سلطان عمان
  • معرفی ٤٠٠ هزار میلیارد تومان پروژه در همایش کرمان آیدکس/ رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده است
  • بررسی روند توسعه سامانه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در چایپاره
  • یک جنایت و چند روایت؛ بالاخره چه کسی میرزا کوچک‌خان را کشت؟