Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: ۱۰۰درصد اراضی کشت سیب‌زمینی شهرستان اسدآباد مجهز به سیستم آبیاری بارانی است.

سقراط بیرنگ در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اسدآباد اظهار داشت: از سال گذشته 100هکتار از اراضی سیب‌زمینی شهرستان به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز شد که در تلاشیم در سال آینده با همیاری و همکاری کشاورزان سیب‌زمینی‌کار 200 هکتار دیگر از اراضی سیب‌زمینی به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سطح زیرکشت سیب‌زمینی امسال این شهرستان را 2 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: براساس پیش‌بینی‌ها از سطح زیرکشت امسال سیب‌زمینی شهرستان 80 هزار تن محصول برداشت و تولید خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد با بیان اینکه 100درصد عملیات کاشت، داشت و برداشت در اراضی کشت سیب‌زمینی شهرستان به صورت مکانیزه انجام می‌گیرد، خاطر نشان کرد:کشت سیب زمینی امسال این شهرستان نسبت به سال گذشته با برگزاری کلاس‌های ترویجی و توصیه های مروجین مراکز جهاد کشاورزی به بهره برداران 10 درصد کاهش داشته است .

بیرنگ با اشاره به اینکه بیشترین سیب‌زمینی‌کاران شهرستان در اراضی منطقه چهاردولی و یک سوم در دشت اسدآباد فعالیت دارند تصریح کرد: برداشت سیب‌زمینی از ابتدای مهرماه در این شهرستان آغاز شده و 500 بهره بردار در این منطقه کشت سیب زمینی انجام داده اند.

وی با بیان اینکه سیب‌زمینی از جمله کشت‌های پرآب‌بر بوده و در کاهش هر چه بیشتر منابع آب و سفره‌های آب زیرزمینی دشت اسدآباد و نامناسب شدن بافت و ترکیبات خاک نقش بسزایی دارد ،اظهار داشت :سعی بر آن است با برگزاری کلاسهای ترویجی، بهره برداران کشاورزی شهرستان بیش از گذشته به سمت کشت های کم آب بر با اصلاح الگوی کشت مقرون به صرفه ترغیب و تشویق کرد و آنان را نسبت به کاهش منابع سفره های آبی زیرزمینی هشدار داد.

انتهای پیام/

R41405/P1336/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۶۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از قلع و قمع ۴۸بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان طی هفته جاری خبر داد.

حجت‌الله رئیسی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از تعداد ۴۸ بنای غیرمجاز ۱۸ مورد در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ و مابقی در راستای اجرای احکام قطعی قلع و قمع شد که با تخریب این بناهای غیرمجاز تقریباً سه هکتار از اراضی کشاورزی از توابع بخش مرکزی و زاینده رود این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: این عملیات در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها اجرا شده است.

رئیسی ادامه داد: این بناهای غیرمجاز شامل احداث ساختمان، محوطه‌سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان سامان و نیروی انتظامی اجرا شده است.

وی با تاکید بر حفظ کاربری اراضی و اهمیت پیشگیری از تغییرکاربری ها گفت: دو دوره آموزشی ترویجی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی ها با تدریس کارشناس مسئول حفظ کاربری جهاد کشاورزی طی سال گذشته برگزار شد.

رئیسی خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی، قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تخلفات تغییرکاربری غیرمجاز و خردشدن اراضی کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی برای کشاورزان بیان شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • آزادسازی اراضی کشاورزی در رامسر
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • آیا می توان گیاهان را به صورت خودکار آبیاری کرد؟
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی