Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حسن هانی‌زاده»، کارشناس مسائل جهان عرب در گفت‌وگو با خبرنگار امتداد نیوز، در خصوص نتایج نشست آستانه ۷، با اشاره به اینکه دولت سوریه در مذاکرات آستانه ۷ نقش فرادستی داشت، بیان کرد: مذاکرات آستانه ۷ خروجی قابل قبولی نداشت. در گذشته تلاش بر این بود که مناطق کاهش تنش در سطح وسیع­تری گسترش پیدا کند.

وی با توجه به نقض آتش‌بس از سوی گروهک­‌های تروریستی گفت: ­هرچند که در حال حاضر در ۶ نقطه از سوریه منطقه کاهش تنش اعلام شده است؛ اما گروهک­‌های تروریستی آتش‌بس اعلام‌شده را نقض و بارها به مراکز غیرنظامی حمله کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مسائل جهان عرب با تأکید بر تلاش تهران، مسکو و آنکارا برای برقراری مناطق کاهش تنش اشاره داشت: آنها تلاش داشتند که به‌ نوعی گروهک­‌های تروریستی را به پذیرش مناطق کاهش تنش وادار کنند.

وی با اشاره به نتایج تلاش­‌ها در مناطق کاهش تنش اعلام‌شده، مطرح کرد: سه کشور تا اندازه‌ای در این زمینه موفق شدند؛ اما گروه­های افراطی تروریستی مانند داعش، جبهه النصره، جیش الاسلام و فیلق الرحمن این آتش‌بس را نقض کردند. به همین دلیل کسانی که در مذاکرات آستانه ۷ مشارکت داشتند، نفوذی بر گروهک­‌های تروریستی ندارند و نمی­‌توانند در عرصه­‌های میدانی تأثیرگذار باشند.

هانی‌زاده با توجه به نتایج نشست آستانه ۷ گفت: گروه­‌های شرکت‌کننده در این نشست اختلافاتی با یکدیگر دارند و روند سیاسی مشترکی ندارند؛ بنابراین وجود اختلاف میان مشارکت‌کنندگان آستانه ۷ و نبود یک استراتژی مشترک بین هیئت­‌های مذاکره‌کننده موجب شد که این مذاکرات خروجی قابل قبولی نداشته باشد.

وی با تأکید بر لزوم اجرایی شدن توافقات نشست آستانه اشاره داشت: آنچه مسلم است، توافقاتی بر سر آزادی اسرا و عدم حمله به غیرنظامیان صورت گرفت؛ اما میزان عمل کردن هیئت­‌های سیاسی به تعهدات خود محل تردید است.

کارشناس مسائل جهان عرب با اشاره به تأثیر پیروزی­‌های اخیر ارتش سوریه و جبهه مقاومت تأکید کرد: مذاکرات سیاسی همواره تحت تأثیر روند میدانی و نظامی سوریه قرار دارد. دولت سوریه در مذاکرات آستانه ۷ نقش فرادستی داشته؛ چراکه طرف پیروز این میدان است.

وی با توجه به امتیاز بزرگ دولت سوریه گفت: از آنجایی‌ که گروهک­‌های تروریستی با شکست مواجه شده­‌اند؛ لذا دولت سوریه توانست مطالبات خود را از شرکت‌کنندگان در مذاکرات آستانه افزایش دهد. مسئله برکناری دولت بشار اسد دیگر مطرح نیست و در حال حاضر مذاکره بر سر آینده سوریه با مشارکت بشار اسد است. این امر یک امتیاز بزرگی برای دولت سوریه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۷۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است

رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه گفت که مواضع ترکیه در حمایت از این مخالفان ثابت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بدر جاموس»، رئیس هیئت موسوم به هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه بعد از دیدار با «احسان مصطفی یوداگول»، مدیرکل میز سوریه در  وزارت خارجه ترکیه مدعی شد که آنکارا بر ثبات موضع خود در حمایت از خواسته‌های مردم سوریه تأکید دارد.

بنا به ادعای  رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوریه، مسئول میز سوریه در وزارت خارجه ترکیه بار دیگر بر حمایت آنکارا از راه‌ حل سیاسی بر اساس قطعنامه های شورای امنیت تأکید کرده است و طرفین درباره مقابله با «اقدامات تروریستی» شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا موسوم به «قسد» رایزنی کردند.

اخیرا بدر جاموس که به همراه سران مخالفان دولت سوریه در ترکیه به سر می‌برد، با «گیر پدرسون»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در شهر آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در این دیدار، طرفین پرونده سوریه را بررسی کرده و جاموس به پدرسون پیشنهاد داده است که توصیه‌هایی به شورای امنیت به منظور تحت فشار قرار دادن دولت سوریه و بشار اسد برای پذیرش راه حل سیاسی و عدم اجازه به دمشق برای به تعطیلی کشاندن  فرایند سیاسی در این کشور ارائه کند.

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریهایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعترافات تروریستی که برای یازده میلیون آدم می‌کشت!
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان
  • اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان /برای تمام این کشتارها فقط ۱۱ میلیون تومان پول گرفتم
  • ویدئو| روایتی تلخ از عملیات‌های تروریستی گروهک انصارالفرقان
  • اعترافات تکان دهنده عضو گروهک انصارالفرقان + ویدئو | هم این دنیا را خراب کردم هم آن دنیا را | ۱۱ تومان ارزش نداشت دماغ کسی را خون کنم!
  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان + فیلم
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه