Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز در سال 2018 میزبانی گردشگری کشورهای اسلامی را بر عهده خواهد داشت و به جز شهرهای مختلف آذربایجان کلان شهر تبریز سرشار از جاذبه برای مسافرین داخلی و خارجی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، "شهر تبریز است و جان قربان جانان می‌کند، سرمه چشم از غبار کفش مهمان می‌کند" همین یک بیت زیبا از شهریار کافیست تا نشان دهد تبریزی‌‌ها مردمانی هستند که از غبار کفش مهمان سرمه چشم می‌سازند و این همان تعبیر شاعرانه از مهمان‌نوازی شهروندان تبریزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبریز 2018 ظرفیتی است تا فرهنگ، آداب‌ و تاریخ بی‌نظیر آذربایجان و تبریز را نشان دهد، هرچند انتقاداتی به روند برگزاری تبریز 2018 وجود دارد اما همچنان تبریز با داشته‌های کنونی‌اش نیز می‌تواند میزبانی برتر برای پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی باشد.

به گفته مسئولین هرچند بودجه‌های دولتی برای این رویداد فرهنگی محقق نشده است اما شهرداری تبریز به تنهایی بار این مسئولیت را به دوش گرفته و پروژه‌های خوبی را نیز به سرانجام رسانده است که از جمله آنها می‌توان به ساخت مجتمع تجاری تفریحی اطلس، مرکز همایش‌های بین المللی و توسعه مقبرة‌الشعرای تبریز اشاره کرد.

مدرنیته در کنار سنت؛ برگ برنده تبریز

مهمانانی که از خارج از کشور و حتی مسافران داخلی در سال 2018 مهمان تبریز خواهند بود می‌توانند از ظرفیت بالای اسکان در تبریز بهره ببرند و وجود هتل‌های درجه یک و چندستاره متعدد در کنار مهمانسراهای مختلف ظرفیتی قابل توجه برای اسکان و استراحت گردشگران فراهم ساخته است.

هرچند در کنار آنها در صورت امکان شهرداری و سازمان میراث فرهنگی می‌توانند با تمهیدات لازم اتاق‌‌های برخی از خانه‌‌های تاریخی را مجهز کرده تا گردشگران خارجی از این اماکن نیز استفاده کنند. تلفیق بافت مدرنیته و سنتی در اقصی نقاط شهر برگ برنده‌ای برای تبریز 2018 است که دست گردشگران خارجی را برای انتخاب محل اسکان باز می‌گذارد.

تهیه نقشه‌های راهنمایی برای سهولت دسترسی به هتل ها و مهمان‌خانه ها از سویی باعث می‌شود که گردشگران با خیالی آسوده به محل استراحت دسترسی پیدا کنند و از سوی دیگر کسب و کار این هتل‌‌ها رونق پیدا کند.

"عون بن علی" ظرفیتی خدادادی که نباید فراموش شود

وجود کوه و دشت یکی دیگر از جاذبه‌‌هایی است که گردشگران را به تبریز می‌کشاند وخاطراتی فراموش‌ نشدنی برای آنها می‌سازد. شاید وجود کوهی مانند عون بن علی برای تبریزی‌‌ها عادی شده باشد اما قطعا برای مسافرین تبریز جذاب و دیدنی خواهد بود و زیبایی و ظرفیت این کوه و مسیر جنگلی آن یکی دیگر از جاذبه های تبریز برای گرشگران سال 2018 خواهد بود.

چند سالی است که تله‌کابین عون بن علی نیز راه اندازی شده است و تفریحی هیجان انگیز به این مجموعه اضافه شده است.

علاوه بر عون بن علی کوه های اطراف تبریز مانند کوه سهند نیز یکی دیگر از منابع خدادادی است که برای مسافران و گردشگران جاذبه‌ی مخصوصی خواهد داشت.

بازار سرپوشیده تبریز؛بازاری که هیچگاه تکراری نمی‌شود

بدون استثنا بازار تاریخی و سرپوشیده تبریز یکی از اصلی ترین جاذبه‌‌ها برای گردشگران به ویژه خارجی است و توریست‌‌ها از دیدن آن سیر نمی‌شوند و همچنان مشتاق دیدن آن هستند.

بازاری که نماد معماری و قدمت تبریز است و همچنان رگ اقتصادی در آن می‌جوشد که البته تدابیری برای خرید گردشگران از این بازار اندیشیده شود زیرا یکی از اصلی ترین عرضه های این بازار فرش دستبافت تبریز است که غالبا قیمت بالایی دارند که ممکن است در پرداخت وجهه آن و تعویض پول مشکلاتی به وجود بیاید.

مشکلات هست ولی کم است

شاید برداشت از چنین تیتری دید خوش‌بینانه به میزبانی تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی باشد اما نگاهی به داشته‌ها و ظرفیت‌های تبریز نشان می‌دهد علی‌رغم وجود مشکلات زیباشهر تبریز پتانسیل بسیاری بالایی برای میزبانی بی‌نظیر از این رویداد تاریخی دارد.

اندکی برنامه ریزی و کار اصولی می‌تواند از تبریز شهری بسیار پرآوازه تر از گذشته برای گردشگران خارحی بسازد که رونق گردشگری را در این کلان شهر ایران جریان ببخشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۸۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظره زیبا و بهاری دریاچه گهر+ فیلم

 دریاچه گهر با طبیعت بکر خود و آن آب زلال و شفافش، هر گردشگری را جذب خود می‌کند؛ به‌خصوص که یکی از بهترین مکان‌ها برای صید قزل‌آلا به حساب می‌آید. اگر هم به کوهنوردی علاقه‌مند هستید، امکان صعود به قله‌های اشترانکوه در اطراف دریاچه نیز وجود دارد که می‌تواند گزینه‌ای عالی برای شما باشد تا با یک تیر دو نشان بزنید و هم از دریاچه دیدن کنید و هم یک کوهنوردی مفصل داشته باشید. از آنجا که این سفر یک نوع طبیعت‌گردی محسوب می‌شود، باید در کنار تجهیزاتی مثل لباس گرم، غذای کافی، کفش مناسب و... آمادگی بدنی چهار تا پنج ساعت پیاده‌روی را نیز داشته باشید و سفرتان را حداقل برای سه روز برنامه‌ریزی کنید تا دو روز را به رفت‌وبرگشت و رفع خستگی و یک روز را به گردش اختصاص دهید.

دریاچه گهر که به‌عنوان نگین اشترانکوه و زاگرس شناخته می‌شود، به‌خاطر نداشتن راه ماشین‌رو، تا حد زیادی بکر و دست‌نخورده باقی مانده است و به‌خصوص در فصل بهار و تابستان، طبیعتی بسیار دیدنی دارد. این دریاچه به‌لطف وجود درختان تنومند بید، انواع بوته‌ها، گل‌های زیبا و... مثل یک پارک طبیعی حیرت‌انگیز است که هر طبیعت‌گردی برای دیدن آن وسوسه می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی
  • نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر
  • گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است
  • پلی به گذشته - برتری 2-1 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ در آلیانز آرنا (لیگ قهرمانان اروپا - 2018/4/25) / فیلم
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • دیدن «مست عشق» را به دیگران پیشنهاد کنید / از کار با «حسن فتحی» لذت بردم
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • منظره زیبا و بهاری دریاچه گهر+ فیلم