Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-28@08:38:21 GMT

دوشنبه های بدون گوشت با خواننده معروف موسیقی راک

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۴۸۶۷۰

دوشنبه های بدون گوشت با خواننده معروف موسیقی راک

رکنا: پل مک‌کارتنی ستارۀ سرشناس بریتانیایی در حمایت از کمپین عام‌المنفعه «دوشنبه‌های بدون گوشت» فیلم کوتاهی منتشر کرد و در آن از اثرات مهلک دامداری بر کرۀ زمین و مسائل زیست‌محیطی گفت.

در این فیلم کوتاه که «یک روز در هفته» نام دارد خوانندۀ گروه افسانه‌ای بیتلز، دخترانش، استلا و مری مک‌کارتنی، وودی هارلسون و اما استون، دو ستارۀ سرشناس هالیوودی حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها مخاطبان را دعوت می‌کنند که تنها یک روز در هفته از خوردن محصولات تهیه شده از گوشت حیوانات صرف‌نظر کنند.

مک‌کارتنی که خود از سال ۱۹۷۵ تا کنون گیاه‌خوار است در این ویدئو می‌گوید: «یک راه مشخص و بسیار ساده برای کمک کردن به سیارۀ زمین و ساکنان آن وجود دارد که تنها با «یک روز در هفته» آغاز می‌شود. یک روز بدون استفاده از فرآورده‌های گوشتی می‌تواند تاثیر عمده‌ای در حفظ تعادلی که باعث حیات همۀ ماست داشته باشد.»

موسیقی این فیلم نیز از آثار مک‌کارتنی است. موسیقی متن قطعه‌ای است از آلبوم مک‌کارتنی به‌نام Standing Stone که در سال ۱۹۹۷ منتشر شد و همچنین قطعۀ منتشر نشدۀ Botswana نیز در این فیلم استفاده شده است.

مک‌کارتنی سال‌هاست که از فعالان حقوق حیوانات است. کمپانی «لیندا مک‌کارتنی فودز» که یک برند غذایی برای تولید محصولات جایگزین گوشت حیوانات است در سال ۱۹۹۱ توسط همسر سابق پل Bridge مک‌کارتنی تاسیس شد.

کمپین «دوشنبه‌های بدون گوشت» نیز توسط پل مک‌کارتنی و دخترانش، استلا و مری در سال ۲۰۰۹ تاسیس شده است. این کمپین تلاش می‌کند مردم را نسبت به اثرات مخرب تغذیه انسان از گوشت حیوانات اگاه کند.»

صنایع تولید گوشت و لبنیات تاثیرات عمده‌ای در تغییر وضعیت آب و هوایی دارند. گزارشی که توسط سازمان UN تهیه‌شده است نشان می‌دهد که محصولات دامی و لبنی مسبب ۱۴٫۵ درصد از گازهای گلخانه‌ای جهان هستند. بر اساس این تحقیقات ۲٫۳۵۰ لیتر آب تازه برای تولید یک برگر گوشت نیاز است.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۸۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت خواننده مشهور از شفای عارضه‌ای که قدرت تکلم را از او گرفته بود + فیلم

احسان یاسین، با حضور در برنامه رمضانی «محفل» ماجرای عارضه ای که حتی قدرت تکلم را از او گرفته بود و همینطور رهایی از این بیماری را بازگو کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • نسخه الکترونیکی «آتش» منتشر شد/ این بارگوش می‌بیند و چشم می‌شنود
  • قرائت متفاوت قرآن توسط احسان یاسین، خواننده معروف در برنامه محفل+ فیلم
  • اجراهای متفاوت یک خواننده که وایرال شد
  • حرف‌های غیرمنتظره خواننده مذهبی درباره رادیوی زمان شاه
  • روایت خواننده مشهور از شفای عارضه‌ای که قدرت تکلم را از او گرفته بود + فیلم
  • کدام خواننده رکورددار اجرای کنسرت در سال ۱۴۰۲ بود؟
  • (ویدئو) حرف‌های خواننده معروف درباره تلویزیون زمان شاه
  • سرین بدیعی معروف به «شاهزاده سرین» کیست و در ایران چه می‌کند؟
  • گرامیداشت فرامرز اصلانی در کنسرت خواننده معروف در انزلی
  • برنامه بازی‌های لیگ برتر والیبال