Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@23:48:44 GMT

امسال 15 واحد صنعتی در کردستان، گازدار شده است

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۵۰۱۱۸

امسال 15 واحد صنعتی در کردستان، گازدار شده است

احمد فعله گری روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان، افزود: مصرف سوخت مایع واحدهای صنعتی گازدار شده، 13 میلیون لیتر مکعب بوده که گاز را جایگزین این سوخت کردند.
وی ادامه داد: از 15 واحد صنعتی که گازدار شده اند، هشت واحد مرغداری، چهار واحد آجرپزی و سه واحد نیز گلخانه بوده است.
او با اشاره به اینکه تلاش می شود تا پایان امسال، در مجموع 98 واحد صنعتی کردستان گازدار شود اضافه کرد: بدون شک جایگزینی گاز به جای سوخت مایع در واحدهای صنعتی، در کاهش هزینه تولید، مصرف انرژی و آلودگی بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فعله گری به بسته حمایتی شورای اقتصاد برای گازدار کردن واحدهای صنعتی نیز اشاره و اظهار کرد: شرکت گاز به ازای هر متر مکعب مصرف گاز در هر واحد صنعتی، می تواند تا 6 میلیون ریال هزینه کند؛ به این معنا که شرکت گاز تا سقف 400 مترمکعب و 2 میلیارد و 400 میلیون ریال برای گازرسانی به هر واحد صنعتی هزینه می کند.

** 100 روستای کردستان تا دهه فجر گازدار می شود
مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه تا پایان امسال، 120 روستای استان، از نعمت گاز بهره مند می شود افزود: تا دهه فجر سال جاری، 100 روستای کردستان گازدار می شود.
فعله گری، ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان را 77 درصد عنوان کرد و ادامه داد: تلاش می شود این رقم تا پایان سال به 88 درصد ارتقا یابد.
به گفته وی، گازرسانی به این تعداد روستا، نیازمند 800 کیلومتر لوله گذاری و یک هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار است.
فعله گری، شبکه گذاری گاز در هفت ماهه اول امسال در کردستان را 550 کیلومتر ذکر کرد و گفت: به طور متوسط روزانه 2 کیلومتر لوله گذاری در سطح استان انجام شده است.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان بیان کرد: در مجموع از ابتدای گازرسانی به کردستان تاکنون، 9 هزار و 200 کیلومتر لوله گذاری انجام گرفته است.
فعله گری با بیان اینکه یک هزار و 499 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار در استان وجود دارد یادآور شد: از این تعداد، یک هزار و 43 روستا از نعمت گاز بهره مند شده اند.

** مصرف گاز در کردستان نسبت به ماه گذشته، 25 درصد افزایش یافته است
مدیرعامل شرکت گاز کردستان، از مصرف روزانه 8،5 میلیون متر مکعب گاز در استان خبر داد و گفت: مصرف کنونی گاز مشترکان استان نسبت به ماه گذشته، 25 درصد افزایش یافته است.
فعله گری اضافه کرد: با توجه به نزدیکی فصل سرما، این میزان مصرف به 12،5 میلیون مترمکعب در روز نیز افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه در هفت ماهه گذشته، در مجموع یک میلیارد و 470 میلیون متر مکعب، گاز در کردستان مصرف شده است ادامه داد: پیش بینی می شود تا پایان سال، مصرف گاز در استان به سه میلیارد مترمکعب برسد.

** انجام صدور قبض آنی در هنگام قرائت کنتور در دست بررسی است
مدیرعامل شرکت گاز کردستان از برنامه ریزی برای صدور قبض آنی در هنگام قرائت کنتور در استان خبر داد و گفت: نرم افزاری برای این کار طراحی شده که در صورت اتمام آن، کنتور نویس در زمان قرائت کنتور، قبض مصرف گاز را در محل برای مشترکان چاپ می کند.
فعله گری افزود: این طرح ماه گذشته به طور آزمایشی در شهرک بهاران سنندج انجام شده است و تلاش می کنیم به زودی آن را در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق حاشیه شهرها که دسترسی آنان به دفاتر پیشخوان مشکل است، اجرایی کنیم.
وی یادآور شد: دستگاهی برای پردازش اطلاعات مصرف گاز مشترکان و چاپ و صدور آنلاین قبوض طراحی و ساخته است.
وی همچنین از واگذاری هشت خدمت شرکت گاز کردستان به دفاتر پیشخوان استان خبر داد و اظهار کرد: خدمات ارائه شده شامل تغییر نام، فرایند اشتراک پذیری، فرآیند جابجای علمک، درخواست نصب علمک، اعلام رقم کنتور، بازدید کنتور، تغییر نوع مصرف و جمع آوری علمک است که مشترکین و متقاضیان شرکت گاز کردستان در سراسر استان می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان نسبت به دریافت خدمات اقدام کنند.
هم اکنون، 471 هزار و 461 مشترک در بخش های مختلف خانگی، عمومی، تجاری، صنعتی و کشاورزی در کردستان از خدمات شرکت گاز بهره مند هستند.
خبرنگار: وریا کرمی**انتشار: امید بهمنی
7355/6108

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۰۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد

میثم عابدی در نشست تخصصی اقتصاد دیجیتال کردستان در سالن شهدای گمنام استانداری اظهار داشت: موضوع نیروی انسانی توانمند برای توسعه این زیست بوم اقتصاد دیجیتال کشور بسیار اهمیت دارد.

وی یا بیان اینکه در اقتصاد دیجیتال برخلاف اقتصاد سنتی، اصل و اساس توسعه آن نیروی انسانی است، بیان کرد: پلتفرم‌هایی همچون دیجی کالا، اسنپ و ... یک ایده و فکر بوده که نیاز مردم را به صورت الکترونیکی ارائه می‌دهند.

عابدی با اشاره به اینکه به منظور آموزش مهارت‌های دیجیتالی در سال گذشته به ۵۰ هزار نفر آموزش ارائه شد، بیان کرد: این آموزش در قالب طرح ایران دیجیتال بوده و هدف گذاری در سال جدید آموزش ۳۰۰ هزار نفر است.

عابدی در ادامه از برگزاری جشنواره ایران دیجیتال در هر استان خبر داد و گفت: استعداد‌های برتر بر اساس نتایج جشنواره وارد مسیر شغلی خواهند شد.

وی همچنین به اجرای طرح فیبرنوری در کشور اشاره و اظهار کرد: طرح فیبرنوری تاکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته و قرار است این پروژه زیرساختی مهم، امسال به طور کامل انجام شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح فیبرنوری هزینه بالایی دارد، اما دولت و وزارت ارتباطات متعهد شده آن را در همه شهر‌ها و روستا‌ها انجام دهد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات ادامه داد: قرار شده امسال اینترنت مورد نیاز روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در کشور به صورت سیار تامین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان نیز در این نشست موضوع آموزش را پایه و اساس زیرساخت همه حوزه‌ها دانست و گفت: در برنامه هفتم توسعه، پیگیر حضور میدانی دانش آموزان دانشجویان و فارغ التحصیلان در چرخ تولید هستیم. 

 علی نوری با اشاره به اینکه توسعه مهارت‌های دیجیتالی یکی از حلقه‌های مفقوده بین تولید و اقتصاد است، بیان کرد: برای ایجاد مراکز آموزش دیجیتال باید اقدامات اساسی شکل گیرد.

پرداخت ۵۵۴ میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از تولیدکنندگان و فعالان حوزه دیجیتال

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان نیز اظهار داشت: در کنار تقویت زیرساخت‌های ارتباطی یکی دیگر از وظایف ما توسعه کسب و کار و افزایش مهارت‌های ارتباطی است.

آرام حیدری گفت: در سال ۱۴۰۲ برای حمایت از تولیدکنندگان و فعالان حوزه دیجیتال در استان از محل تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶ مبلغ ۵۵۴ میلیارد ریال برای حمایت از ۲۱۰ طرح پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در استان چند پروژه در سال جاری تعریف شده است، گفت: یکی از برنامه‌های قابل پیش بینی دیجیتال هوشمند سازی کشاورزی و صنایع و معادن است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • شرکت گاز کردستان 1268 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرد
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود