Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@19:39:40 GMT

باید از کارهای شتابزده در حوزه فرهنگی خودداری شود

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۵۰۷۱۹

باید از کارهای شتابزده در حوزه فرهنگی خودداری شود

رییس کتابخانه های عمومی شهرستان شهرضا، گفت: اقدام شتابزده و غیرکاشناسی در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی آسیبهای فراوانی به دنبال دارد اما اگر این کار با استفاده از نظرات معلمان باتجربه، کتابداران مجرب و فعالان فرهنگی و رسانه ها انجام شود، قطعاً ثمرات قابل توجهی به دنبال دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شهرضانیوز؛فاطمه پورخاقان ظهر امروز در نخستین نشست کتابخوان دانش آموزی این شهرستان، اظهار کرد: متأسفانه در جامعه توجه کافی به کتاب نمی شود و آمار پایین مطالعه نیز این واقعیت را تأیید می کند به همین دلیل ضرورت دارد تا اقدامات فرهنگی گسترده‌تری در راستای ترویج این فرهنگ در جامعه انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: یکی از مهمترین نیازهای جامعه توجه بیشتر به کتاب و فرهنگ کتابخوانی است.

رییس کتابخانه های عمومی شهرضا، عنوان کرد: اقدام شتابزده و غیرکاشناسی در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی آسیبهای فراوانی به دنبال دارد اما اگر این کار با استفاده از نظرات معلمان باتجربه، کتابداران مجرب و فعالان فرهنگی و رسانه ها انجام شود، قطعاً ثمرات قابل توجهی به دنبال دارد.

پورخاقان گفت: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه از سنین کودکی و نوجوانی بهترین اقدامی است که برای کتابخوان کردن یک جامعه می توان انجام داد اما لازم است این کار با استفاده از نظرات کارشناسان و محققان این حوزه انجام شود.

وی تصریح کرد: در نخستین نشست کتابخوان دانش آموزی شهرضا، دانش آموزان شهرضایی هشت کتاب مورد مطالعه خود را با دیگران به اشتراک می گذارند.

معاون فرماندار شهرضا نیز در این مراسم، اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامی که باید در حوزه فرهنگی انجام شود نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی از سنین کودکی و نوجوانی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۰۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از فرصت‌های فرهنگی در کشور

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در کشور ظرفیت‌های زیادی در حوزه فرهنگ وجود دارد، ظرفیت‌هایی که در بخش دولتی، عمومی، خصوصی و مردمی است که اگر تمهید مناسبی صورت نگیرد، این امر می‌تواند به ضد تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمدحسین ساعی، امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین_ در حاشیه اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی خوزستان در سال ۱۴۰۳ که در سالن جلسات حوزه استاندار، اظهار کرد: امروز برای رونمایی از برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور در خوزستان هستیم، در کشور ظرفیت‌های زیادی در حوزه فرهنگ وجود دارد، ظرفیت‌هایی که در بخش دولتی، عمومی، خصوصی و مردمی است که اگر تمهید مناسبی صورت نگیرد، این امر می‌تواند به ضد تبدیل شود.

وی افزود: موازی‌کاری‌ها و کارهایی که بعضی از آنها همدیگر را خنثی می‌کنند، می‌تواند تنش و کاهش در مجموعه فعالیت‌های فرهنگی ایجاد کند اما اگر نوعی هماهنگی ایجاد شود، ساز و کارهایی برای پیشبرد آن موضوع در نظر گرفته شود، آنگاه این امر می‌تواند اتفاق مبارکی را رقم زند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی شهرستان، استان، کشور و بالاتر از شورای فرهنگی استان، شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد، تصریح کرد: تلاش بر این بوده است که ریل‌گذاری‌هایی را که بر اساس قانون‌گذاری‌ها و سندنگاری‌ها اتفاق می‌افتد تا خردترین سطوح یعنی سطح شهرستانی انجام دهیم تا این امر بتواند در قالب نظم بالاتر و جدی‌تری به هم‌افزایی برسد و مشکلات کشور را حل کند.

ساعی ادامه داد: اگر یک کار جدید در بخش فرهنگ صورت دهیم، بخش بزرگی از مشکلات ما در حوزه اقتصادی و سیاسی کشور حل خواهد شد، از این رو با برکت این ریل‌گذاری‌ها، قانون‌گذاری‌ها و سندنگاری‌ها و حل مشکل‌های این حوزه، مردم منتفع شوند.

کد خبر 739383

دیگر خبرها

  • فرهنگسازی و ترویج کتابخوانی میان کودکان ضروری است
  • تأثیر بازی‌های بومی محلی در جذب گردشگر
  • کارهای فرهنگی منحصر به چند منطقه شهر نباشد
  • ابتکار و انجام کارهای نو سرلوحه کار مسوولان کردستان باشد
  • توسعه فرهنگ کتابخوانی در احداث پارک‌های سنندج مورد توجه قرار گیرد
  • فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • ساعی: انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود
  • لزوم استفاده از فرصت‌های فرهنگی در کشور
  • انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود