Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار داغ کباب‌های ارزان و تبلیغات رنگارنگ آن، شهروندان کرمانشاهی را از اینکه این کباب‌ها چه محتویاتی دارند غافل کرده و اغلب در این کباب‌ها از موادی چون سنگدان‌ مرغ استفاده می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  مرصاد، منوهای ارزان بعضی از تهیه غذاها یا رستوران‌ها را هرطور که حساب کنیم با تبلیغات رنگارنگ غذای باکیفتشان منطقی در نمی آید و اصلا معلوم نیست چه به خورد این شهروندان خوش خیال ما می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چلوکباب‌های ۴ هزارتومانی و پیتزاهای ۳ هزار تومانی با هیچ عقل سلیمی جور نمی‌شود مگر اینکه رستوران‌داران با دست بردن در ترکیب این غذاهای بیچاره با تقلب و استفاده از مواد اولیه بی‌کیفیت سر و ته‌شان را هم می‌آورند تا یک پرس غذای ارزان ولی ناسالم را به دست مردم بدهند.

 اطراف شهر کرمانشاه و حتی مناطق مرکزی آن به وفور می‌توان این غذاهای ارزان قیمت را پیدا کرد که اتفاقا طرفداران خوبی هم دارند و هیچگاه بدون مشتری نمی‌مانند، مشتریانی که به قیمت چشم‌پوشی از سلامت خود حاضر به استفاده از این غذاهای ارزان می‌شوند.

کوبیده از غذاهایی است که هرکسی نمی‌تواند آنرا در خانه تهیه کند و همیشه معمولا خانواده‌ها ترجیح می‌دهند آنرا بیرون میل کنند، اما حقیقتا این روزها کمتر کسی جرئت می‌کند از کباب‌های رستوران‌ها مخصوصا از نوع کوبیده‌اش استفاده کند.

یک پرس کوبیده ارزان‌تر از یک ساندویچ است!

یک شهروند اظهار داشت: از وقتی شنیده‌ام که در این کباب‌های ارزان از مواد فاسد، گوشت‌های یخ زده و گاوهای پیر و... استفاده می‌شود خیلی کم استفاده کرده‌ام و حاضرم قیمت بالایی بپردازم اما غذای سالمی بگیرم.

نظری افزود: الان در برخی غذاهای آماده قیمت یک پرس کوبیده حتی پایین‌تر از قیمت یک ساندویچ است که این هیچ توجیهی ندارد جز اینکه مواد اولیه بی‌کیفیت در تهیه این غذاها استفاده شده باشد.

وی با اشاره به رشد عرضه‌کنندگان غذاهای ارزان قیمت در شهر کرمانشاه گفت: از قدیم گفته‌اند که هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست و حتما مشکلی در تهیه این غذاها وجود دارد که باید مسئولان آنها را بررسی کرده و برخورد کنند.

این شهروند تصریح کرد: این افراد سودجو تنها به فکر منافع خودشان هستند و اصلا به سلامتی شهروندان فکر نمی‌کنند البته به نظرم خود شهروندان هم تا حدودی مقصرند چون اگر آنها از این واحدها خرید نکنند، قطعا بساط اینها هم برچیده می‌شود.

غذاهای ارزان به‌ صرفه‌تر است!

یک شهروند دیگر نیز که برای خرید به یک مرکز تهیه غذای ارزان در سطح شهر آمده بود اظهار داشت: برای خودم هیچ وقت تا به حال از این غذاهای ارزان استفاده نکرده‌ام.

امیری افزود: این غذا را برای کارگرانم در محل کار می‌برم که هم از لحاظ هزینه به صرفه‌تر است و هم کارگران هم تاکنون اعتراضی نداشته‌اند و راضی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه اعتمادی به غذاهای ارزان در خصوص مواد اولیه استفاده شده در آنها ندارم، گفت: برای خانواده خودم از رستوران‌های خوبی غذا تهیه می‌کنم که همین یک پرس کوبیده که با ۴ هزار تومان تهیه کرده‌ام در آنجا ۲۰ هزار تومان داده‌ام.

این شهروند تصریح کرد: این تفاوت فاحش قیمت به روشنی بیانگر این است که مواد به کار برده شده در این غذاهای ارزان از مواد بسیار بی‌کیفیت بوده و حتی ممکن است از مواد تاریخ مصرف گذشته تهیه شده باشد.

استفاده از سنگدان مرغ در تهیه کباب‌های ارزان

کارشناس مسئول بهداشت و محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه اظهار داشت: قیمت غذا و از جمله کباب در رستوران‌های مختلف به دلیل درجه‌بندی آنها متفاوت است.

بهمن خدادادیان با بیان اینکه موضوع غذاهای ارزان را رصد می‌کنیم، افزود: حتی در بحث پیتزا هم شاهد عرضه پیتزاهای ۳ هزار تومانی در اغذیه فروشی‌ها هستیم که البته قیمت یک پیتزا با کیفیت خوب به ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان می‌رسد.

وی بیان داشت: در حال رایزنی با اصناف هستیم و گشت‌های مشترک با معاونت غذا و دارو، اداره‌کل استاندارد و... را شروع کرده و از اغذیه فروشی‌ها، غذاهای آماده و رستوران‌های سطح شهر نمونه‌گیری و آنها را بررسی می‌کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این خصوص تخلفاتی هم مشاهده شده است، خاطرنشان کرد: در برخی موارد حتی شاهد استفاده از سنگدان مرغ در تهیه کباب‌های ارزان قیمت بوده‌ایم.

خدادادیان به شهروندان نیز توصیه کرد که مردم هرجا شاهد تفاوت قیمت فاحشی بودند از خرید خودداری کنند، چراکه ارزشی ندارد به خاطر قیمت پایین‌تر سلامت خود را به خطر بیاندازند.

کارشناس مسئول بهداشت و محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه ادامه داد: با همکاری معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تجهیزاتی را وارد کرده‌ایم که حتی نوع بافت گوشت در نمونه‌برداری‌های انجام شده را تشخیص می‌دهد و مشخص می‌کند که گوشت مورد استفاده از کدام نوع گاو ماده یا پیر، گوسفند یا سنگدان مرغ بوده است.

مردم تخلفات بهداشتی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت گزارش دهند

وی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۵۰ مورد نمونه‌برداری انجام داده‌ایم که در ۱۰ مورد آن استفاده از سنگدان مرغ تایید شد که با قاطعیت با آنها برخورد کرده‌ایم.

خدادادیان از شهروندان نیز خواست که هرگونه تخلف بهداشتی و یا مورد مشکوک را از طریق سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت گزارش دهند تا در اسرع وقت موارد مطرح شده بررسی و نسبت به آنها اقدام شود.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر اهمیت همکاری مردم در این زمینه خاطرنشان کرد: سال گذشته بالغ بر ۲۵۰ تن مواد غذایی فاسد کشف کردیم که ۸۰ درصد آن از طریق گزارش‌های مردمی با سامانه ۱۹۰ حاصل شده است.

 تا زمانی که شهروندان از خرید مواد غذایی با این تفاوت فاحش قیمت خودداری نکنند و به این باور نرسند که این غذاها چقدر می‌تواند برای آنها مضر باشد، راهکارهای برخورد و مقابله با عرضه همچون افزایش نظارت‌ها تاثیر آنچنانی بر فعالیت این مراکز نخواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۱۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسی ارزان شد: قیمت لئو را باور نمی‌کنید!‏

به گزارش "ورزش سه"، سایت ترانسفرمارکت به عنوان مرجع قیمت بازیکنان فوتبال ‏فهرست‌های جدیدی از ارزش بازیکنان فوتبال منتشر کرده که یکی از نکات عجیب کاهش ‏قیمت لیونل مسی است. ‏

در ماه نوامبر، لیونل مسی به عنوان قهرمان جام جهانی در ترانسفرمارکت ارزشی 38 ‏میلیون دلاری داشت ولی در ارزیابی جدید این سایت ارزش اسطوره آرژانتینی که ‏جدیدترین توپ طلا را به خود اختصاص داده به 30 میلیون یورو رسیده است. ‏

کاهش هشت میلیون دلاری ارزش بازار لئو مسی البته منطقی به نظر می‌رسد. نباید بالا ‏رفتن سن اسطوره آرژانتینی را از نظر دور داشت و از طرف دیگر مسی از زمان پیوستن به ‏اینترمیامی با چندین مورد مصدومیت مواجه شده است. ‏

مسی فصل جدید لیگ ام‌ال‌اس را در 36 سالگی با حضور در سه بازی پیاپی آغاز کرد و در ‏این سه مسابقه سه گل به ثمر رساند. ولی او سه بازی بعدی تیمش را از دست داد و ‏علت غیبت او در این بازی‌ها آسیب‌دیدگی عضلانی بود. مسی فصل گذشته هم درحالیکه ‏از نیمه فصل ام‌ال‌اس به اینترمیامی پیوسته بود شش بار در این لیگ بازی کرد و البته ‏پنج بازی را هم به دلیل مصدومیت از دست داد. ‏

دومینیک بکر، مسئول حوزه آمریکای شمالی ترانسفرمارکت، در توضیح ارزشگذاری لیونل ‏مسی گفت:" مسی همچنان ستاره اصلی لیگ ام‌ال‌اس است و با وجود سنش یکی از ‏بهترین بازیکنان دنیا به حساب می‌آید. ولی سن در فوتبال عامل مهمی است حتی برای ‏مسی. او خیلی بیشتر از سالهای قبل با آسیب‌دیدگی‌های جزئی مشکل پیدا می‌کند. همه ‏اطلاعات نشان می‌داد ارزش او باید کاهش پیدا کند و در نظر گرفتن این واقعیت‌ها ‏غیرممکن بود". ‏

دیگر خبرها

  • مسی ارزان شد: قیمت لئو را باور نمی‌کنید!‏
  • افزایش قیمت طلا و سکه در بازار غیررسمی / طلا ارزان می‌شود؟
  • ۵ ابرماده غذایی ارزان که کلید کاهش وزن و جلوگیری از طاسی هستند
  • طرز تهیه کباب مرغ، توسط زوج مسن غارنشین افغانستانی (فیلم)
  • کباب دل و جگر گاو روی زغال به روش آشپز مشهور آذربایجانی (فیلم)
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه غذای خرمشهر
  • کباب کردن 6 مرغ زیر سطل فلزی توسط آشپز مشهور آذربایجانی (فیلم)
  • شیرینی بایرام و دلچسبی کوفته‌سی؛ غذاهای سنتی تبریز را از دست ندهید
  • کمک ۴۰ میلیارد تومانی خیران برای تهیه غذای گرم در فارس
  • در کرمانشاه چه خوراکی‌هایی بخوریم؟