Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد - ایرنا - سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: ایمن سازی 300 مدرسه در معرض خطر استان در دستور کار مسوولان استان قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، گودرز امیری روز یکشنبه در کارگروه ایمنی و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:در مرحله نخست این طرح 31 مدرسه، در مرحله دوم 150 مدرسه و در مرحله سوم تمامی مدارس در معرض خطر استان ایمن سازی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مدارس در معرض خطر درون شهری با همکاری شهرداری ها و برون شهری با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایمن سازی خواهد شد.
امیری تصریح کرد: سال گذشته 36 دستگاه دوربین کنترل سرعت و ثبت تخلفات جاده ای در محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری نصب شد که تا پایان سال مالی جاری 18 دستگاه دیگر در جاده های استان نصب می شود.
وی یادآور شد: خط کشی محورهای ارتباطی، نصب تابلوهای علائم هشدار دهنده، شانه سازی جاده ها و آموزش رانندگان وسائط نقلیه عمومی و کشاورزی چهارمحال و بختیاری باید اجرایی شود.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری همچنین اظهار کرد: احداث پارکینگ هایی ویژه استقرار خودروهای نقلیه عمومی و باربری در 29 نقطه مشخص شده استان با هماهنگی پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هر چه سریع تر انجام شود.
وی با اشاره به کمبود پزشک متخصص، تجهیزات و فضای فیزیکی برخی بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی در چهارمحال و بختیاری افزود: استفاده از توان خیران و پیگیری جذب اعتبارات ملی به منظور رفع این کمبودها از مهمترین برنامه های اولویت دار مسئولان استان محسوب می شود.
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: براساس بررسی به عمل آمده از بیمارستان های شهرکرد، بروجن، لردگان، اردل، ناغان و فارسان کمبودهای تجهیزاتی و فضای فیزیکی این مراکز در استان شناسایی شد.
محمد مراد رئیسی اردل تصریح کرد: نبود دستگاه های ام. آر. آی.، سونوگرافی، تخت آی. سی. یو. و سی. تی. اسکن. از مهمترین کمبودهای تجهیزاتی بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی در چهارمحال و بختیاری است.
وی یادآور شد: جراح و متخصص مغز و اعصاب، ارتوپد، عروق، زنان و زایمان، اطفال، عمومی و پاتولوژی از دیگر کمبودهای بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی در چهارمحال و بختیاری است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سه محور ارتباطی در استان به مناسبت 20 نوامبر همزمان با 29 آبان روز جهانی یادبود قربانیان حوادث جاده ای به عنوان محور ایمن بدون حادثه معرفی می شود.
احمد جمشیدی اظهار کرد: محورهای ارتباطی شهرکرد - تونل رخ، بروجن - گندمان و سه راهی کوشکی - لردگان سه محور پیشنهادی برای ایمن سازی و تبدیل به جاده بدون حادثه پیش بینی شده است.
وی افزود: در تبدیل این سه محور به جاده ایمن بدون حادثه، تمامی استاندارها اجرایی خواهد شد.
رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تعداد تلفات جاده ای استان در هفت ماهه نخست امسال 109 نفر بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 37 نفر برابر 25 درصد کاهش داشته است.
رحمت الله نجفی تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون 7هزار و 577 دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت در محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری توقیف شده است.
وی یادآور شد: از این تعداد 6 هزار و 101 دستگاه خودرو و یکهزار و 476 دستگاه موتورسیکلت بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 243 مورد برابر سه درصد رشد داشته است.
نجفی تصریح کرد: در هفت ماهه امسال 172 فقره گواهینامه رانندگی به علت کسب نمره منفی در چهارمحال و بختیاری ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 86 فقره برابر 90 درصد افزایش دارد.
چهارمحال و بختیاری دارای دو هزار و 400مدرسه با بیش از 180هزار دانش آموز است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده:محمود رئیسی
7362/2097

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۱۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۳۵۰ برنامه شاخص همزمان با هفته سلامت در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: این برنامه‌ها در مناطق شهری و روستایی استان اجرا می‌شود.
اعرابی افزود: عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدا، نواختن زنگ سلامت در مدارس، پیاده روی خانوادگی سلامت، همایش تجلیل از سفیران و فعالین عرصه سلامت، اعزام تیم‌های آموزشی بهداشتی و درمانی عمومی و تخصصی طرح شهید دکتر رهنمون در مناطق کمتر برخوردار استان، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، عیادت از بیماران، برپایی ایستگاه‌های سلامت و بازدید از طرح های حوزه بهداشت و درمان از جمله این برنامه‌ها است.
به گفته وی، امسال هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با شعار "سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت" همزمان با سراسر کشور در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

دیگر خبرها

  • اجرای ۷ طرح برق‌رسانی در استان چهارمحال و بختیاری
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • وجود هزار و ۷۹۶ تخت بیمارستانی فعال در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  •  اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری
  • بازنگری ۲۷۴ روستا در چهارمحال و بختیاری در طرح هادی
  • پیشرفت ۶۵ درصدی طرح‌های هادی روستایی در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح کمپین بی‌زباله به‌مناسبت هفته زمین پاک
  • اجرای بیش از ۳۵۰ برنامه شاخص همزمان با هفته سلامت در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح سواد سلامت در میان عشایر چهارمحال و بختیاری