Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@07:27:56 GMT

مونته نگرو درصدد لغو روادید با ایران است

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۵۲۴۰۵

مونته نگرو درصدد لغو روادید با ایران است

ایران اکونومیست - به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست؛ رافت حوسوویچ در دیدار با پروانه سلحشوری وجود روادید بین دو کشور را مانعی بر سر تسهیل و توسعه روابط دو جانبه دانست و افزود: دولت مونته نگرو بطور جدی در صدد رفع این مانع است و به زودی تصمیمات لازم در این زمینه را اتخاذ خواهد کرد.
مونته‌نگرو کشوری در جنوب شرق اروپا با واحد پولی یورو و بیش از 620 هزار نفر جمعیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی آمادگی خود برای سفر به جمهوری اسلامی ایران به منظور ادامه گفت و گوها بین دو کشور برای سرعت بخشیدن به روند همکاری ها را اعلام کرد.
حوسوویچ با اشاره به اینکه مونته نگرو از توسعه و افزایش همکاری های فرهنگی، گردشگری، اقتصادی و سیاسی با جمهوری اسلامی ایران استقبال می کند، افزود: انجام سفرهای توافق شده هیات های عالیرتبه سیاسی، پارلمانی و اقتصادی بین دو کشور مسیر همکاری های دو جانبه را هموار خواهد کرد.
حوسوویچ همچنین سفر گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به مونته نگرو را آغاز بسیار خوبی برای تحرک بخشیدن به روابط دو کشور دانست و گفت که افزایش مبادله هیات های پارلمانی، سیاسی و اقتصادی، افزایش شناخت بیشتر دو کشور را از یکدیگر موجب و به توسعه و تعمیق همکاری ها در همه زمینه ها کمک خواهد کرد.
پروانه سلحشوری رئیس گروه دوستی مجلس شورای اسلامی ایران نیز در ملاقات با معاون نخست وزیر مونته نگرو پیرامون روابط دو جانبه بین تهران- پودگوریتسا و راه های توسعه همکاری در زمینه های مورد علاقه دو کشور گفت و گو و تبادل نظر کرد.
سلحشوری سفر هیات دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به مونته نگرو را گامی مهم برای تقویت همکاری های پارلمانی بین دو کشور توصیف کرد و افزود: پارلمان های دو کشور در تسهیل همکاری های بین دو کشور در حوزه های مختلف می توانند نقش موثری ایفاء کنند.
وی لغو روادید بین تهران- پودگوریتسا را اقدامی تسهیل کننده برای توسعه مراودات مردمی، افزایش همکاری های گردشگری و همکاری های تجاری و بازرگانی بین دو کشور توصیف کرد.
سلحشوری که ریاست هیات پارلمانی کشورمان را با مونته نگرو بر عهده دارد در طول مدت حضور در پود گوریتسا علاوه بر ملاقات با رییس مجلس مونته نگرو با رییس و اعضای گروه دوستی پارلمانی مونته نگرو، رییس و اعضای کمیسیون سیاست خارجی و همچنین روسا و اعضای کمیسیون های آموزش، فرهنگ، گردشگری، اقتصاد و بودجه کشاورزی و محیط زیست بطور جداگانه ملاقات و در زمینه راه کارهای عملی برای افزایش همکاری های دو جانبه گفت و گو و تبادل نظر کرد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۲۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران نام اتوبان پاکستان می‌شود

به گزارش خبرآنلاین در پی سفر «سید ابراهیم رئیسی» رییس‌جمهور ایران به پاکستان، دولت فدرال این کشور اعلام کرد که تصمیم گرفته یکی از بزرگ‌راه‌های آن را به نام همسایه خود، «ایران» نامگذاری کند.

شبکه ای‌آروای نیوز در این باره گزارش داد: خیابان یازدهم اسلام‌آباد «خیابان ایران» نام گرفته است. این تصمیم طی جلسه کابینه دولت فدرال اتخاذ شد. پروژه احداث اتوبان یازدهم اسلام‌آباد به تازگی آغاز شده است.

به نقل از ایسنا رئیسی که در راس یک هیات دیپلماتیک بلندپایه به پاکستان سفر کرده بود، مورد استقبال «ریاض حسین پیرزاده» و « موداسیر تیپو» سفیر پاکستان در ایران قرار گرفت.

طبق اعلام وزارت امور خارجه پاکستان، رئیسی قرار است با نخست‌وزیر، رییس جمهور، رییس سنا و رییس مجلس ملی این کشور دیدار کند.

مقامات دو کشور درباره تقویت روابط دوجانبه، تجارت و همکاری در حوزه انرژی، کشاورزی و دیگر بخش‌ها گفت‌وگو کردند.

طبق اعلام وزارت امور خارجه پاکستان، طرفین همچنین قرار است درباره همکاری در زمینه مسائل جهانی و منطقه‌ای وهمکاری دوجانبه برای مقابله با تهدید مشترک تروریسم نیز رایزنی کنند.

پاکستان و ایران تصمیم گرفته‌اند یک منطقه اقتصادی ویژه مشترک با هدف تقویت اقتصاد دو کشور نیز ایجاد کنند.

منابع مطلب به ای‌آروای نیوز گفتند که کابینه دولت فدرال به امضای یکت تفاهم‌نامه همکاری با ایران در طی سفر رییس جمهور ایران به اسلام‌آباد چراغ سبز نشان داده است و طرفین پیش‌نویس آن را نیز نهایی کرده‌اند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898209

دیگر خبرها

  • سفر به قلب سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • طلسم صادرات گاز به پاکستان شکسته خواهد شد؟​
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود
  • امضای ۸ سند همکاری بین دو کشور ایران - پاکستان
  • ایران نام اتوبان پاکستان می‌شود