Web Analytics Made Easy - Statcounter

راننده تاکسی ایستگاه شهرک پیامبر اعظم (ص) بندر عباس گفت: سازمان تاکسیرانی تا کنون اقدامی برای بهبود و سازماندهی مناسب ایستگاه تاکسی شهرک پیامبراعظم (ص) انجام نداده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛ ابراهیم آروین، راننده تاکسی ایستگاه پیامبر اعظم (ص) بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه 28 سال است به عنوان راننده تاکسی مشغول کار هستم، اظهار کرد: چندین سال از ساخت مسکن مهر و راه اندازی ایستگاه تاکسی ویژه شهرک پیامبر اعظم(ص) گذشته است اما هنوز ایستگاه  تاکسی این شهرک به طور صحیح  سازماندهی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راننده تاکسی شهرک پیامبراعظم (ص) تصریح کرد: ایستگاه تاکسی مسیر رفت که در شهرک پیامبر اعظم (ص) واقع شده به دلیل نحوه ساخت ساختمان ها توسط مسکن شهرسازی و مکان نامناسبی که سازمان تاکسیرانی در نظر گرفته در دسترس همه ساکنان نیست.

ابراهیم آروین افزود: به دلیل نبود مسافر در ایستگاه شهرک پیامبر اعظم (ص) و وجود مسافربرهای شخصی که امنیت هم ندارند راننده های تاکسی مجبورند در خارج ازایستگاه بین ساختمان ها با اتلاف وقت و سوخت به دنبال مسافر بگردند.

وی با اشاره به آسفالت نامناسب شهرک پیامبر اعظم (ص)، بیان کرد: کیفیت پایین خیابان ها آسیب زیادی به اتومبیل ها وارد می کند و ما مجبور به سرویس کردن هفتگی ماشین ها هستیم.

این راننده با اشاره به اینکه این ایستگاه سایه بان استاندارد ندارد، گفت: شهرداری و اتوبوسرانی اقدام به ساخت ایستگاههای سرپوشیده کرده که مجهز به سیستم سرمایشی است اما از آن ها برای آسایش شهروندان استفاده نمی کنند و جنبه درآمد زایی دارند؛ ایستگاه فعلی در گرمای تابستان غیرقابل تحمل است.

آروین افزود: به دلیل محدودیت های تاکسیرانی برای حمل مسافر، راننده تاکسی ها حق حضور در دیگر ایستگاه ها را ندارند و برای رانندگان خاطی جریمه نقدی در نظر گرفته شده است بنابر این ما چاره ای جز ماندن در این ایستگاه خلوت و بی درآمد نداریم.

وی در ادامه گفت: نبود فضای کافی برای پارک خودرو، رانندگان چاره جز قرار دادن ماشین ها به صورت دوبل ندارند که این موضوع منجر به افزایش تصادفات می شود.

این راننده بیان اینکه سازمان تاکسیرانی به هیچ وجه به رفاه مسافران و رانندگان فکر نمی کند، گفت: با وجود گرمای شدید هوای بندرعباس و حضور طولانی مدت رانندگان در ایستگاه برای خدمت رسانی به مسافران، شهرداری و تاکسیرانی هیچ اقدامی برای ساخت سرویس بهداشتی و نصب آبسردکن نمی کند.

آورین تصریح کرد: سابق بر این رانندگان از آبسردکن مخابراتی که در نزدیکی ایستگاه قرار دارد استفاده می کردند اما هم اکنون درهای مخابرات را به روی ما بسته اند و حق استفاده از آن را نداریم.

وی با اشاره به اینکه در این ایستگاه از روشنایی محروم است، گفت: با وجود اداره برق در حوالی ایستگاه، ما از نعمت روشنایی بی بهره ایم و در تاریکی خفناک شهرک هیچ مسافری به سمت ایستگاه ها نمی آید.

راننده تاکسی پیامبر اعظم (ص) با اشاره طرح تعویض خودروها، بیان کرد: هرشش ماه از رانندگان مبلغ 150 هزار تومان به عنوان کارمزد دریافت می شود و به تازگی تاکسیرانی اقدام به واگذاری سمند سورن با آورده 40 میلیون تومان و دریافت 30 میلیون تومان وام، درمجموع 70 میلیون تومان کرده است؛ مبلغی که با توجه به درآمد ناچیز یک راننده تاکسی بسیار سنگین است.

ابراهیم آروین با تاکید بر نبود مکانی برای تحویل وسایل جامانده مسافران، تصریح کرد: گاهی اوقات مسافرین وسایل و یا مدارک خود را در تاکسی ها فراموش می کنند اما مکان مناسبی وجود ندارد که راننده ها بتوانند وسایل مسافرین را تحویل دهند و مسافرین بدانند باید برای گرفتن مدارک خود به آنجا مراجعه کنند ما راننده ها چند روز این وسایل را نگه میداریم اما بعد ازاینکه صاحب آنها پیدا نشد به ناچار آنها را دور می ریزیم.

وی خاطر نشان کرد: تاکسیرانی این ظرفیت را دارد که جهت رفاه حال شهروندان و راننده های تاکسی اقدامات موثرتری انجام دهد  اما تا کنون حمایت قابل توجهی از مسئولان مربوطه ندیده ام.

انتهای خبر/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۴۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند

ایسنا/قم مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: در صورت دریافت کرایه تاکسی بالاتر از نرخ مصوب سال ۱۴۰۳، با متخلفین برابر مقررات برخورد قاطع صورت می‌پذیرد.

قاسم طالبی با اشاره به ابلاغ نرخ کرایه تاکسی در سال ۱۴۰۳ اظهار داشت : با توجه به ابلاغ نرخ کرایه سال ۱۴۰۳، کلیه رانندگان ملزم به دریافت کرایه طبق نرخ ابلاغی هستند.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم، در صورت دریافت کرایه بالاتر از نرخ مصوب با متخلفین برابر مقررات برخورد قاطع  صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه به‌منظور رفاه حال تاکسیرانان و مسافرین و مشکل در تهیه پول خُرد، رانندگان در اسرع وقت نسبت به تهیه و استفاده از دستگاه کارت‌خوان اقدام کنند، ابراز کرد: در این خصوص طبق هماهنگی به‌عمل‌آمده با بانک رفاه کارگران استان، شرایط بسیار مناسبی به مدت محدود جهت دریافت دستگاه کارت‌خوان (پوز سیار) فراهم‌شده است.

طالبی خاطرنشان کرد: رانندگان با توجه به محدودیت زمانی هرچه سریع‌تر جهت دریافت فرم‌های مربوطه به سازمان تاکسیرانی، طبقه زیرزمین، اتاق ۶ مراجعه کنند.

وی با تأکید بر اینکه تمامی تاکسی‌ها موظف به رعایت نرخ کرایه مصوب و الصاق برچسب نرخ در معرض دید مسافرین هستند، تصریح کرد: با اخذ هرگونه کرایه اضافی به‌شدت برخورد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه دریافت کرایه اضافی می‌توانند مراتب را به همکاران ما مستقر در سامانه ۱۳۷ شهرداری و یا شماره تلفن ۳۶۶۲۸۸۰۰ با ذکر شماره پلاک و یا کد تاکسی اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) تکمیل می‌شود
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار می‌شود
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی