Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سازمان بیمه سلامت، گفت: هدف از پذیرش رایگان دارندگان بیمه سلامت در بخش دولتی و پرداخت هزینه در مراکز خصوصی، شناسایی نقاط هزینه‌ساز و کنترل هزینه‌کرد منابع است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان بیمه سلامت، آناهیتا کشاورزی در رابطه با خبر مطرح شده مبنی بر اینکه از این پس دارندگان بیمه سلامت تنها در بخش دولتی رایگان پذیرفته می‌شوند و در مراکز خصوصی باید هزینه بپردازند، اظهار کرد: در بخش خصوصی کف تعرفه پرداخت می‌شود یعنی اگر موسسات خصوصی طرف قرارداد ما باشند تعرفه دولتی پرداخت و مابه‌التفاوت را مردم می‌پردازند اما در بخش دولتی بیمه شده مابه التفاوتی پرداخت نکرده و از سویی به دلیل آنکه اغلب پزشکانی که در بخش دولتی فعالیت می‌کنند هیات علمی و به صورت تمام وقت مشغول هستند پرداختی به صورت ۲k (ضریبی که با آن حق العمل یا حق ویزیت پزشک را محاسبه می‌کنند) محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یعنی پرداختی سازمان بیمه سلامت در بخش دولتی بیش از پرداختی به بخش خصوصی است بنابراین پیش‌بینی می‌شود که این مصوبه افزایش بار را برای ما به همراه داشته باشد نه کاهش.

کشاورزی ادامه داد: البته اگر بیمه شدگانی که تمکن مالی دارند در پرداخت بیمه مشارکت داشته باشند ممکن است مقداری افزایش منابع را برای ما به همراه داشته باشد اما در نهایت پیش بینی این است که مراجعه ۱۰ میلیون بیمه شده به بخش دولتی هیچ اندوخته‌ای را برای ما به همراه نداشته باشد.

معاون بیمه خدمات سلامت با تاکید بر اینکه سازمان بیمه سلامت موظف به اجرای مصوبه مجلس و دولت است، گفت: بر اساس مصوبه ۳ و ۴ دولت الزام شده که بیمه شدگان به صورت رایگان برای درمان به مراکز دولتی مراجعه کنند و همچنین در بند الف تبصره ۱۷ قانون بودجه نیز بر این موضوع تاکید شده است و چنانچه این مصوبه اجرایی نشود، از سوی دستگاه‌های نظارتی مورد بازخواست و سوال قرار خواهیم گرفت بنابراین اقدامی که ما انجام دادیم در راستای اجرای مصوبه است.

وی افزود: برای اینکه برای بیمه شدگان مشکلی ایجاد نشود این اختیار را گذاشتیم که اگر در استان‌ها بخش دولتی تکافوی نیازهای بیمه شدگان را داشته باشد با توافق و بعد از اعلام دانشگاه از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای جبران این کمبودها استفاده شود یعنی ما این مجوز را به هر استانی که اعلام کند بخش دولتی امکان پوشش برخی تخصص‌ها را نداشته یا این فعالیت به شکل انحصاری انجام شده و در بخش دولتی وجود ندارد ارائه و از ظرفیت بخش خصوصی استفاده و به بیمه شدگان همگانی اجازه پذیرش در این مراکز را می‌دهیم.

کشاورزی با تاکید بر اینکه هدف سازمان بیمه سلامت از اجرای مصوبات دست یابی به سود و منفعت نیست، تصریح کرد: به طور معمول بار مالی مصوبه‌ها را پیش‌بینی و اعلام و در نهایت در شورای عالی بیمه و هیات دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد بنابراین از این مصوبه منافعی عاید بیمه سلامت نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای کنترل هزینه‌ها دنبال کاهش بسته خدمتی نیستیم، گفت: ما به دنبال شناسایی نقاط هزینه ساز هستیم تا بتوان بر روی آنها کنترل لازم را داشته باشیم.

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، ادامه داد: شناسایی نقاط هزینه ساز و اقدامات مشابه زمان بر بوده و از سال گذشته تاکنون به دنبال انجام فعالیت‌هایی برای پیشگیری از صرف هزینه‌های بی مورد هستیم و برای اینکه این موضوع اثرات مناسب خود را نشان دهد ممکن است یک الی دو سال زمان بر ببرد تا مشخص شود سیاست‌های طراحی شده تا چه میزان توانسته در کنترل تقاضای القائی و جلوگیری از هدررفت و صرف هزینه‌های بی مورد موثر باشد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۵۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت

علیرضا اصغرزاده اظهار داشت: بیمه کردن رایگان دهک‌های یک تا پنج و ارائه تخفیف به دهک‌های ششم تا نهم از مهمترین اقدامات این سازمان بیمه‌گر در راستای پوشش بیمه همگانی بیمه سلامت است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار نفر از مردم استان در قالب طرح پزشک خانواده از خدمات درمانی بیمه سلامت برخوردار هستند، افزود: در طرح پزشک خانواده با ۹۴ پزشک طرف قرارداد هستیم.

اصغرزاده با بیان اینکه ۷۰ درصد هزینه خدمات درمانی در بخش دولتی و غیردولتی و خیریه ‏‏مددجویان را بیمه سلامت تقبل می‌کند، اضافه کرد: تعداد کد خدمتی مددجویان بهزیستی از ۹ به ۹۹ افزایش یافته است.

وی از نشان‌دار کردن ۱۴ هزار و ۱۸۹ بیمار خاص و سخت علاج در استان خبر داد و اظهار داشت: پارسال، ۷۶۰ میلیارد ریال جهت هزینه‌های بیماران تحت پوشش این صندوق ‏‏تخصیص یافت.

بیشتر بخوانید

نشان دار شدن ۴۰ هزار نفر بیمه شده سلامت در چهارمحال و بختیاری

اصغرزاده با اشاره به خرید خدمت از ۷۸۷ موسسه و مرکز طرف قرارداد شامل پزشک عمومی، متخصص، درمانگاه، تصویربرداری و توانبخشی، گفت: اجرای طرح دارویار در داروخانه‌های طرف قرارداد و پرداخت مابه‌التفاوت ارز دارویی، افزایش خدمات دندانپزشکی، پوشش هزینه‌های درمان و توانبخشی بیماران اوتیسم و بیماران مزمن کلیوی و دیابت و بیماران موکوپلی، انعقاد قرارداد با مراکز ترک اعتیاد و کارشناسان مامایی ‏‏و پوشش هزینه درمان کاشت حلزون شنوایی ‏‏بخشی از خدمات بیمه سلامت به بیمه‌شدگان است.

وی یادآور شد: تحت پوشش قرار دادن خدمات روانشناسی، پوشش بیمه مادران باردار و فرزندان تا پنج سالگی، رفع محدویت و اعلام آمادگی انعقاد قرارداد با موسسات و مراکز درمانی، اجرایی شدن کامل نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک و حذف دفترچه و ایجاد پرونده الکترونیک برای تمامی بیمه‌شدگان، ارائه خدمات غیرحضوری از طریق سامانه شهروندی‏‏، حذف دفترچه بیمه و ارائه خدمات درمانی در مراکز و موسسات درمانی با ارائه کدملی ‏‏‏‏‏‏‏‏‏و تداوم و توسعه پوشش بیمه اتباع خارجی ‏‏‏از دیگر خدمات ارائه شده از سوی بیمه سلامت استان است.

اصغرزاده ادامه داد: از حدود یک میلیون نفری این استان ۶۲۰ نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد ۴۶۱ هزار نفر در صندوق روستاییان، ۷۷ هزار نفر در صندوق کارکنان دولت، ۵۹ هزار نفر در صندوق بیمه ایرانیان و ۲۲ هزار نفر نیز در صندوق سایر اقشار عضو هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • پرداخت هزینه حمل و نقل به گندم‌کاران کشت قراردادی در ایلام