Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۵۸۳ هزار نفر از بازنشستگان و موظفین صندوق بازنشستگی کشوری، درخواست خود را برای دریافت وام ضروری ۴ میلیون تومانی ثبت کردند و سایر متقاضیان نیز تا هفته آینده برای ثبت نام دریافت وام فرصت خواهند داشت.

به گزارش میزان، با آغاز به کار سامانه ثبت نام «وام ضروری بازنشستگان و موظفین ۹۶» از ۲۲ مهرماه امسال، در سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir، تا روز گذشته ۵۸۳ هزار و ۳۷۸ نفر از بازنشستگان و موظفین صندوق تقاضای خود را در این سامانه ثبت کردند.

 تا ساعت ۱۵:۴۵ روز گذشته (شنبه) ۵۸۳ هزار و ۳۷۸ نفر از بازنشستگان و موظفین تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری، در سامانه وام ضروری ۴ میلیون تومانی ثبت نام کردند. از این تعداد بیشترین آمار ثبت درخواست وام ضروری، مربوط به استان‌های تهران با ۱۰۳ هزار و ۴۷ نفر، فارس با ۴۴ هزار و ۶۸ نفر، خراسان رضوی با ۴۲ هزار و ۷۷۱ نفر، اصفهان با ۳۹ هزار و ۳۶۳ نفر و مازندران با ۳۲ هزار و ۴۷۴ نفر است.

 همچنین استان‌های خراسان شمالی با ۴ هزار و ۵۲۱ نفر، قم با ۴ هزار و ۷۹۲ نفر، هرمزگان با ۵ هزار و ۵۷۱ نفر، ایلام با ۵ هزار و ۶۵۸ نفر و کهگیلویه و بویراحمد با ۶ هزار و ۱۹۵ نفر، کمترین آمار ثبت نام وام ضروری را به خود اختصاص دادند.

 ثبت نام وام ضروری ۴ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری، از روز شنبه ۲۲ مهرماه به مدت یک ماه در سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir انجام می‌شود که هفته آینده، مهلت آن به پایان می‌رسد و به هیچ عنوان قابل تمدید نیست.

با توجه به تعداد تقاضا‌های ثبت شده در سامانه ثبت نام وام، نسبت به تعداد تسهیلات ارائه شده، پرداخت وام در قالب «قرعه کشی» انجام می‌شود.

امسال، ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با همکاری بانک صادرات ایران، با کارمزد ۴ درصد در قالب وام ۴ میلیون تومانی در ۱۲ مرحله به ۳۰۰ هزار نفر از بازنشستگان کشوری پرداخت می‌شود.

مدت بازپرداخت وام ضروری، ۳۶ ماهه است که پس از دریافت وام، هر ماه مبلغ ۱۲۰ هزار تومان از حقوق وام گیرندگان کسر می‌شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۵۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر رقم افزایش حقوق بازنشستگان کلید خورد/ سورپرایز ویژه سازمان بازرسی برای بازنشستگان

با پیگیری‌های مستمر و برگزاری جلسات تخصصی با معاونین صندوق بازنشستگی کشوری در مورد مشکلات و چالش‌های اصلی بازنشستگان کشوری در حوزه فنی؛ تأخیر‌های بعضا چندین ماهه در صدور احکام برقراری مستمری بازنشستگان کشوری که به دلیل قصور دستگاه‌ها در ارسال مدارک ایجاد شده بود، مرتفع شد.

بر این اساس طی بخشنامه صندوق بازنشستگان کشوری به کلیه واحد‌های تابعه و ادارات استانی مقرر شد، در صورت وجود نقص در مدارک بازنشستگان، چنانچه نواقص در خصوص مواردی نظیر؛ تأخیر در نقل و انتقال حق بیمه، عدم پرداخت کسور سنوات ارفاقی و اشتباه در مقطع زمانی معافیت کسور سنوات خدمت باشد، به مدت چهار ماه و به میزان ۷۵ درصد میانگین حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول برداشت کسور بازنشستگی در دو سال آخر اشتغال را به نسبت سنوات خدمت، به عنوان حواله موقت به فرد بازنشسته پرداخت کنند.
با این اقدام معضل پنجاه ساله تأخیر در برقراری حقوق بازنشستگان کشوری که بسیار مورد اعتراض بازنشستگان گرامی بود، رفع شد.

همچنین در راستای اعتراض بازنشستگان کشوری مبنی بر قصور برخی دستگاه‌های اجرایی در ارسال به موقع پرونده خدمتی مستخدم قبل از صدور حکم بازنشستگی توسط دستگاه ذی‌ربط؛ با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور مراتب اصلاح موضوع توسط صندوق بازنشستگی کشوری طی بخشنامه‌ای خطاب به کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شد.

بازنشستگان کشوری از انتظار برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر دادند.

همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده، تکلیف برنامه هفتم توسعه است که بایستی از ابتدای امسال اجرایی شود.

بازنشستگان کشوری و لشگری در تماس با ما، ضمن ابراز نگرانی از چندوچون اجرای متناسب‌سازی، خواستار اجرایی شدن آن از اردیبهشت شدند؛ آنها می‌گویند تکلیف قانون، اجرای متناسب‌سازی از ابتدای امسال است.

با این حال، فعالان صنفی بازنشستگان می‌گویند: پیگیری‌ها نشان می‌دهد پیش‌نویس آیین نامه متناسب سازی حقوق بازنشستگان با محوریت سازمان امور اداری و استخدامی در مرحله نهایی است. پس از نهایی شدن این آیین‌نامه، بایستی برای اجرا ابلاغ شود؛ در مرحله‌ی بعد، احکام حقوقی جدید بازنشستگان صادر خواهد شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: مشخص نیست همسان‌سازیِ بازنشستگان تامین اجتماعی چگونه قرار است اجرا شود. امیدواریم به بهانه‌ی نبودِ بودجه بازنشتسگان تامین اجتماعی را از همسان سازیِ حقوق معاف نکنند که بازنشستگان تامین اجتماعی اوضاعِ معیشتِ بسیار بدی دارند. ضمن اینکه آنها از مزایای مزدی هم بی‌بهره هستند.

عیدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین) در انتقاد از افزایشِ ۳۵درصدیِ دستمزد کارگران گفت: مصوبه‌ی مزد امسال نشان داد که دولت دیواری کوتاه‌تر از دیوارِ کارگران پیدا نکرده است. ابلاغِ مصوبه‌ی یک جانبه‌ی مزد، بدونِ امضای نمایندگانِ کارگری نقطه عطف تاریکی در عملکرد وزارت کار است و امیدوارم هر چه زودتر در این تصمیم تجدیدنظر شود.

وی گفت: دولت و نمایندگانِ کارفرمایی دائم از حلِ مشکلاتِ اقتصادی و افزایش تولید صحبت می‌کنند، غافل از اینکه مهم‌ترین مولفه برای رسیدن به این هدف، کارگران هستند. بدونِ تأمینِ حداقل معیشتِ کارگران و در حالیکه کارگران از کارخانه فراری هستند، چگونه می‌توان برای تولید این کشور برنامه‌ریزی کرد؟

کریمی بیان کرد: از مجلس می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر از وزیر کار طرح سوال کنند. ایشان چطور می‌توانند در شرایطی که همه‌ی قیمت‌ها چند برابر شده، بازهم از افزایشِ ۳۵درصدیِ حقوق حمایت کنند؟

وی گفت: در حال حاضر بسیاری از کارگران تمایل به کار در بخش خدمات دارند و خیلی‌ها هم برای گذران زندگی به سمت مشاغل کاذب و دلالی می‌روند. کارگری کردن در بخش صنعتی و تولید با این حقوقِ پایین، طالبِ کمی دارد، در حالیکه اگر بخواهیم به سمت افزایش تولید برویم این نسبت باید تغییر کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: سال قبل برخی از واحد‌های صنعتی به اجبار چندین بار افزایشِ حقوق دادند تا کارگران خود را از دست ندهند؛ اینها باید مبنایِ مذاکراتِ شورایعالی کار قرار می‌گرفت، نه اینکه با تورمی دانستنِ حقوق کارگر باز به سیاستِ سرکوبِ مزد دامن بزنند.

این فعال کارگری گفت: پیش از سال نو، نمایندگان کارگری می‌گفتند حقوق باید به ۱۵ میلیون تومان برسد و کمتر از این رقم، معیشتِ کارگران را دچار مشکلات بسیار می‌کند. اما واقعیت این است که حتی حقوق ۱۵ میلیون تومانی هم کفاف زندگی را نمی‌دهد و دریافتیِ زیر ۲۵میلیون تومان کارگران را با مشکلاتِ معیشتی مواجه می‌کند.

کریمی بیان کرد: از نمایندگانِ مجلس می‌خواهیم در صورتِ عدم به نتیجه رسیدنِ نشست مجدد شورایعالی کار و تجدید نظر در مزد ۱۴۰۳ کارگران، وزیر کار را استیضاح کنند و اجازه ندهند رویه‌ی به حاشیه راندن و بی‌اهمیت کردنِ اظهاراتِ نمایندگانِ کارگری ادامه پیدا کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: ۵۰۰ هزار تومان حق عائله‌مندی برای کارگران متاهل در نظر گرفته‌اند و فکر می‌کنند برای معیشتِ کارگران اقدامِ اساسی انجام داده‌اند، در حالی که این اقدامات بیشتر نمایشی است. با این دستمزد‌ها یک کارگر حتی اگر بخواهد تشکیل خانواده بدهد به مشکل برمی‌خورد.

کریمی بیان کرد: قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است و این افزایش تا پایانِ سال ادامه پیدا می‌کند، در حالی که دستمزد کارگران یک بار در سال تعیین می‌شود که آن هم با تورمِ رسمی فاصله‌‎ی بسیار دارد. یعنی دستمزد یکبار از تورمِ آخر سال جا می‌ماند و چندین بار از نرخ‌های چند باره‌ی افزایشِ تورم در سال.

این فعال کارگری همچنین به معیشت بازنشستگان اشاره کرد و گفت: اگر اوضاع بازنشستگان بدتر از کارگران نباشد، بهتر نیست. آنها سال‌ها کار کرده‌اند و حالا نیز برای گذرانِ زندگی باید در سنِ پیری کار کنند. سفره‌ی بازنشستگان روز به روز کوچکتر می‌شود. نه از درمانِ رایگان بهره‌ای برده‌اند و نه از افزایشِ حقوق متناسب با حداقل هزینه‌های زندگی. با افزایشِ سرسام‌آور هزینه‌های درمان بخش قابلِ توجهی از درآمد خود را باید صرفِ درمان کنند و بیمه‌ی پایه و تکمیلی هم به دادشان نمی‌رسد.

کریمی گفت: مشخص نیست همسان‌سازیِ بازنشستگان تامین اجتماعی چگونه قرار است اجرا شود. امیدواریم به بهانه‌ی نبودِ بودجه بازنشتسگان تامین اجتماعی را از همسان سازیِ حقوق معاف نکنند که بازنشستگان تامین اجتماعی اوضاعِ معیشتِ بسیار بدی دارند. ضمن اینکه آنها از مزایای مزدی هم بی‌بهره هستند.

منبع: ایلنا

tags # بازنشستگان سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • آغاز اصلاح مسیر طایقان به قم در هفته‌های آینده
  • مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه سال تحصیلی آینده اعلام شد
  • تغییر رقم افزایش حقوق بازنشستگان کلید خورد/ سورپرایز ویژه سازمان بازرسی برای بازنشستگان
  • مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد
  • پذیرش اسناد درمانی بازنشستگان و صدور معرفی‌نامه بیمه تکمیلی تا پایان اردیبهشت
  • رفع مشکل چندین ساله تاخیر در برقراری مستمری بازنشستگان
  • مشکل چندین ساله تاخیر در برقراری مستمری بازنشستگان رفع شد
  • توضیحات صندوق بازنشستگی کشوری درخصوص «بیمه تکمیلی» بازنشستگان