Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایش اثر پاول لوزینسکی مستندساز سرشناس لهستانی و مستندی درباره‌ی «پل ورسک» از جمله آثار متقاضی جشنواره سینما حقیقت است.

پاول لوزینسکی مستندساز سرشناس لهستانی با جدیدترین اثر مستندش «نمی‌دانی چقدر دوستت دارم»، در بخش نمایش‌های ویژه یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت حضور دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، در خلاصه موضوع این فیلم مستند 80 دقیقه‌ای که تولید سال 2016 کشور لهستان است، آمده: «ارتباط با افرادی که بیشتر دوستشان دارید، اغلب پیچیده‌تر است! این مسئله‌ایست که حانیا و مادرش اوا در جلسات روان‌درمانی روبرو می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم یک سفر طولانی و جذاب به محدوده‌های درونی ذهن انسان است؛ گاهی وقت‌ها تاریک، برخی اوقات گرم و البته همیشه آشنا...»

پاول لوزینسکی در سال 1965 در شهر ورشو لهستان به دنیا آمد و قبل از اینکه به حرفه سینما روی بیاورد، مشاغل مختلفی نظیر نقاشی ساختمان، نجاری و... را تجربه کرد. او در سال 1988 در مدرسه ملی فیلم «لودز» پذیرفته شد و پس از فارغ‌التحصیلی در سال 1992، به ساخت فیلم مستند با همکاری پدرش «مارسل لوزینسکی» که از بزرگان سینمای مستند لهستان است، پرداخت.

راه پاول لوزینسکی، نشان دادن دنیای شبیه به آثار پدرش و میراثی از سینمای «کریستوف کیشلوفسکی» در برداشت از سوژه‌های دشوار و احترام نسبت به شخصیت‌های فیلم است که این امر نشانگر تلاش وی در بیان موضوعات بحث‌انگیز اجتماعی و یا تاریخی مهم است.

در کارنامه‌ی فیلمسازی این مستندساز لهستانی، ساخت آثار ذیل به چشم می‌خورد: محل تولد (1992)، صد سال در سینما (1995)، ژاپن (شش قسمت – 1997)، خواهران (1999)، فقط یک داستان است (1999)، سرشماری در Lezno Malee (2002)، بانوی اوکراین (2002)، بین درها (2004)، بیگانه (2006)، یاسک هوگو بادر؛ یک خبرنگار از لهستان (2007)، Kici, Kici (2008)، شیمی (2009)، موجودی (2010)، پدر و پسر (2013)، Werka (2014)

پاول لوزینسکی در سال 1392 برنده جایزه ویژه هیات داوران بخش مسابقه بین‌الملل هفتمین دوره جشنواره سینماحقیقت برای کارگردانی مستند «پدر و پسر» شد. وی سال بعد (1393) داوری مستندهای بلند بخش مسابقه بین‌الملل هشتمین جشنواره سینماحقیقت را برعهده داشت.

پایان گارانتی «پل ورسک» سوژه یک مستند در سینماحقیقت

جواد وطنی با مستند «ورس» متقاضی حضور در یازدهمین جشنواره سینماحقیقت شد. این مستند درباره‌ی پایان گارانتی هفتاد ساله «پل ورسک» و امنیت این پل است.

 در خلاصه موضوع این مستند 52 دقیقه‌ای آمده است: گارانتی هفتاد ساله پل ورسک بعنوان مهمترین و مرتفع‌ترین پل راه‌آهن سراسری ایران که نقش مهمی در تحولات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ایران در جنگ جهانی دوم داشت، به پایان رسیده است؛ اما پس از گذشت 81 سال همچنان قطارهای باری و مسافری از روی آن تردد می‌کنند! آیا این پل ضامن امنیت قطارها در زمان حال هست‌؟

کریستف رضاعی موسیقی این مستند را ساخته و مجید برزگر گوینده متن آن بوده است.

جواد وطنی فارغ‌التحصیل دانشگاه سوره در رشته کارگردانی است و از سال 1376 بعنوان برنامه‌ریز و مدیر تولید در بیش از 50 پروژه از فیلم‌های مستند و داستانی مشارکت داشته است. او همچنین تجربه ساخت چند فیلم کوتاه داستانی و مستند را در سوابق کاری خود دارد.

وطنی با فیلم کوتاه «گره» که از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است، موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم از جشنواره مدفیلم رم درکشور ایتالیا شد.

عوامل تولید مستند «ورس» عبارتند از: پژوهشگر، نویسنده گفتار متن، کارگردان و تهیه‌کننده: جواد وطنی، تصویربرداران: پویا نجفی و جواد وطنی، صدابرداران: احمدرضا طاعی و منوچهر معصومی، صداگذار: حسن شبانکاره، تدوینگر: آرش زاهدی، گوینده متن: مجید برزگر، آهنگساز: کریستف رضاعی، مدیر تولید: محسن عزیزی، دستیار کارگردان: سارا اقبال، عکاس: مهدی منیری، تهیه شده در: روابط عمومی راه‌آهن

مستند «ورس» در صورت پذیرش هیات انتخاب جشنواره، در بخش مسابقه ملی سینماحقیقت نمایش داده می‌شود.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 19 تا 26 آذرماه 1396، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۷۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی هفدهمین جشنواره تئاتر رضوی، به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت، شش نمایش دیگر با مضامین فرهنگ رضوی و با هماهنگی دبیرخانه هفدهمین جشنواره تئاتر رضوی، در شهر محل تولیدشان، این رویداد را همراهی می‌کنند.

شش نمایش که همزمان با هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی اجرا خواهند شد به این شرح معرفی شدند:

۱. نمایش«سنجاب» نوشته لیلا روغنگیر قزوینی و کارگردانی مهدی روز بهانی از ۱۳ تا ۳۰ اردیبهشت‌ در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود.

۲. نمایش«الو سلام» نوشته مهرداد رایانی‌مخصوص و کارگردانی قباد دارابی در روزهای ۲۵ و ۳۰ اردیبهشت‌ در پلاتوی الغدیر شهر اسلام‌آباد غرب به صحنه می‌رود.

۳. نمایش«پانما» نوشته مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی لیلا مهدی آبادی از۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت‌ در تئاترشهرِ شهر کرمانشاه به صحنه می‌رود.

۴. نمایش«پیچ کمر» نوشته و به کارگردانی سید محید میر حسینی از ۲۷ تا ۳۱ اردیبهشت‌ در آمفی تئاتر پروفسور حسابی شهر تفرش به صحنه می‌رود.

۵. نمایش«دست‌های سرخ» نوشته سیدحسین فدایی‌حسین و کارگردانی سیدرضا رفیعی از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت‌ در پلاتو حسین پناهی شهر یاسوج به صحنه می‌رود.

۶. نمایش«سفر سوزن‌بان» نوشته مهدی صالحیار و به کارگردانی علی مجیدپور، همزمان با دهه کرامت در تئاتر شهر شهر تبریز به صحنه می‌رود.

هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری اتابک نادری، بخشی از بیست و یکمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) به ریاست فرهاد قائمیان است که با محوریت اجرای عمومی آثار در شهرهای محل تولید، از اواخر فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

کد خبر 6093053 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • مستندی درباره مادری که دو بازیگر نقش دو دختر گمشده اش را بازی می کنند
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • «دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 
  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • وقتی «خانه خدا» سینماها را شلوغ کرد