Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمد ناصر هاشمی، مدیر کل هواشناسی استان لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه میزان بارندگی های لرستان در سال زراعی گذشته ۴۴۴.۸ میلی متر بوده است گفت: این میزان نسبت به وضعیت نرمال ۱.۵ درصد کاهش یافته است و نسبت به سال قبل که سال بی نظیری از لحاظ مقدار بارندگی بود ۳۳ درصد کمبود بارندگی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه دستگاههای اجرایی و امدادی توجه ویژه ای به اخطاریه های هواشناسی استان داشته باشند گفت: اگر این اخطاریه ها به مرحله حادتر برسد به صورت هشدار در اختیار مدیریت بحران استان قرار خواهد گرفت.

مدیر کل هواشناسی لرستان با بیان اینکه در این راستا در قالب اطلاعیه ای اعلام کردیم که از اواخر روز جمعه و روز شنبه دراستان بارندگی خواهیم داشت که این امر به صورت متناوب در سطح استان اتفاق افتاد گفت: به غیر از شهرستان های ازنا و الیگودرز ما در تمامی نقاط استان شاهد بارندگی بودیم.

هاشمی با بیان اینکه بیشترین مقدار بارندگی در قالب این سامانه مربوط به شهرستان رومشگان با ۱۱ میلی متر و الشتر با ۱۰.۵ میلی متر بود گفت: همچنین در شهرستان کوهدشت هشت میلی متر، پلدختر سه میلی متر، خرم آباد سه میلی متر و ... بارندگی داشتیم.

وی با بیان اینکه میانگین بارش استان ۴.۳ میلی متر بود گفت: تا آخر هفته جاری بارندگی در استان نخواهیم داشت و در آخر هفته یک سامانه جدید و نیمه فعال از غرب کشور وارد استان می شود.

مدیر کل هواشناسی لرستان با بیان اینکه پیش بینی هواشناسی این بوده که طی ماه های آبان، آذر و دی ماه در استان بارندگی ها در حد نرمال باشند گفت: پیش بینی این است که بارندگی های نرمال لرستان بیش از ۱۰۰ میلی متر باشد تا پایان فصل پاییز باشد.

هاشمی گفت: این در حالیست که بارندگی نرمال فصل پاییز در لرستان ۱۴۳ میلی متر است.

انتهای پیام /د

پیش‌بینی بارش ۱۰۰ میلی‌متر باران در لرستان طی فصل پاییز

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۲۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران بهاری و تگرگ میهمان کرمانشاهیان می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به استان کرمانشاه گفت: باران بهاری و تگرگ میهمان کرمانشاهیان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدعلی زورآوند امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، با تداوم شرایط پایدار در منطقه، طی امروز و فردا (یکشنبه) پدیده قابل توجهی برای جو استان پیش بینی نمی‌شود.

وی افزود: به دنبال این وضعیت، سامانه‌ای نسبتاً قوی و ناپایدار از اواسط روز دوشنبه تا پایان هفته، جو منطقه را تحت تأثیر گرفته به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد، رعدوبرق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: سامانه مذکور که در روزهای دوشنبه و سه شنبه، بارش‌هایی غالباً به صورت رگبارهای بهاری و بیشتر برای نواحی غربی و جنوبی استان در پی خواهد داشت.

زورآوند ادامه داد: این سامانه از روز چهارشنبه تقویت می‌شود و به تدریج سبب گسترش بارندگی به همه نقاط استان خواهد شد.

وی گفت: دمای روزانه هوا تا روز دوشنبه تغییرات چندانی نخواهد داشت و از روز سه شنبه تا پایان هفته به تدریج و به شکلی محسوس کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 748445

دیگر خبرها

  • لرستان بارانی می‌شود
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • علت بارش‌های سیل‌آسای ایران؛ عامل انسانی دخیل بود؟
  • بارورسازی ابر‌های کشور‌های همسایه علت بارش‌های سیل‌آسای ایران بود؟
  • باران بهاری و تگرگ میهمان کرمانشاهیان می‌شود
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • ثبت بیشترین بارندگی در پیکوه طبس با ۲۱ میلی متر