Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@20:43:32 GMT

تبدیل همه سطوح به سیستم احراز هویت

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۶۴۲۹۱

تبدیل همه سطوح به سیستم احراز هویت

امروزه احراز هویت کاربران برای استفاده از گوشی‌های هوشمند و... با کمک سنسورها، اثر انگشت یا تشخیص چهره افراد صورت می‌گیرد ولی محققان دانشگاه آلباما در بیرمنگام ایده جدیدتری دارند. این محققان یک سیستم امنیتی بیومتریک شامل یک موتور ویبره ارزان قیمت و یک رسیور را طراحی کرده‌اند که می تواند هر سطح جامدی را به سیستم‌ احراز هویت و یک سنسور شناسایی بیومتریک امن تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میترا جلیلی

ایران آنلاین /این سیستم، VibWrite نام دارد و اگرچه بر پایه شناسایی از طریق اثر انگشت عمل نمی‌کند ولی موضوع اینجاست که انگشتان دست هرکسی، ویبره‌ای مشخص دارد. به بیان دیگر، ساختار استخوان افراد کاملاً منحصربفرد است و به‌همین دلیل هم  به‌طور معمول هرکسی با ویبره‌ای خاص بر سطوح مختلف فشار وارد می‌کند و به گفته محققان، این ویبره درواقع امضای انگشت شخص است. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که تفاوت‌های فیزیولوژیکی و رفتاری کاربران را تشخیص داده و از طریق ویبره اثر انگشت که از طریق استخوان‌ها انتقال می‌یابد به شناسایی افراد و احراز هویت آنها کمک می‌کند. به این ترتیب می‌توان با استفاده از این سیستم بیومتریک، تنها با فشار انگشت روی کامپیوتر، قفل آن را باز کرد و وارد سیستم شد، خودرو را روشن کرد یا در خانه و محل کار، در گاوصندوق و... را باز کرد.

این سیستم، طراحی بسیار ساده و کم هزینه‌ای دارد و کاربر به سخت افزارهای ویژه همچون اسکنر اثر انگشت یا دوربین‌ها نیازی ندارد. این سیستم در فضای بیرون از خانه هم مورد آزمایش قرار گرفته و مشخص شده که نسبت به گرما، رطوبت، باد، گرد و خاک، خیس شدن و... مقاوم است. این سیستم در مرحله آزمایشی،  روی میز چوبی مورد استفاده قرار گرفت و موفق شد هویت افراد را تا 95درصد درست تشخیص دهد. گفتنی است که سیستم‌های شناسایی چهره و اثر انگشت 10برابر سیستم VibWrite قیمت دارند و امید می‌رود روزی فرا برسد که به محض اینکه انگشتان دست، هر سطحی را لمس کند، کاربر شناسایی شود./ روزنامه ایران 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای طرح آیفون ۱۶؛ سری آیفون‌های ۱۶ این شکلی خواهد بود

یک وب‌سایت فرانسوی به نام شاپ سیستم، تصاویر قالب‌های سری آیفون ۱۶ را فاش کرده که در آن چیدمان عمودی دوربین‌ها را به تأیید رسانده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایت مک‌روموس، ️سیستم مگ‌سیف اولین‌بار با سری آیفون ۱۲ به گوشی‌های اپل راه یافت و شارژ آیفون را راحت‌تر از قبل کرد. این سیستم به حلقه‌ای از آهن‌ربا و سیم‌پیچ نیاز دارد.

به نظر می‌رسد که اپل در نسل جدید گوشی آیفون ضخامت این حلقه را کمتر کرده است.

در شکل ظاهری نیز آیفون ۱۶ با سری ۱۵ تفاوت‌هایی دارد که در عکس مشاهده می‌فرمایید.

شهریورماه، زمان رویداد اپل و معرفی این سری خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بازداشت ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • دستگیری ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • افشای طرح آیفون ۱۶؛ سری آیفون‌های ۱۶ این شکلی خواهد بود
  • جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی
  • دبی باز هم همه را انگشت به دهان کرد!
  • ۱۰۰۰ کانتینر کالای بدون هویت در بندر شهید رجایی شناسایی شد
  • هویت شهید «مجتبی نادر طهرانی» شناسایی شد
  • پسورد Password و حقایق جالب آن
  • هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد
  • پسورد و حقایق جالب آن