Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@06:25:44 GMT

اطلاعات آقای ضرغامی نادرست است

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۶۴۵۹۱

اطلاعات آقای ضرغامی نادرست است

یکی از اعضای انتخاب فیلم برای جشنواره کن در یادداشتی حرف های روز گذشته رئیس سابق رسانه ملی را نادرست تلقی کرد و برایش جوابیه نوشت.

به گزارش ایمنا، روز گذشته عزت اله ضرغامی در مصاحبه ای با روزنامه شرق درباره چگونگی پذیرفته شدن فیلم «طعم گیلاس» عباس کیارستمی در جشنواره کن و کنار گذاشتن فیلم امیر نادری توضیحاتی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال آن محمد حقیقت نماینده وقت جشنواره کن در سال ۷۰ به حرف های روز گذشته ضرغامی واکنش نشان داد و ادعای او را نادرست تلقی کرد.

او در یادداشتی برای سینما سینما نوشت : «در روزنامه شرق گفت‌وگوی مفصلی با آقای ضرغامی چاپ شده، که ایشان متاسفانه اطلاعات نادرستی به خوانندگان داده و متاسفانه در پی آن به ناحق در مورد امیر نادری خبری پخش شده است. درباره فیلم امیر نادری (آ ب ث مانهاتان) برخلاف گفته آقای ضرغامی این فیلم در جشنواره کن پذیرفته شده بود و به نمایش هم درآمده بود و در کاتالوگ جشنواره هم تمام اطلاعات با عکس کارگردان و عکس فیلم و غیره آمده است. کاتالوگ رسمی پنجاهمین دور جشنواره کن سال ۱۹۹۷ موجود است. همچنین در مطبوعات فرانسه و غیره و حتی در ایران ماهنامه فیلم و باقی مطبوعات هم از حضور فیلم نادری مطلب چاپ کرده بودند.» 

حقیقت همچنین اضافه کرد: «بنابراین گفته آقای ضرغامی نادرست است، چرا که اصلا آقای عباس کیارستمی در جریان تمام شدن فیلم نادری در نیویورک نبود و هیچگاه درباره این فیلم با ژیل ژاکوب صحبت نکرده بود. فیلم را آقای پی‌یرریسیان و من دیده بودیم و سپس فیلم به کن پیشنهاد و پذیرفته شد. این فیلم مدت‌ها قبل از اینکه جشنواره کن ۱۹۹۷ برپا شود انتخاب شده بود.»

وی در بخش دیگری از یادداشتش به ادعای ضرغامی که جشنواره کن به هر قیمت می‌خواست به کیارستمی نخل طلایی بدهد، پاسخ داده است: «فیلم «طعم گیلاس»، که اثر فوق‌العاده‌ای از نظر سینمایی است روز سه شنبه ۹ ماه مه ۱۹۹۷ به پاریس رسید (فستیوال ۱۰ ماه مه شروع شد) و من شخصا کپی را از آقای وحید اسفندیاری در فرودگاه تحویل گرفتم – و بلافاصله آنرا در سینمای خودمان اتوپیا – کاملا خصوصی دیدم و با تلفن مدیر جشنواره را که آن موقع در شهر کن بود در جریان قرار دادم. فردای آن روز جشنواره اعلام کرد فیلم در مسابقه است. اما کاتالوگ جشنواره قبلا آماده و چاپ شده بود، لذا هیچ نشانه‌ای از فیلم آقای کیارستمی در کاتالوگ جشنواره نیست. بنابراین جشنواره کن از قبل تصمیم نگرفته بود به عباس کیارستمی جایزه نخل طلا بدهد.»/

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۴۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزت‌الله ضرغامی دست به اسلحه شد + فیلم | واکنش اطرافیان را ببینید

دریافت 10 MB

به گزارش همشهری آنلاین، ضرغامی گفت:‌ در رشته هدف پروازی یک نوجوان ۱۵ ساله برای اولین بار برای ایران سهمیه المپیک گرفته است.

ویدئوی مربوط به صحبت‌های عزت‌الله ضرغامی را ببینید.

کد خبر 847257 منبع: ایسنا برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سفر - گردشگری تیراندازی خبر ویژه عزت‌الله ضرغامی المپیک

دیگر خبرها

  • آمادگی‌ چپ‌پای تراکتور چالش جدی ذوب آهن!
  • عزت‌الله ضرغامی دست به اسلحه شد + فیلم | واکنش اطرافیان را ببینید
  • دستگیری استاد فلسفه دانشگاه کلمبیا نماد سیاست سرکوب سیستماتیک در غرب است
  • تصمیمات نادرست در وزارت کار، چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی شود؟!
  • درخشش اصفهانی‌ها در میان برترین‌های ورزش ایران
  • واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • واکنش معنادار و خاص ضرغامی به بازگشت دوباره گشت ارشاد را ببینید
  • پایان راه سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو
  • (ویدیو) ضرغامی: هر دولتی مردم را شاد کند موفق است