Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@17:19:17 GMT

کره جنوبی ۱۸ شهروند کره شمالی را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۶۵۹۳۵

کره جنوبی ۱۸ شهروند کره شمالی را تحریم کرد

در حالی که رئیس جمهور آمریکا قصد دارد سه شنبه به کره جنوبی سفر کند، سئول تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه ۱۸ شهروند کره شمالی اعمال کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کره جنوبی در ادامه تلاش های بین المللی برای قطع منابع مالی و انتقال غیرقانونی پول به کره شمالی، 18 شهروند کره شمالی را تحریم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این تحریم ها، هرگونه مبادله مالی بین شهروندان کره جنوبی با این افراد ممنوع خواهد بود.

بر اساس بیانیه رسمی دولت کره جنوبی که در وبسایت وزارت کشور منتشر شده، همه این 18 نفر که از سوی سئول با تحریم روبرو شده اند، به طور مستقیم با بانک های کره شمالی در ارتباط بوده‌اند.

یک مقام رسمی دولت کره جنوبی در این باره تاکید کرد: همگی این افراد کسانی هستند که در موسسات مالی و بانک های کره شمالی هستند و پیش از این از سوی سازمان ملل تحریم شده بودند.

وی در ادامه تصریح کرد: آنها کارکنان عالی رتبه ای هستند که با برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی و همین طور تلاش های پیونگ یانگ برای مبادلات ارزی خارجی در ارتباط مستقیم هستند.

این مقام کره جنوبی گفت: هدف ما این است که افراد را تشویق به عدم انجام مبادلات مالی مشکل ساز با کره شمالی کنیم و به طور کلی افراد درباره هرگونه مبادله مالی با کره شمالی کاملا محتاط باشند. انتظار داریم که این اقدام به مسدود کردن منابع اصلی ارز خارجی کره شمالی و توقف توسعه تسلیحات کشتار جمعی این کشور کمک کند.

اعلام این تحریم ها یک روز قبل از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به سئول بوده است. این بخشی از سفر 12 روزه ترامپ به کشورهای آسیایی است. پیش بینی می شود مساله هسته‌ای و موشکی کره شمالی از جمله مهمترین موضوعات گفتگوی ترامپ با مقام های ارشد کره جنوبی خواهد بود.

تحریم های اعمال شده علیه کره شمالی طی سال های اخیر، تاثیر چندانی بر ادامه برنامه های موشکی و هسته ای این کشور نداشته است.

14 نفر از افرادی که تحریم شده اند، در چین زندگی می کنند. 2 نفر دیگر در لیبی هستند و 2 نفر باقی مانده نیز ظاهرا در روسیه ساکن هستند.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,87,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۵۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند

از روزنامه جونگانگ دیلی، خبرگزاری رسمی کره شمالی از تحریم‌های اخیر ایالات متحده علیه صنعت پهپادی ایران انتقاد کرد درحالیکه علت اعمال تحریم‌ها پاسخ تهران به جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی بوده است.

به‌تازگی واشنگتن اشخاص و نهاد‌هایی که مدعی است با برنامه پهپادی ایران مرتبط هستند را تحریم کرده است.

خبرگزاری کره شمالی نوشت که اقدام نظامی ایران ناشی از حملات بی‌پروای اسرائیل است درحالیکه آمریکا حقایق را به گونه‌ای منحرف می‌کند که ایران را مسئول وخامت اوضاع منطقه نشان دهد.

این رسانه رسمی پیونگ یانگ تاکید کرد: رفتار بی‌ملاحظه ایالات متحده یک اقدام خشونت‌آمیز، غیرقانونی و غیرانسانی است که حاکمیت ایران را نقض می‌کند. هیچ چیز نمی‌تواند نیرو‌های مسلح ایران و اراده مردم برای حفظ حاکمیت و عزت کشور را در هم بشکند.

هفته گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را در فهرست تحریم‌های تازه قرار داد درحالیکه مدعی است آنها نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های وزارت دفاع ایران ایفا می‌کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • مشعل المپیک در فرانسه تحریم شد
  • مشعل المپیک درفرانسه تحریم شد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین