Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@16:28:49 GMT

داشتن پیوست زیست محیطی در احداث سازه‌ها اجباری شود

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۶۶۲۸۰

داشتن پیوست زیست محیطی در احداث سازه‌ها اجباری شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: عدم توجه به پیوست زیست‌محیطی سبب ساخت سازه‌هایی غیراستاندارد شده است که بخش عمده‌ای از انرژی تولیدی را به هدر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، مسعود حق‌لطفی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال‌های اخیر افزایش نگرانی‌ها در خصوص تبعات زیست محیطی مصرف انرژی و گرم شدن کره زمین، اهمیت این موضوع را دو چندان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: به منظور در اولویت قرار گرفتن موضوع محیط زیست در ساختمان‌ها و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، اقدامات موثری مانند اشاعه فرهنگ پایداری، ساختمان سبز، سیستم‌های هوشمند، کاربرد انرژی تجدید پذیر، سیستم نوین تهویه و همچنین بحث برچسب انرژی تمامی فرآورده‌ها و تجهیزات در دستور کار قرار گرفته و باید هر چه بیشتر مورد پیگیری و اجرا واقع شود.

حق‌لطفی رعایت مقررات ملی ساختمان به ویژه مبحث 19 و توجه به اقلیم و شرایط زیست محیطی در احداث ساختمان‌ها را یکی از راهکارهای پیگشیری از هدررفت انرژی و سرمایه‌های ملی دانسته و گفت: توجه به محیط زیست باید در همه طرح و برنامه‌ها در اولویت باشد.

وی با بیان این مطلب که صرفه جویی در مصرف انرژی یکی از چالش‌های مهم جهان امروز است خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از انرژی‌های تولید شده صرف مصارف خانگی می‌شود که باید در آن تجدید نظر کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی تاکید کرد: در حال حاضر 40 درصد انرژی در کشور صرف مصارف خانگی می شود که قطعا می‌توان و باید بخش زیادی از آنرا مهار کرد.

دبیر شورای مسکن استان با بیان اینکه بخشی از این مصارف انرژی می‌تواند توسط شهروندان کنترل شود، تأکید کرد: بخش قابل توجهی از اختلال در مصرف انرژی در بخش احداث و اجرای ساختمانهاست که می‌توان با رعایت مبحث 19 مقررات ملی ساختمان از آن پیشگیری کرد.

حق‌لطفی با تاکید بر اینکه رعایت مقررات ملی ساختمان در احداث، نوسازی، بازسازی، مرمت، تغییر کاربری و هر گونه فعالیت ساختمانی نقش چشمگیری در حفظ و پاسداشت سرمایه‌های ملی دارد، ادامه داد: گسترش رعایت مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان صرفه جویی در مصرف انرژی می‌تواند کمک بسیار زیادی در حوزه محیط زیست و آلودگی‌های محیطی و هوا داشته باشد.

دبیر کارگروه تخصصی زیربنایی و شهرسازی با بیان این مطلب که اداره کل راه و شهرسازی در خصوص صرفه‌جویی انرژی و حفظ محیط زیست اقدامات موثری انجام داده است بیان کرد: تیم‌های نظارت عالیه استان به جهت اطمینان از رعایت مقررات ملی ساختمان به ویژه بحث صرفه جویی و مبحث نوزدهم بازدید هایی را به صورت سرزده از ساختمان‌های در حال ساخت در دستور کار قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

R41364/P1357/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۶۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج

حمیدرضا نامداری در حاشیه بازدید از پروژه انتقال فاضلاب خط چهار حصار کرج افزود: با توجه به اهمیت زیست محیطی بستر و حریم رودخانه کرج تا خرداد ماه سال جاری شبکه جمع آوری فاضلاب خط چهار حصار کرج تکمیل می شود.

وی بیان کرد: به منظور رفع مشکلات زیست محیطی و دفع بهداشتی فاضلاب، این پروژه به طول حدودسه هزارو ۵۰۰ متر در دست اجرا قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آبفا البرز در ادامه تاکید کرد: با تکمیل این شبکه جمع آوری فاضلاب ، ۶۰۰ انشعاب فاضلاب به ساختمان های منطقه حصار کرج با جمعیتی حدودهفت هزارو۵۰۰ نفر واگذار می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست
  • راکتورهای هسته‌ای بوشهر با پیوست تولید آب احداث شود
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد