Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت کشور بحرین اعلام کرد، شهروندان این کشور که در قطر حضور دارند باید برای رفت‌ و آمد بین دو کشور روادید داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی،‌ اداره امور ملیت، روادید و اقامت بحرین در بیانیه‌ای در جدیدترین گام تشدید اوضاع میان دو کشور، برای رفت و آمد شهروندان خود که در قطر اقامت دارند داشتن روادید را الزامی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که یک هفته پیش هم بحرین داشتن روادید برای ورود مردم قطر به بحرین را الزامی کرده بود.

در بیانیه مذکور آمده است، استفاده از هرگونه مدرک دیگری جز روادید در هیچ یک از گذرگاه‌های بحرین برای خروج یا ورود به خاک کشور قطر جایز نیست.

پیش از این قانون، مردم بحرین بدون روادید می‌توانستند در دو کشور رفت و آمد یا اقامت داشته باشند.

براساس توافق‌نامه شورای همکاری خلیج فارس، شهروندان کشورهای عضو این شورا می‌توانند بدون روادید به این کشورها سفر کنند و این مساله در مورد دوحه و منامه نیز صدق می‌کند.

حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین روز دوشنبه گذشته به نهادهای مربوطه کشورش دستور داده بود تدابیر ورود و اقامت قطری‌ها را تشدید کرده و در این راستا به بهانه حفظ امنیت بحرین داشتن روادید را برای آنها الزامی کرده است.

پادشاه بحرین در نشست کابینه این کشور گفت، این تدابیر براساس سیاست بحرین بوده و به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس آسیبی نمی‌رساند.

وی مدعی شد، بحرین همواره بیش از کشورهای دیگر به دلیل سیاست‌های قطر که بر کسی پوشیده نیست، متضرر شده است.

شورای همکاری خلیج فارس شامل کشورهای عربستان،‌ قطر، امارات، کویت، بحرین و عمان است.

در پنج ژوئن پس از قطع روابط کشورهای محاصره کننده قطر و اعمال اقدامات تنبیهی با اتهام این کشور به حمایت از تروریسم، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس وارد بحران بزرگی شدند.

دوحه نیز این اتهامات را رد و آن را مشتی دروغ و افترا خواند که قیمومیت آن را نشانه رفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید به سواحل خلیج فارس به صورت یکپارچه نگریست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ علی محقق اظهار داشت: خلیج فارس همواره محل تلاقی شماری از کریدور‌ها بوده و توجه به اینکه بنادر ایرانی در این زنجیره ایفای نفش کنند بسیار مهم است.

وی افزود: در بحث یکپارچه نگری توجه به نیروی انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است که دانشگاه خلیج فارس می‌تواند نقش محوری در این موضوع داشته باشد.

محقق با اشاره به اهتمام جمهوری اسلامی ایران به امنیت منطقه خلیج فارس توسط کشور‌های منطقه گفت: در راستای تحقق امنیت دریامحور تقویت همکاری‌های چند جانبه امنیتی از جمله مانور‌های مشترک نظامی مهم و پرمفهوم است.

رئیس اداره اسناد وزارت امورخارجه یادآور شد: رویکرد تقویت سیاست اهتمام به گسترش روابط با کشور‌های حاشیه خلیج فارس در سیاست‌های دولت سیزدهم مشهود است.

محقق با اشاره به اینکه تعاملات تاریخی و تمدنی خلیج فارس از موضوعات مورد توجه است گفت: نگاه استعماری در منطقه خلیج فارس از زمان پرتقالی‌ها و بریتانیایی‌ها که در این منطقه سیطره داشتند وجود داشته است.

وی افزود: این امر باعث شده بود تا کشور‌های استعماری همواره به دنبال این باشند که شمال خلیج فارس از جنوب آن جدا شود.

دیگر خبرها

  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • وزش تندباد‌های لحظه‌ای و ممنوعیت تردد شناور‌ها در کیش، ۱۲ اردیبهشت
  • بارش باران در ۱۸ استان کشور/ خلیج فارس مواج می‌شود
  • بانک ذخایر دریایی افتتاح شد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمالی کشور
  • باید به سواحل خلیج فارس به صورت یکپارچه نگریست
  • تغییر نام باشگاه استقلال؛ بدون مشکل یا تنش‌زا/ قانون چه می‌گوید؟