Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@15:59:42 GMT

اسامی۱۲ محصول غذایی غیراستاندارد اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۶۷۹۳۶

اسامی۱۲ محصول غذایی غیراستاندارد اعلام شد

رکنا: ۱۲ محصول غذایی به دلیل غیراستاندارد بودن در بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای تولیدی، صنفی و عرضه مواد غذایی طی ماه گذشته توقیف و به دادگاه معرفی شد.

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، مسلم بیات مدیرکل اداره استاندارد تهران در این باره اظهار کرد: با بازرسی‌های صورت گرفته در بازار Store در طرح اجرای هماهنگ استاندارد، قند با دو نام تجاری " آباریس" و "موهبت"، خرما با نام‌های تجاری "مضافتی بم" و " نخل سبز"، چای با نام تجاری "محسن"، شکر با نام تجاری "توکل" و جو پرک با نام تجاری " آذرشهر" به دلیل نداشتن استاندارد در واحد صنفی توقیف و متخلفان به دادگاه معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بازرسان استاندارد در بازرسی‌هایی که از واحدهای تولیدی در یک واحد تولیدی آبمیوه در جاده ورامین، آب انار، آب آلبالو و سرکه با نام‌های تجاری "مهیج"، " آوند" و "توفیق" که بدون مجوز استاندارد تولید می‌شد را شناسایی، توقیف و به دادگاه معرفی کردند.

به گفته بیات، همچنین در این بازرسی‌ها سویا و آرد سوخاری با نام‌های تجاری "ستاره" در واحد تجاری در جاده آبعلی به دلیل غیراستاندارد بودن توقیف شد.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۷۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حسنعلی حسین‌پور از تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه عملکردی سال ۱۴۰۲ در حوزه ارزیابی انطباق استاندارد در استان اردبیل خبر داد و افزود: طی یک سال گذشته، در زمینه ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری نیز تعداد ۱۷۶ فقره گواهینامه انطباق صادر شده است.
وی گفت: پارسال در زمینه ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری یک هزار و ۱۴ فقره گواهینامه انطباق توسط اداره کل استاندارد استان اردبیل صادر شده است.
سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل همچنین از انجام یک هزار و ۲۹۷ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی زیرپوشش این اداره کل در راستای صیانت از حقوق مصرف کننده طی یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در این مدت یک هزار و ۲۶۳ مورد نمونه‌برداری کالا از مراکز تولیدی استان اردبیل انجام شد.
حسین‌پور انجام ۳۳۷ مورد آزمون طرح کنترل بازار، ۲۳ مورد بازرسی طرح کنترل بازار کالای داخلی ویژه شب عید، ۵۱ مورد بازرسی طرح کنترل بازار کالای داخلی ویژه ماه مبارک رمضان و ۵۰۵ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و زمین بازی را از جمله اقدامات اداره کل استاندارد استان اردبیل در یک سال گذشته ذکر کرد.
وی گفت: شهروندان می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد درج شده بر روی کالا و خدمات به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت و استاندارد کالا اطمینان حاصل کرده و در صورت مشاهده موارد غیراستاندارد مراتب را به این اداره کل اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • انجام ۲ هزار و ۴۴۲ نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی در زنجان
  • ماجرای تخلف و درگیری جایگاه سوخت در اراک چه بود؟