Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@20:40:26 GMT

رفتن به بهشت با دو بال عشق

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۶۹۰۰۹

رفتن به بهشت با دو بال عشق

خبرگزاری شبستان: موج خروشان زائران در مغناطیس اربعین حسینی هر لحظه شدت می گیرد و بیم آن دارم که در هیاهوی جمعیت اشتیاق و عشق این دو زائر حسینی یعنی سادات خانم و حاج آقای بنی احمدی را گم کنم، آنان که معتقدند بهشت نیز بدون هم نخواهند رفت.

خبرگزاری شبستان – البرز

 

لباس مقدس روحانیت بر تن دارد و این خود سرفصل مناسبی برای یک سوژه گزارشی در سرزمین بهشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آری سرزمین بهشت که با هر گام برداشتن در آن جوهره معرفت، محبت، ارادت و در نهایت تمامیت عمل معنا و مفهوم پیدا می کند.

 

آن چنان که سن و سال ظاهری اش نشان می دهد روزگارها گذرانده و فراز و فروزهای متعدد زندگی را به چشم دیده است.

 

بی آن که سخنی بر زبان بیاوریم پشت سر گروه خانوادگی اش راه می افتیم. اکثر نزدیکانش همراه او هستند. این طور به نظر می رسد که کار تشکیلاتی را به عنوان یک مدیر در خانواده نیز به خوبی اجرا می کند.

 

موکب ها و عمودهای متعدد را پشت سر گذرانده است این را از کفش های وارفته و صورت آفتاب خورده اش می توان دریافت با این وصف گویا خستگی زورش به این مدیر ارشد استانی البرز که نه، مدیر یک خانواده محبّ حسین(ع) نرسیده است.

 

 

با وجود آن که موکب های متعددی برای استان البرز در نظر گرفته شده است و جمعی از مسئولان ارشد استان متناسب با تیم خبری از پیش تعیین شده آماده دریافت خبر هستند خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز بر این باور است که حجت الاسلام ابوالفضل بنی احمدی، مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان که در کارنامه مسئولیتی خود مدیریت اوقاف و امور خیریه استان البرز و مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان را داشته است، حرف های نگفته بسیاری در قالب عمل دارد.

 

این در حالی است که عمودهای متعدد مسیر راهپیمایی زائران اربعین حسینی را یکی پس از دیگری از سر می گذرانیم. عمودها هر یک مزین به نام یک شهید است. شهدایی که در عملیات های متعدد علیه تکفیری ها و داعشی ها نام آوازه شدند.

 

کشور جنگ زده عراق مردمی دارد که حاضر هستند جان در راه عشق به امام حسین(ع) دهند و این را هزاران دریچه محبت در قالب دختربچه سه سال عراقی که دستمال کاغذی به زوار حسینی می دهد تا آن پیرمردی که از زائر حسینی می خواهد دمی بنشید، سپس اول پایش را بوسه زند و بعد با جان و دل ماساژ می دهد می توان دریافت.

 

نخل بی سر که هر از گاهی در مسیر پیاده روی نقش نمایی می کنند نمونه کاملی از مرثیه سرایی برای شیعیان عراق است، این جا باید غزلی گفت برای آفتابگردان هایی که به دنبال خورشید عدالت سال های چشم انتظاری را به جان خریده اند.

 

 

سادات خانم که به روی ویلچری نشسته است و تسبیحی در دست دارد، حاج آقای بنی احمدی را به آقاجان صدا می زند و چیزی در گوش او می گوید. این لحظه است که دیگر از فضای جنگ های متعدد که بر سر مردم مظلوم عراق در این چند ساله آوار شده است بیرون می آیم و سوژه گزارش را از سر می گیرم.

 

موج خروشان زائران در مغناطیس اربعین حسینی هر لحظه شدت می گیرد و بیم آن دارم که در هیاهوی جمعیت اشتیاق و عشق این دو زائر حسینی یعنی سادات خانم و حاج آقای بنی احمدی را گم کنم.

 

با عرض ادب و احترام خود را معرفی می کنم و همراهشان می شوم. سوال اول ام این است که جناب بنی احمدی به نظر می آید اصرار دارید فقط خودتان ویلچر همسرتان را به جلو حل بدهید و در این مسئله جدیت هم دارید؟

 

عرق پیشانی اش را با چفیه ای که بر شانه اش نهاده می گیرد. نفسی تازه می کند و می گوید: قول داده ام به همسرم که شریک او باشم و تا پایان عمر و تا حد توان تمام جان و روح خودم را برایش خرج کنم.

 

سادات خانم به دلیل سکته ای که چهارسال پیش کرده است، توان جسمی اش را از دست داده ولی روح توانمند و سرشار از شور و شوقش او را به مثابه بانویی جوان نشان می دهد که عاشقانه های زندگی اش را پس از بیماری دوباره از خوبی به سر گرفته است.

 

 

از ایشان با آرزوی قبولی زیارت اربعین می پرسم که چه اشتیاقی شما را با این شرائط به راهپیمایی در این مسیر کشانده است و او بی معطلی می گوید، این مکان و این زیارت در اربعین کعبه آمال تمامی خانواده ما شده است و هر سال بیش از سال قبل به جمعیت خانوادگی امان افزوده می شود.

 

به حاج آقای بنی احمدی می گویم، شما خسته نیستید؟ بی معطلی، چون جوانی که تنها جسم اش رخوت زمانه را به جان خریده می گوید : به هیچ عنوان، زیارت اربعین جذبه ای دارد که با وجود آن که هر سال چند مرتبه ای به زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) می آئیم بازهم اربعین برایمان مطلب و جذابیت دیگری است.

 

نوه های دو قلو حاج آقای بنی احمدی نیز هر از گاهی که خسته می شوند چون سادات خانم بروی کالسکه می نشینند، آن ها کوچکترین اعضاء خانواده هستند که پدربزرگ و مادربزرگ را در این جذبه مغناطیسی عشق همراهی می کنند.

 

 

اینجا ظرفیت انسان خودش را نشان می دهد

 

حجت الاسلام بنی احمدی به این جمله تاکید می کند که ظرفیت فردی هر یک از افراد در این مسیر پیاده روی چند روزه خودش را نشان می دهد. اینکه هر یک از افراد خانواده تا چه اندازه توان و تحمل سختی ها را دارند و با آن رو به رو می شوند این خیلی اهمیت دارد و حتی در بسیاری از مواقع زمینه تقویت آن نقطه ضعف در آینده است.

 

این روحانی البرزی در خصوص اهمیت سبک زندگی اسلامی ایرانی که آمیخته با یکدیگر است، برایمان می گوید: انتخاب انسان به انسان ارزش می دهد، انتخاب راه، همسر و ارزش هایی که به آن باور داریم هر یک مقدمه و سرفصلی برای سبک زندگی است و آن جا تمام این کلید واژه ها خود را نشان می دهد که اسلامی و ایرانی باشد.

 

وی ادامه داد: زن و شوهر دو بال حرکت برای پرواز هستند و یک پرنده هرگز با یک بال توان پرواز ندارد از این رو برای تکمیل دین باید تشکیل خانواده داد چرا که خداوند هدف گذاری کرده است و ملاک هایی در مسیر زندگی قرار داده که هر یک ویژه هستند.

 

این زائر اربعین حسینی خاطرنشان کرد: اربعین به واقع در بهشتی است که برای تمام عالم گشوده شده است و عشق و لذت خانواده ام به ویژه همسرم زیارت اماکن مقدسه به ویژه زیارت اربعین است.

 

 

جلوه ای از انتظار ظهور امام عصر (عج) در اربعین حسینی

 

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان البرز در خصوص اهمیت زیارت اربعین به خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز گفت: نشانه های مومن از زبان حضرت امام حسن عسگری (ع) بیان شده است که یکی از آن ها زیارت اربعین حسینی است.

 

وی توضیح داد: عشق را در زندگی باید هدف و برنامه دهیم. چه خوب است که خانواده های ایرانی بنابر باورهای اسلامی با هدف و برنامه قرار دادن در راه عشق و علاقه به اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) حرکت کنند.

 

این لحظه است که قطرات باران شروع به بارش می کند. گویا آسمان نیز می خواهد همانند زائران اربعین حسینی سهمی در بیان ارادت به آستان عالی مقام حضرت ولی عصر(عج) داشته باشد.

 

* مهدیه دانایی

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۹۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس کمیته امداد در این مراسم با تاکید بر ضرورت حفظ عزت و کرامت مددجویان، گفت: مددجویان ولی‌نعمتان ما هستند و وظیفه داریم زمینه بهترین برنامه فرهنگی یعنی زیارت امام رضا (ع) را برای این خانواده‌ها فراهم کنیم.

بختیاری افزود: برای ساخت این مجموعه اقامتی شهرداری، شورای شهر و همه دستگاه‌ها پای کار آمدند و این طرح با الگوگیری از زائرسرای کرامت یک به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه زائرسرای شماره یک کرامت در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۴ هزار ۱۶۱ زائر و ۱۰۵ گروه اردویی بودگفت: این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۱۸ هزار و ۶۳ مددجو افزایش یافت که با بهره برداری از مجموعه شماره ۲ کرامت باید برای میزبانی از ۴۰ هزار زائر برنامه‌ریزی کنیم تا مددجویان به همراه خانواده‌های خود به زیارت امام هشتم (ع) مشرف شوند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه این زائرسرا امکان افزایش ۵۰ درصدی زیارت مددجویان را فراهم کرده است، افزود: زائرسرای کرامت ۲ سالانه ۲۰ هزار مددجو را پذیرا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما