Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: در بازدید های انجام شده در سه ماهه اخیر سال جاری توسط ناظر ذبح شرعی از کشتارگاه نیمه صنعتی دام این شهرستان، یک تن و 500 کیلوگرم اجزای حرام حیوان حلال گوشت جداسازی و معدوم شد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شبکه دامپزشکی بیرجند، حسن علیزاده نظارت بر ذبح شرعی را از وظایف ناظرین شرعی برشمرد و افزود: حضور ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه ها ضروری است و روحانیان مستقر در کشتارگاه ها نظارت شرعی بر روند کشتار را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تمامی کشتارگاه های دام و طیور استان دارای روحانی ناظر ذبح شرعی هستند که به طور مستقیم بر روند کشتار نظارت دارند.
علیزاده به مردم اطمینان خاطر داد تمامی گوشت سفید و قرمز تولید شده در کشتارگاه ها که دارای مهر و نشان دامپزشکی هستند حلال و مورد تأیید دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی است.
از 11 شهرستان خراسان جنوبی، به جز 2 شهرستان بقیه دارای کشتارگاه مخصوص دام هستند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
3215* 6054* خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- مریم پنجابی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۹۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل دامپزشکی مازندران: جرایم تخلفات فرآورده‌های خام دامی، بازدارنده نیست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر حمزه آقاپور کاظمی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: سود سرشار و جریمه‌های اندک در این حوزه موجب پیشگیری نمی‌شود اما قاطعانه در مقابل تخلفات می‌ایستیم.

وی با اشاره به اینکه امسال ۴۶ هزار بازدید از مراکز عرضه داشتیم، خاطرنشان کرد: در این راستا ۳۱۶ پرونده قضایی تشکیل و ۳۵ واحد پلمپ شدند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران اضافه کرد: در این راستا ۲۷۰ تن فرآورده خام غیرمجاز کشف و ضبط شد.

دکتر آقاپور کاظمی افزود: اجزای غیرخوراکی دام از جمله دنبلان، نرینه و پستان دام به جای معدوم‌سازی، صادر خواهد شد.

وی یادآور شد: زمینه صادرات اجزای مختلف غیرخوراکی دام و طیور، طبق ضوابط از سوی شرکت‌های دارای مجوز بسته‌بندی آلایش دام استان، فراهم شده است.

دکتر آقاپور کاظمی با توضیح این نکته که سالانه انواع آلایش غیرخوراکی دام استان به دلیل مسایل شرعی معدوم و یا به صورت قاچاق عرضه می شود، گفت: چین بزرگترین متقاضی انواع آلایش دامی از مازندران است.

وی ادامه داد:‌ صادرات اجزای غیر خوراکی دام، ارزآوری قابل توجهی برای کشور دارد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با ذکر این نکته که به دلیل تقاضای بیش از حد دنبلان دام که طبق مسائل شرعی حرام محسوب می شود، شاهد قاچاق آن هستیم، اظهار داشت: با این تصمیم می توان به لحاظ اقتصادی به درآمدزایی ارزی خوبی دست یافت.

آقاپور کاظمی یکی از ماموریت های مهم این اداره‌کل را تشدید بر نظارت ترخیص نهاده‌های دامی در بنادر استان عنوان کرد و افزود: با همکاری دستگاه قضایی امسال ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن محموله نهاده دام و طیور به دلیل آلودگی از مبدا، تخلیه و ترخیص نشد و به کشور مبدا برگردانده شد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۵ هزار عملیات نظارت بهداشتی دامپزشکی در زنجان انجام شد
  • آغاز طرح هویت‌گذاری لاشه‌های دام در مرکز لرستان
  • کشف ۴۲ کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف و فاسد در خانمیرزا
  • معدوم سازی ۵۵ کیلوگرم گوشت و مرغ فاسد در چالوس
  • کشف و معدوم سازی ۵۵ کیلوگرم گوشت و مرغ فاسد در چالوس
  • معدوم سازی بیش از ۲۳ هزار کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف در طبس
  • مدیرکل دامپزشکی مازندران: جرایم تخلفات فرآورده‌های خام دامی، بازدارنده نیست
  • تداوم طرح تشدید نظارت‌های دامپزشکی استان یزد
  • کشف بیش از یک تن گوشت غیر قابل مصرف در کرمانشاه
  • نظارت بهداشتی بر تولید بیش از ۴۷۰۰ تن گوشت سفید در مه ولات