Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@11:32:19 GMT

تاثیر بار صندوق عقب بر مصرف سوخت خودرو

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۶۹۴۹۸

تاثیر بار صندوق عقب بر مصرف سوخت خودرو

پژوهشهای انجام شده در انگلستان حاکی از آن است که تقریبا نیمی از رانندگان از تاثیر شگرف چینش صندوق عقب و بار اضافی آن بر میزان مصرف سوخت خودروی خود اطلاعی ندارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت موتور۱ کانادا، آخرین پژوهش ها و تحقیقاتی که در کشور انگلستان صورت گرفته است نشان از ناآگاهی رانندگان از تاثیر چیدمان و وزن بارهای داخل صندوق عقب بر میزان مصرف سوخت خودرو دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تحقیق ثابت شده است که دو نفر از هر پنج راننده در انگلستان به دلیل توزیع و چینش نامتناسب بارها و وسایل سنگین داخل صندوق عقب خودرو، در اصل بنزین و دیزل مصرفی خودروی خود را هدر می دهند و به عبارتی دیگر، رانندگان به طور ناخوداگاه میزان مصرف سوخت خودروی خود را به میزان زیادی افزایش می دهند.

در این پژوهش گزارش شده است که ۲۷ درصد از رانندگان به نامرتب بودن و عدم اهمیت به وزن و چینش بار صندوق عقب اذعان کرده اند و ۱۲ درصد آنان نیز به کل هیچگونه اهمیتی به تنظیم وزن و میزان بار و وسایل داخل صندوق عقب نمی دهند.

بر اساس داده ها و اطلاعات مؤسسه‌ بیمه و مشاوره‌  انگلستان RAC، این وزن اضافی می تواند موجب افزایش میزان سوخت خودرو شود به گونه ای که هر ۵۰ کیلوگرم بار، مصرف سوخت را به بیش از ۲ درصد افزایش می دهد. کارشناسان مؤسسه‌های تحقیقاتی Velcro و 3GEM انگلستان دریافتند که راننده‌های شهر ساندرلند واقع در شمال شرقی انگلستان، با ۶۷ درصد نامرتب بودن صندوق عقب، بی‌ملاحظه‌ترین رانندگان انگلیس در مورد وضعیت صندوق عقب خودروی خود هستند. اهالی شهر تیساید با آمار ۵۵ درصدی نامرتب بودن صندوق عقب خودرو، در جایگاه بعدی قرار می‌گیرند.

یافته ها و نتایج این پژوهش می تواند به آن دسته از مردم و شهروندانی که بسیار به سفر رفته و یا ممکن است روزانه وسایلی را جابجا کنند، کمک بسزایی کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۹۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران گفت: بیش از ۲۲ هزار بازدید کمّی و کیفی از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده از سوی بازرسان و کارشناسان منطقه در سال ۱۴۰۲ ثبت شد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران، فریدون یاسمی دراین‌باره بیان کرد: بیش از ۱۸ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع، به‌منظور کنترل کمّی و کیفی انواع فرآورده و بررسی روند سوخت‌رسانی مستمر و شبانه‌روزی در سال ۱۴۰۲ در منطقه تهران انجام شد.

وی افزود: در همین بازه زمانی، کارشناسان منطقه عملکرد مصرف‌کنندگان عمده را با انجام بیش از ۴ هزار بازدید بررسی کردند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران تأکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ کارشناسان منطقه تهران همراه با بازرسان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و حوزه مقاومت بسیج منطقه در قالب ۶ گروه عملیاتی، عملکرد مصرف‌کنندگان عمده را راستی‌آزمایی کردند.

یاسمی با اشاره به اینکه منطقه تهران دارای ۳۴۸ جایگاه سوخت مایع فعال و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ مصرف‌کننده عمده است، یادآور شد: سامانه پاسخگویی و ارتباط با مشتریان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران (۰۹۶۲۷) به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت انتقادها، پیشنهادها و شکایت‌های شهروندان تهرانی است.

دیگر خبرها

  • کشف ۲۷ میلیون لیتر بنزین قاچاق و توقیف ۴۰۰۰ خودروی شوتی در یک سال
  • رانندگان با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند
  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • تاثیر مردمی‌سازی صندوق‌های بازنشستگی بر سفره بازنشستگان
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • چرا در تهران قدیم خودرو‌ها وسط خیابان پارک می‌کردند؟