Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@08:52:31 GMT

تبلیغ دین برای طلاب واجب کفایی است

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۶۹۹۴۴

تبلیغ دین برای طلاب واجب کفایی است

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی در دیدار با طلاب جدید حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان در مرکز فقهی ائمه اطهار، با بیان اینکه طلاب سفیران هدایت هستند گفت: طلاب باید علاوه بر خودسازی، هادیان مردم جامعه به ویژه بانوان باشند و باید در جامعه بانوان به فعالیت‌های فرهنگی بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه خواهران، مجموعه‌ای است که بزرگان حوزه به آن توجه ویژه‌ای دارند، افزود: تحصیل بانوان در حوزه‌های علمیه و فراگرفتن علوم دینی و حوزوی از برکات انقلاب است و خوشبختانه حضور بانوان در حوزه‌های علمیه پس از انقلاب اسلامی رشد فزاینده‌ای داشته است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار گفت: اعتقاد ما بر این است که قدرت علمی و ذهنی بانوان بسیار قوی است و بانوان می‌توانند با تحصیل در حوزه‌های علمیه به مدارج علمی بالایی مانند اجتهاد برسند.

وی با بیان اینکه حضور بانوان طلبه در اجتماع مانند برادران طلبه ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر امکانات و شرایط مطلوبی برای تحصیل بانوان در حوزه علمیه فراهم شده است و بانوان باید از این شرایط به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی افزود: امیدواریم در حوزه‌های علمیه خواهران شاهد پرورش و تربیت افرادی مانند بانو مجتهده اصفهانی که یک الگو کامل برای بانوان هستند، باشیم.

وی با تاکید بر اینکه طلاب نباید خود را به علوم و دروس آموزشی مدارس علمیه محدود کنند اظهار کرد: بانوان طلبه باید علاوه بر توجه به دروس و برنامه‌های مدارس علمیه، یک برنامه‌ریزی بلند مدت برای ارتقا سطح علمی خود داشته باشند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار با تاکید بر اینکه علمی که نافع نباشد مهلک است گفت: علمی که تاثیری در تقوای انسان نداشته باشد، بی‌فایده و در برخی مواقع مهلک است؛ علم‌آموزی باید منجر به افرایش تقوا شود.

وی با بیان اینکه نور علم موجب مهذب و عابد شدن انسان می‌شود بیان کرد: بانوان از نظر درک مطالب علمی همانند آقایان هستند و برخی اختلافات در استعداد‌، هم در آقایان و هم در بانوان وجود دارد و این امری طبیعی است.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه امروز تاثیر بانوان مبلغ در جامعه بیشتر از روحانیون مرد است گفت: تاثیر تبلیغ بانوان به ویژه در مسائل مربوط به بانوان بسیار بیشتر از آقایان است.

وی با بیان اینکه آیات و روایات زیادی در مورد ضرورت حجاب بانوان در اسلام وجود دارد تصریح کرد: امروز دشمن می‌کوشد تا با عناوین مختلف بانوان را فریب دهد و حجاب بانوان را از آنها بگیرد ولی بانوان باید با توجه به آیات و روایات، نقشه دشمن را خنثی کنند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار ادامه داد: بسیاری از بانوان از آیات و روایاتی که در اسلام در موضوع  حجاب وجود دارد، اطلاع ندارند و این وظیفه بانوان طلبه است که جامعه را با این آیات و روایات آشنا کنند.

وی با بیان اینکه تبلیغ دین برای بانوان توسط بانوان بسیار تاثیرگذارتر از آقایان است گفت: بانوان به راحتی می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و راحت‌تر همدیگر را درک می‌کنند به همین دلیل تبلیغ بانوان در میان بانوان بسیار اثرگذار است.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با تاکید بر اینکه تبلیغ دین برای طلاب واجب کفایی است گفت: بانوان طلبه علاوه وظایف مهمی در خانواده دارند و باید ضمن توجه به وظایفی که در خانواده دارند به تبلیغ نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند و از علم و استعداد خود در راه تبلیغ معارف اسلامی استفاده کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۹۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

خبرگزاری حوزه، بیانیه بیش از ۱۰۰۰ استاد حوزه علمیه قم در حمایت از طرح نور و اسامی آنان را منتشر کرد.
به گزارش حوزه، متن بیانیه و اسامی اساتید بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَٰلِکَ أَدْنَیٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا» (احزاب/۵۹)

مقام معظم رهبری «مدظله العالی»:

همین مسئله امنیت اخلاقی که این روز‌ها نیرو‌های انتظامی و وزارت کشور دنبالش هستند، بسیار مسئله مهمی است. بله جنجال می‌کنند، ولی به این جنجال‌ها نباید توجه بکنند، باید ببینند تکلیف چیست آن را انجام بدهند. (۰۹/۰۴/۱۳۸۶)

تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با تقدیر از وزارت محترم کشور و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) و برخورد قاطع با کشف حجاب و نا امنی اخلاقی در جامعه ضمن حمایت از مجریان این طرح با برکت خواستار است تا با شناخت هرچه بهتر محور‌های جنگ ترکیبی دشمن و بکارگیری برنامه‌های منسجم در مقابله با فتنه انگیزی ها، در اجرای کامل، فراگیر و مستمر قوانین مربوطه، هماهنگ عمل کرده و به دور از هرگونه اعمال سلیقه مر قانون را اجرا نمایند.

در ادامه خبر اسامی ۱۰۵۲ نفر از امضاکنندگان بیانیه ذکر شده است.

دیگر خبرها

  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • پیام مدیر حوزه علمیه یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس)
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • «حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد