Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت آذربایجان غربی از افزایش دوبرابری صادرات سیب درختی استان در سال جاری خبرداد.

صادق اسکندری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: میزان سیب صادراتی استان طی سال گذشته 7 هزار و 500 تن بوده که با افزایش دوبرابری صادرات سیب در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته این میزان در 6 ماهه نخست سال جاری در حدود 20 هزار تن گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سیب آذربایجان غربی به کشورهایی ازجمله افغانستان، پاکستان،ترکمنستان صادر می شود تصریح کرد: بزودی هیاتی برای مذاکره به قندهار برای بررسی و افزایش مبادلات تجاری اعزام می شوند.

اسکندری درخصوص وضعیت سیب های زیردرختی در استان اظهار کرد: تاکنون 200 هزارتن سیب صنعتی از باغداران خریداری شده و با ادامه روند خرید پیش بینی می شود 300 هزار تن سیب صنعتی از باغداران استان خریداری شود.

رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: امسال خرید تضمینی سیب صنعتی توسط دولت و شرکت های تعاون روستایی انجام شده اما بدلیل محدودیت امکانات، جمع اوری سیب های خریداری شده یکجا و گسترده فراهم نشده و متاسفانه در کنار جاده ها دپو شدند.

اسکندری ادامه داد: سیب های صنعتی استان روزانه توسط بیش از 20 کامیون توسط سازمان تعاون روستایی به استان های دیگر نیز صادر می شود.

وی با اشاره به فعالیت 3 شیفته کارخانجات کنسانتره آذربایجان غربی گفت: بسیاری از کارخانجات کنسانتره استان محصول تولیدی خود را پیش فروش کرده و روند خرید برای تولید کنسانتره ادامه دارد.

اسکندری با اشاره به اینکه در آذربایجان غربی واحدهای چاپ و بسته بندی خوبی راه اندازی شده تصریح کرد: سیب تولیدی آذربایجان غربی از حساسیت و ظرافت خاصی برخوردار بوده و زود صدمه می بیند لذا سیب های صادراتی استان با دقت به شکل دستچین در جعبه های مربوطه چیده می شوند.

رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه قیمت هرکیلو سیب سردخانه ها 3 هزار و 500 تومان است گفت: بازار کشش لازم برای خرید و فروش سیب را داشته و هیچ مشکلی از بابت قیمت سیب در استان وجودندارد.


انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۰۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به ۲۰ سانتی متر رسید

به گزارش خبرنگار مهر، علی مطهری عصر چهارشنبه در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان ارومیه به افزایش چشمگیر سرانه فضای ورزشی در طی سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: قبل از شروع به کار دولت مردمی سیزدهم سرانه فضای ورزشی استان آذربایجان غربی ١٠ سانتی متر مربع بود که با آغاز دولت سیزدهم و برنامه ریزی های صورت گرفته در این بخش، سرانه فضای ورزشی در استان با افزایش ١٠٠ درصدی به ٢٠ سانتی متر مربع رسیده است.

وی گفت: علاوه بر افزایش ١٠٧ هزار متری فضای ورزش دانش آموزی و رسیدن تعداد سالن‌های ورزشی به ١٢٠ باب سالن، ٨٦ زمین چمن مصنوعی، ٤٢ کلاس درس تربیت بدنی، یک زمین چمن طبیعی و یک زورخانه دانش آموزی در طی دو سال اخیر در سطح استان احداث و ایجاد شده است، همچنین کف پوش ٣٠ سالن ورزشی تعویض شده و ١٩ مورد ایمن سازی و بهسازی سالن‌های ورزشی صورت گرفته است.

مطهری کیفیت بخشی را اولویت مهم آموزش و پرورش استان در سال ١٤٠٣ خواند و گفت: کیفیت بخشی در بعدهای مختلف زیستی، ورزشی، آموزشی و پرورشی در سال ١٤٠٣ اولویت اول آموزش و پرورش استان خواهد بود.

وی گفت: مجموعه آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در ارزیابی‌های صورت گرفته توسط وزارتخانه، با تلاش همکارانمان در صف و ستاد، رشد ١٠ پله‌ای داشته و به رتبه ٧ کشوری رسیده است؛ افزایش ٢٠٥ درصدی اعزام دانش آموزان به راهیان نور و کسب رتبه اول کشور در این زمینه برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات آموزش و پرورش استان به حساب می‌آید.

کد خبر 6081539

دیگر خبرها

  • ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد
  • رگبار باران و رعد برق آذربایجان غربی را فرا می گیرد
  • افزایش تدریجی دما در آذربایجان غربی در روزهای آتی
  • سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به ۲۰ سانتی متر رسید
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • هوای آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • تسریع صدور مجوزها در سازمان غذا و دارو
  • افزایش دوبرابری مساحت بوستان‌های مشهد
  • ثبت ۲۴۶ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان غربی
  • میانگین بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی ۱۴ درصد افزایش یافت