Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-01@12:20:56 GMT

افزایش سهم آمازون از بازار در حال سقوط تبلت‌

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۷۰۸۹۰

افزایش سهم آمازون از بازار در حال سقوط تبلت‌

به گزارش بولتن نیوز، بر اساس گزارش مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC، سهم آمازون از بازار تبلت‌ در سه‌ماهه‌‌ی سوم ۲۰۱۷ در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۳۸.۷ درصد افزایش یافته است. اکنون سهم کلی این شرکت با ۳.۴ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۶، به ۱۰.۹ درصد رسیده است. آمازون همچنین در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۷، ۴.۴ میلیون دستگاه تبلت به بازار عرضه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم در مدت مشابه سال قبل، ۳.۱ میلیون دستگاه بود.

برطبق گزارش IDC، در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۷ در مجموع ۴۰ میلیون دستگاه تبلت عرضه شده است که در مقایسه با سال گذشته، کاهشی ۵.۴ درصدی به‌حساب می‌آید.

جدول حاوی بازیگران برتر بازار تبلت، نشان‌دهنده‌ی سیاست جسورانه‌ی آمازون در حوزه‌ی سخت‌افزار است. علاوه بر طیف متنوع دستگاه‌های اکو، آمازون به عرضه‌ی مدل‌های به‌روزشده از تبلت‌های خود نیز ادامه می‌دهد. آمازون همچنین تبلت‌های ۷ اینچی خود را در فروش ویژه‌ی پرایم دی با قیمت کمتر از ۳۰ دلار به دست مشتریان رسانده است.

 

هرچند سیاست سخت‌افزاری آمازون برپایه‌ی کاهش قیمت برای جذب مشتری است؛ اما این دستگاه‌ها در نهایت موفق به ایجاد یک رابطه‌ی بلندمدت با مشتریان، افزایش فروش محتوا و فروش بیشتر اشتراک‌ پرایم می‌شوند. تبلت‌های آمازون همچنین به گجت‌های دیگری برای استفاده از الکسا، دستیار صوتی این شرکت تبدیل شده‌اند.

در طرف دیگر، اپل با افزایش فروش آیپد، همچنان به صدرنشینی در بازار تبلت ادامه می‌دهد. سهم اپل در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶، ۲۱.۹ درصد بود و اکنون به ۲۵.۸ درصد رسیده است.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در کنفرانس گزارش مالی این شرکت در ماه سپتامبر اعلام کرد که فروش آیپد برای دومین فصل متوالی، رشدی دورقمی تجربه کرده است. بنا بر ادعای اپل، فروش آیپد در سه‌ماهه‌ی چهارم سال مالی ۱۱ درصد افزایش داشته است.

مشتریان واکنش بسیار مثبتی به سری جدید آیپد نشان داده‌اند. با انتشار آی‌اواس ۱۱ به همراه ویژگی‌های فوق‌العاده‌ نظیر داک جدید، اپلیکیشن فایلز، دراگ و دراپ، چندوظیفگی و قدرت بیشتر از اکثر لپ‌تاپ‌ها، تجربه‌ی کاربری با آیپد قدرتمند از همیشه شده است.
عرضه‌ی تبلت‌های سامسونگ در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۷ کاهش یافته است؛ اما این شرکت همچنان با سهم ۱۵ درصد، جایگاه دوم را در اختیار دارد. هواوی و لنوو در جدالی نزدیک با یکدیگر به‌ سر می‌برند و به‌ترتیب رتبه‌های چهارم و پنجم را تصاحب کرده‌اند. در نهایت بازیگران دیگر نیز در مجموع صاحب ۳۳ درصد سهم باقیمانده از بازار تبلت‌ هستند.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۰۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟

همشهری آنلاین - محمد بلبلی: بازار لوازم خانگی ایران، حوزه‌ای گسترده و متنوع است که متأسفانه در کنار محصولات باکیفیت و اصلی، شاهد حضور کالاهای تقلبی و غیراصل نیز هستیم. با اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران، به بررسی ابعاد مختلف این معضل پرداخته‌ایم.

چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟

هیچ آمار دقیقی در این‌باره وجود ندارد، زمانی می‌توان متوجه تقلبی‌بودن یک کالا شد که این کالا را به خانه می‌برید که در این صورت در ابتدای نصب یا طی زمان مصرف کالا دچار مشکل شده و خراب می‌شود. همچنین ممکن است به‌خاطر قیمت پایین کالای خریداری شده نسبت به اصل‌بودن آن دچار شک بشوید. وقتی آمار دقیقی درباره تعداد شکایات انجام‌شده بابت خرید کالای تقلبی وجود ندارد، نمی‌توان آماری درباره میزان کالای تقلبی موجود در بازار ارائه کرد.

خریدار چگونه متوجه قلابی نبودن جنس شود؟

خریدار می‌تواند به سامانه جامع گارانتی مراجعه و نام برند کالا را در این سامانه جست‌وجو کند. ابتدا سامانه، با جست‌وجوی نام برند کالا، درست یا غلط‌بودن این برند را برای مراجعه‌کننده مشخص می‌کند، در مرحله دیگر می‌توان نام شرکت گارانتی‌کننده را در سامانه جامع گارانتی جست‌وجو کرد و با این کار می‌توان از تقلبی یا اصلی‌بودن گارانتی مطلع شد. یا اینکه کلمه «معرفی کارت‌های تقلبی گارانتی» را در این سامانه جست‌وجو کند و از نام گارانتی‌های تقلبی آگاه شود. همچنین خریدار می‌تواند به سامانه شرکت تولیدکننده کالای مورد نظر خود برود و با واردکردن کد رهگیری یا کد شناسه کالا در سامانه شرکت تولیدکننده، از اصل‌بودن یا تقلبی‌بودن کالای مورد نظر خود مطلع شود.

بیشتر بخوانید:

جیبتان را در برابر تقلبی‌ ها حفظ کنید | نکات کلیدی برای خرید دلار، لپ‌ تاپ، موبایل، شیرآلات و پوشاک

راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟

لوازم تقلبی کجا به فروش می‌رسند؟

۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در فضای مجازی به فروش می‌رسند، زیرا خریدار در فضای مجازی کالا را اصلا نمی‌بیند تا بتواند اصل یا تقلبی‌بودن آن را بررسی کند، خریدار پول را به‌حساب فروشنده واریز کرده و کالا به خانه او فرستاده می‌شود و در این میان فرصتی برای بررسی وجود ندارد. وقتی قبل از خرید کالا را می‌بینیم و بررسی می‌کنیم باز ممکن است دچار اشتباه بشویم، حالا کالای ندیده که دیگر جای خود دارد.

حتما باید از فروشگاه فاکتور خرید گرفته شود؟

بله؛ خریداران باید دقت داشته باشند که هنگام خرید هر نوع کالای داخلی یا خارجی، مدل لوازم خانگی و شماره تولید درج‌شده روی کالا را حتما در فاکتور خرید مشاهده کنند. برای مثال از فروشنده بخواهند در فاکتور بنویسد که لباسشویی برند فلان با شماره تولید مثلا ۳۲۴۵ با این قیمت به این مشتری فروخته شد، با این نوع صدور فاکتور دیگر حتی به درج نام شرکت گارانتی‌کننده احتیاج چندانی نیست.

کد خبر 847936 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها لوازم خانگی قیمت - تنظیم بازار اقتصاد

دیگر خبرها

  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد