Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۲۸ هزار و ۱۰ ویزا برای پیاده‌روی اربعین در استان کرمانشاه صادر شده است.

حامد دارابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به ثبت‌نام و روند صدور روادید زائران استان کرمانشاه و سایر استان‌هایی که ویزای آنها نیز از طریق این استان انجام می‌شود اظهار داشت: تاکنون 28 هزار و 10 ویزا برای زائران استان کرمانشاه، کردستان و لرستان تحت سامانه سماح صادر شده که 23 هزار و 885 مورد آن مربوط به زائران استان کرمانشاه، 3292 ویزا مربوط به کردستان، 833 ویزا نیز مربوط به لرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دفتر حج و زیارت استان کرمانشاه به عنوان نخستین استان کشور کار صدور روادید را از 27 شهریور آغاز کرد گفت: در سال گذشته 50 هزار نفر از شهروندان از کنسولگری کرمانشاه ویزا گرفتند گفت: حدود 24 هزار نفر از آنها تحت سامانه سماح ثبت‌نام کردند و مابقی به صورت غیرقانونی ثبت‌نام شده که در طول سفر مشکلات عدیده‌ای برای آنها ایجاد شد.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه با بیان اینکه تا یک مقطعی کنسولگری عراق در کرمانشاه ظرفیت خروجی‌اش روزانه صدور 1000 ویزا بود و ما مشکلی در این زمینه نداشتیم بیان کرد: اما متأسفانه با وجود تأکید ما روزهای نخست زائران کمی برای دریافت روادید خود به دفاتر حج و زیارت استان مراجعه ‌کردند اما در روزهای انتهایی جمعیت هر روز بیشتر شد و آمار مراجعه کنندگان به دفاتر حج و زیارت استان از روزانه 1000 نفر گذشت.

وی با بیان اینکه امروز نیز 2160 ویزا در کنسولگری عراق آماده روند صدور است بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود فردا سه‌شنبه 16 آبان ماه آخرین روز صدور ویزا در کنسولگری عراق در کرمانشاه است.

دارابی با اشاره به اینکه اکنون روند صدور ویزا به کمتر از 24 ساعت رسیده است عنوان کرد: دفاتر زیارتی استان کرمانشاه 24 ساعته و در 4 شیفت کاری در خدمت زائران اربعین حسینی قرار دارد.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه 25 شرکت در استان کرمانشاه جهت ثبت‌نام همشهریان در زیارت کربلا فعال است،فعال است، اظهار کرد: ویزای زائرین اربعین در کوتاه‌ترین زمان ممکن و ظرف 24 ساعت صادر می شود.

وی با اشاره به آخرین فعالیت کمیته اعزام در استان کرمانشاه عنوان کرد: در حالی که روند صدور ویزا در اکثر شهرهای استانهای کشور ما در حال پایان است اما استان کرمانشاه و خوزستان روند صدور ویزا تازه وارد فاز جدیدی شده است.

دارابی با بیان اینکه با وجود تأکید فراوان ما و رسانه ملی مبنی بر عدم مراجعه زائران بدون در دست داشتن ویزا و گذرنامه معتبر به سمت مرزهای کشور بیان کرد: اما متأسفانه در طی روزهای اخیر شاهد هستیم تعداد زیادی از زائران به این موضوع توجه نکردند و در مرز توسط نیرویهای ناجا به سمت استان بازگردانده شدند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از آنجایی که کنسولگری دائم کشور عراق در استان کرمانشاه وجود دارد گفت: نزدیکترین استان بعد از ایلام به مرز مهران کرمانشاه است و ما شاهد هستیم روزانه بالغ بر 7 تا 8 اتوبوس از افراد کرمانشاهی که بدون ویزا به طرف مرز مهران حرکت کردند به استان کرمانشاه بازگردانده می‌شوند و بار دفاتر زیارتی را برای صدور ویزا دوچندان کردند.

وی با اشاره به اینکه این زائران به دلیل خستگی و استرس بیش از حد فشار زیادی به دفاتر حج و زیارت استان کرمانشاه وارد کردند اظهار کرد: به همین دلیل ما دفاتر حج و زیارت استان را 24 ساعته فعال و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیات صدور ویزا را تحت سامانه سماح با همکاری کنسولگری عراق در کرمانشاه انجام دهیم و دین خود را به مردم ادا کنیم.

دارابی با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین و توافق با کنسولگری‌ها دفاتر حج و زیارتی تا 48 ساعت قبل از اربعین می‌توانند نسبت به صدور ویزا برای زائران اقدام کند بیان کرد: تلاش داریم تا آخرین لحظه که عراق با ما همکاری کند عملیات صدور ویزا را داشته باشیم.

وی گفت: آخرین زمان تحویل مدارک به کنسولگری عراق را تا ساعت پنج بعدازظهر امروز دوشنبه 15 آبان ماه و تا ساعت 9 شب است.

انتهای پیام/

R41380/P1486/S6,52,57,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۰۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان در نخستین نشست ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی ۱۴۰۳ دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی گفت: ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه مستقر خواهند شد.
اسماعیل ویسی به استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: نیرو‌های دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیرو‌های خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.
نشست‌های ستاد رابعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با فواصل زمانی هر ۲ هفته یکبار، نیاز‌ها و پیشنهادات خود را برای خدمات رسانی به زائران مورد بررسی قرار می‌دهد و از سوی دبیرخانه اربعین حسینی جمع‌بندی و به معاونت توسعه مدیریت و منابع اعلام می‌کند.
وی با اشاره به اینکه شرایط دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای خدمت به زائران اربعین نسبت به سال گذشته امکانات بیشتر پیش‌بینی کرده است گفت: نیاز‌های دارویی و درمانی زائران در مرکز شهید سلیمانی شلمچه تامین خواهد شد.
در ادامه، اعضای حاضر در این نشست برنامه‌های خود را برای برگزاری مراسم اربعین حسینی سال‌جاری تشریح کردند و همچنین به بیان نیاز‌ها و چالش‌های احتمالی پیش رو پرداختند.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳
  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان
  • ۱۲ اردیبهشت، اعزام زائران حج عمره از شیراز