Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان- استاندار گلستان گفت: دستگاه های اجرایی گلستان از توانمندی زنان در بدنه مدیریتی استان بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مناف هاشمی ظهر دوشنبه در نشست با زنان فرهیخته استان گلستان که در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: زنان و دختران جامعه از جایگاه والایی برخوردارند چراکه مردان بزرگی را در دامان خود پرورش می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به وضعیت کشور در حوزه اشتغال ما در حال حاضر در بخش های اقتصادی، صنعت و تولید با مشکلاتی مواجه هستیم که تحریم در بعضی بخش ها اثرات خود را گذاشته است.

هاشمی گفت: استان گلستان در حوزه گردشگری و صنایع دستی از ظرفیت بالایی برخوردار است و ما باید بستری فراهم کنیم تا بانوان از محل تسهیلات ارزان قیمت در این حوزه ها برخوردار شوند و ضمن ایجاد اشتغال برای خود بازار فروش محصولاتشان را فراهم کنند.


وی ادامه داد: باید به دنبال ایجاد بستر مناسب برای برگزاری نمایشگاه توانمندی زنان گلستانی در پایتخت و 31 استان کشور باشیم و حتی کار به جایی برسد که بانوان توانمندمان محصولات خود را به خارج از مرزهای کشور عرضه کنند.

استاندار گلستان اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا صنایع ورشکسته و رهاشده را به مرحله تولید برسانیم و وضعیت اشتغال را در استان بهبود بخشیم.

هاشمی با بیان اینکه وضعیت اشتغال در حوزه بانوان عقب مانده است، افزود: در طول سال های گذشته آنطور که باید نتوانستیم در حوزه بانوان کارهای خاصی انجام دهیم.

وی با اشاره به استفاده از زنان توانمند در حوزه مدیریتی استان گفت: متاسفانه هیچ بانک اطلاعاتی که حاوی مشخصات و شایستگی افراد باشد وجود ندارد که من بر اساس آن تصمیم گیری کنم.

استاندار گلستان گفت: پیشنهاد می کنم بانوان فرهیخته کشور به عنوان مدرس به استان دعوت شوند و کارگاه های آموزشی متفاوتی در زمینه های مختلف برگزار شود و جسارت بانوان را افزایش دهیم.

هاشمی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید وام های خوب با سود چهارصد تا مبلغ 100 میلیون تومان در اختیار افراد قرار می دهد که بانوان می توانند از آن ها بهره ببرند به شرط اینکه ضمن تولید بازار کار خود را هم پیدا کنند.

استاندار گلستان گفت: تمام دستگاه های استان باید از توانمندی زنان در رده های مدیریتی بهره ببرند تا در قدم های بعدی بتوانیم از ظرفیت این بانوان توانمند در سطح کشور بهره ببریم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۲۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نان کامل در ۶ نانوایی شهر ایلام به‌صورت آزمایشی پخت می‌شود

‌به گزارش خبرنگار مهر، محمدسبحان حسنی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام عصر روز شنبه در چهارمین مجمع سلامت استان ایلام با محوریت بیمارهای واگیردار، گفت: به دلیل اهمیت موضوع سلامت، این نشست برگزار و امیدواریم تصمیمات اتخاذ شده به افزایش سلامت جامعه و رفع دغدغه‌های این حوزه منجر شود.

وی با تاکید به اعضای مجمع سلامت و دستگاه‌های اجرایی برای توجه به بحث سلامت جامعه، افزود: حوزه بهداشت و درمان ۲۵ درصد و دستگاه‌های اجرایی ۷۵ درصد در حوزه سلامت جامعه تأثیرگذار هستند که این مقایسه نشان می‌دهد دستگاه‌های اجرایی هم در حوزه سلامت جامعه، شرح وظایفی دارند که باید به‌نحو احسن به آن وظایف عمل کنند.

معاون استاندار ایلام با بیان این‌که برای حفظ سلامت‌جامعه، همه دستگاه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی را یاری دهند، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان باید مسایل و مشکلات حوزه سلامت هر دستگاه اجرایی را مشخص کند و هر دستگاه اقدامات عملیاتی و اجرای مصوبات را در دستور کار قرار دهد.

حسنی با تاکید بر تعریف بسته‌های عملیاتی برای دستگاه‌های اجرایی در حوزه سلامت، یادآورشد: موضوع آموزش، مشارکت‌مردم و اطلاع‌رسانی در بحث تامین سلامت جامعه بسیار مهم و ضروری است.

وی بیان داشت: خیلی از موضوعات تا وقتی به یک باور و نگاه تبدیل نشود باید هزینه‌های زیادی برای آن بپردازیم ولی چنان‌چه در هر حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی در دستور کار قرار گیرد به یک فرهنگ تبدیل می‌شود و به‌طور طبیعی هم اثرپذیری بیشتری دارد و نتیجه بهتری از آن نیز حاصل خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام پیشنهاد کرد که دانشگاه علوم پزشکی مسایل و مشکلات حوزه سلامت را مطرح و دستگاه اجرایی مرتبط با هر مشکل و مسئله را تفکیک و وظایف هر دستگاه اجرایی را نیز مشخص کند.

حسنی اضافه کرد: دغدغه چندین ساله ما، بحث کیفیت نان است که بر شاخصه‌هایی نظیر مقدار سبوس و عدم استفاده از افزودنی‌های غیر مجاز و چرخه تولید نان از دپو گندم تا تولید نان، باید نظارت‌ها تشدید شود. به‌طور مثال از زمان ذخیره‌سازی گندم تا تحویل نان به مردم که چندین مرحله طی می‌شود باید بر تمامی این مراحل توسط دستگاه‌های متولی نظارت شود و وظیفه هر دستگاه در هر مرحله مشخص گردد و چنان‌چه در این راستا هر دستگاه در هر روند به وظایف خود عمل نکرد باید پاسخ‌گو باشد.

وی در ادامه از پخت نان کامل در ۶ نانوایی شهر ایلام به‌صورت آزمایشی خبرداد و گفت: هفته آینده نان کامل در ۶ نانوایی شهر ایلام به‌صورت آزمایشی پخت می‌شود که لازم است دانشگاه علوم پزشکی ضمن اطلاع‌رسانی آدرس این نانوایی‌ها، اهمیت استفاده از این نان را در سلامت جامعه بیان کند چرا که پخت نان کامل گامی در راستای حفظ و ارتقای سلامت جامعه است‌.

وی با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های اجرایی دخیل در حوزه سلامت، گفت: طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی، میانگین سن امید به زندگی در استان ایلام بالاتر از میانگین کشوری است که این ناشی از فرهنگ مردم، کارها و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و اقدامات دیگر دستگاه‌های متولی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشور و استان ایلام، گفت: استان ایلام یک استان غنی و دارای بسیاری از ظرفیت‌های بالقوه است که فرهنگ کار و مهارت‌آموزی در استان باید نهادینه و سطح توقع و مطالبه‌گری باید تغییر کند.

حسنی گفت: در واقع دولت وظیفه دارد بستر اشتغال و زیرساخت را فراهم کند. وی افزود: نهادهای انقلابی و حمایتی برای توانمندسازی جوانان در حوزه‌های مختلف همه تلاش خود را بکار گیرند.

کد خبر 6083658

دیگر خبرها

  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه امنیت غذایی
  • بودجه ویژه‌ای برای فرهنگ قزوین لحاظ کردیم
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود
  • دست برتر مردم در حجاب
  • برای زنان در طرح حجاب پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • نظام اسلامی، احیاگر حقوق زنان است
  • نان کامل در ۶ نانوایی شهر ایلام به‌صورت آزمایشی پخت می‌شود
  • فضای کتابخانه‌های عمومی باید برای گروه‌های خاص تقویت شود
  • ارزیابی آمادگی دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات و مخاطرات حوزه پدافند غیرعامل
  • تجار ایرانی از ظرفیت‌های معدنی و کشاورزی آفریقا بهره ببرند