Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار موسی کمالی درباره اجرای شرایط بهره‌مندی از کسر خدمت فرزندان ایثارگران گفت: مطابق با قانون جدید که برای اجرا نیز ابلاغ شده، سالانه 20 هزار نفر که بیشترین امتیاز را داشته باشند، می‌توانند از این قانون بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه این افراد می‌بایست اطلاعات خود را درباره سامانه‌ای به ثبت برسانند، ادامه داد: در حال حاضر افرادی که پدرانشان 30 ماه یا بیشتر در جبهه بوده یا 25 درصد جانبازی داشته باشند از سربازی معاف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما براساس این قانون افرادی که کمتر از این مقدار سابقه داشته باشند، نیز می‌توانند کسر خدمت دریافت کنند و البته از 18 آذر ماه امسال کسر خدمت ایثارگری صرفا در چارچوب مقررات جدید بوده و سایر مقررات قبلی از جمله بهره مندی متولدین ماقبل سال 1373 از 9 روز کسر خدمت به ازای یک ماه رزمندگی یا آزادگی با یک درصد جانبازی لغو خواهد شد.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه چه معیاری برای انتخاب این 20 هزار نفر در هر سال وجود دارد گفت: کسانی که بیشترین امتیاز کسب کنند، در اولویت هستند. به عنوان مثال فردی که خدمتش 28 ماه سابقه حضور در جبهه داشته باشد نسبت به فردی که پدرش 10 ماه در جبهه بوده امتیاز بیشتری دارد.

کمالی درباره اینکه آیا این قانون مشمول افراد در حال خدمت نیز می‌شود نیز گفت: اتفاقا کسانی که در حین خدمت هستند نیز یکی از این اولویت‌ها هستند، پس از آن اولویت با افرادی است که در حال اعزام به سربازی هستند، بنابراین می‌توان گفت که اگر فردی دو ماه دیگر به سربازی اعزام شود نسبت به فردی که دو سال دیگر به سربازی اعزام می‌شود اولویت دارد.

به گفته وی مشمولان غایب سربازی و نیز سربازان فراری در اولویت بهره مندی از امتیاز کسر خدمت قرار ندارند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه دوران "سربازی" را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، همه افرادی که خدمت سربازی را گذرانده‌اند و در حال حاضر بیمه شده تامین اجتماعی باشند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.

 این متقاضیان برای تایید روزهای سپری شده خدمت وظیفه باید به دفاتر پلیس +10 یا سامانه سخا مراجعه و درخواست تایید اصالت کارت خدمت را ثبت کنند و سپس با ارسال پاسخ نامه ظرف مدت یک هفته ادامه مراحل را از شعبه بیمه مورد نظر پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • چگونه دوران "سربازی" را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • قاتل فراری در مرکز شهر ایلام دستگیر شد
  • قاتل فراری قتل در مرکز شهر ایلام دستگیر شد
  • اکثر پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • اکثریت پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • زلنسکی: برای جنگ مدرن، به سربازان جوان تازه‌نفس نیاز داریم
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی